Skocz do zawartości

Co to jest?


Gość Arfi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów w Nowym Roku!

 

Czy ktoś z Was odkrył już taka bańkę zlokalizowaną pod podłogą, na wysokości środkowego tłumika?

2013-01-07_17.17.02.jpg

Dochodzi tam przewód podciśnienia i w dodatku u mnie jest urwany :(

Rozwikła ktoś moją zagadkę?

2013-01-07_17.16.32.jpg

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

To zapewne magazyn podciśnienia do sterowania zaworami (EGR/turbina/klapy). Był stosowany by zlikwidować braki podciśnienia po kilkukrotnym wciśnieciu pedału hamulca. Z uwagi na rozbudowaną instalację podciśnienia uzyskanie wartości znamionowej wymaga upływu kilku sekund. Żeby kierowca tego nie odczuwał, stosowano takie puszki. Ja w swojej astrze miałem taką lecz o innej konstrukcji (przelotową). Wymontowano mi w serwisie twierdząc, że już jej się nie stosuje bo nie ma wielkiej różnicy. W signum z tym samym silnikiem takiej nie miałem wogóle. Prawdopodobnie masz zaślepiony przewód idący do niej. Jeśli nie nie masz problemów z autem to nie podłączaj jej.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał kolega - jest to zbiornik podciśnienia.

Jeśli masz zerwany przewód, to możesz nie mieć teraz np regulacji kierunkami nawiewu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał kolega - jest to zbiornik podciśnienia.

Jeśli masz zerwany przewód, to możesz nie mieć teraz np regulacji kierunkami nawiewu.

 

Ciężko to będzie naprawić bez wymiany, bo urwała się końcówka zbiornika na którą nasuwa się tą gumową złączkę, ale spróbuję i napiszę co się poprawiło. Na razie wszystko chodzi, ale np. wyje mi turbina. Może się naprawi :)

A może zacznie normalnie palić? :rotfl: Taki żarcik.

Swoją drogą w tym samochodzie, to już chyba wszystko jest możliwe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Właśnie że może mniej palić. Jeśli masz ubytek podciśnienia (przy założeniu że układ ten jest nieszczelny) wtedy np turbina nie domyka się, co objawia się początkowo niewielkim ubytkiem mocy co kierowca rekompensuje sobie większą ilością gazu. Przerabiałem to u siebie. Dopiero z pomocą przyszedł opcom gdzie zrobiłem sobie pomiary paramterów w czasie jazdy. Dane poszły do excela i na wykresach wyszło co nie jest tak jak należy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności