Skocz do zawartości
CNA_Viki

1.8 125KM z18xe + lpg kody bledow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy ktos miał do czynienie z pojawieniem się równoczesnie 2 błędów P0325-008 (czujnik spalania stukowego) oraz P0100-002 (przepływomierz?

Błąd po wyzerowaniu pojawił się po przejechaniu ok.50km w trasie, na rozgrzanym silniku przy normalnej pracy i obrotach (100km/h, 5 bieg). Po zaswieceniu się kontrolki z symbolem silnika nie ma żadnej odczuwalnej różnicy w jeździe ani spalaniu (bład był zerowany po zalaniu zbiornika gazem z Orlenu).

Czy pojawienie się tych błedów może byc winą złej jakości paliwa?Czy mrozy i wilgoć (samochód stoi pod chmurką) może też mieć wpływ na ww problem?

W zwiazku z cenami powyzszych częsci oraz (póki co) problemie jawiacym się tylko i wyłącznie w świecącej się kontrolce, proszę o porady, czy ktoś miał podobny problem...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe dane:

Po wyzerowaniu błedów, zalałem Pb 98 (wg zaleceń producenta leje Pb 95), i po ok 20km na samym paliwie check znowu sie pali....

Różnicy w jeździe nadal żadnej.

Czy przyczyną może byc przewód,nagar/zabrudzenie na przepływomierzu lub uszkodzony pin przy podłączeniu (czujnik spalania stukowego)?Bo przypadkowośc zapalania się błedu raczej eliminuje bezpiecznik(?!).

Pomóżcie, panowie elektrycy dajcie jakiś trop, bo w tych tematach jestem zielony...

No i gdzie znaleźc te 2 części w moim silniku (z18xe), ma ktoś jakieś schematy/rysunki?Pogoda nie rozpieszcza, jednak będę musiał chyba zajrzec do autka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz sprawdzony - aż lśni (bo lsnił wcześniej), filtr paliwa czysty, świece były wymieniane 3 tys. km temu, silnik pracuje równiutko zarówno na benzynie, jak i gazie, przepala mieszankę do końca (spaliny czyste, bez zapachu niespalonego gazu bądź benzyny) (opinia mechanika).

Pozostaje mi chyba już tylko ASO...

Chyba że ktoś ma lub zna kogoś kto ma (okolice Bydgoszczy) dobry sprzęt diagnostyczny, tzn. lepszy komputer i sprzęt do mierzenia oporowości czujników, itp...

Spotkałem się z opinią, że w tych Vectrach wadliwe są komputery...i czasami wystarczy wgrac nowy soft...

Edytowane przez CNA_Viki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odwiedziłem ASO Bydgoszcz- błędy zczytane, złączka sprawdzona, nie mieli na miejscu przepływomierza od z18xe więc nie sprawdzony...Elektryk proponuje sprawdzać, jeśli nie przepływomierz to pewnie sterownik silnika (ała!).

Stąd moje pytanie - jest ktoś z okolic Nakła nad Notecią (30km od Bydgoszczy), kto miałby pożyczyc na szybki test sprawny przepływomierz od z18xe(siemens 5wk9606)?
Pomocy, bo nie chce na razie kupowac, jesli nie wiem, czy to on jest niesprawny....


Czy można elektrycznie/przy pomocy (czego??) sprawdzic przeplywomierz, sterownik silnika oraz sonde lambde? Czy tylko przewodnictwo wtyczek/pinow i kabelkow?

 

 

Przepływomierz sprawdzony, bo wymieniony. Kontrolka nadal się świeci.Szukam dalej...

Edytowane przez CNA_Viki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zienius

Dzisiaj odwiedziłem ASO Bydgoszcz- błędy zczytane, złączka sprawdzona, nie mieli na miejscu przepływomierza od z18xe więc nie sprawdzony...Elektryk proponuje sprawdzać, jeśli nie przepływomierz to pewnie sterownik silnika (ała!).

 

Stąd moje pytanie - jest ktoś z okolic Nakła nad Notecią (30km od Bydgoszczy), kto miałby pożyczyc na szybki test sprawny przepływomierz od z18xe(siemens 5wk9606)?

Pomocy, bo nie chce na razie kupowac, jesli nie wiem, czy to on jest niesprawny....

 

 

Czy można elektrycznie/przy pomocy (czego??) sprawdzic przeplywomierz, sterownik silnika oraz sonde lambde? Czy tylko przewodnictwo wtyczek/pinow i kabelkow?

 

 

Przepływomierz sprawdzony, bo wymieniony. Kontrolka nadal się świeci.Szukam dalej...

Witam,

Mam ten sam silnik. Czy udał się Tobie rozwiązać ten problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam ten sam silnik. Czy udał się Tobie rozwiązać ten problem?

Niestety nie, check sie pali, różnicy w jeździe żadnej, no i wzbogaciłem się o drugi przepływomierz. Chciałem wyczyścić przepustnice, ale lśni. Prawdopodobnie jest to błąd elektryczny w sterowniku silnika, który nie ma wpływu na jazdę, bądź tylko wywołuje błąd poprzez odczyt z jednego z czujników, ale nie zamierzam gdybać i wymieniać połowy osprzętu silnika....

Znajomy mechanik mówił, że czujnik temp wody może mieć z tym coś wspólnego...na trasie przy -5 -15 na dworze temp silnika wychyla się do 82', rzadko kiedy rośnie bardziej na trasie 30km.

Jaka powinna byc temp przy takiej pogodzie?

 

Zienius, masz jakieś objawy?Coś wymieniałeś/sprawdzałeś/robiłeś?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zienius

Niestety nie, check sie pali, różnicy w jeździe żadnej, no i wzbogaciłem się o drugi przepływomierz. Chciałem wyczyścić przepustnice, ale lśni. Prawdopodobnie jest to błąd elektryczny w sterowniku silnika, który nie ma wpływu na jazdę, bądź tylko wywołuje błąd poprzez odczyt z jednego z czujników, ale nie zamierzam gdybać i wymieniać połowy osprzętu silnika....

Znajomy mechanik mówił, że czujnik temp wody może mieć z tym coś wspólnego...na trasie przy -5 -15 na dworze temp silnika wychyla się do 82', rzadko kiedy rośnie bardziej na trasie 30km.

Jaka powinna byc temp przy takiej pogodzie?

 

Zienius, masz jakieś objawy?Coś wymieniałeś/sprawdzałeś/robiłeś?

Czołem,

U mnie wygląda to tak, że najpierw miałem problemy z uruchomieniem silnika (czasami długo musiałem kręcić rozrusznikiem aby odpalił) i to niezależnie od pogody i tego, czy silnik był zimny, czy ciepły. ECU nie zapalało kontrolki MIL.

Moje podejrzenie padło na czujnik temperatury cieczy chłodz.. Wymieniłem go na nowy, oryginalny GM. Poprawy nie było, ale zauważyłem, że wtyczka do tego czujnika od wiązki jest uszkodzona.

Wywaliłem ją, zamontowałem same wtyki, wpiąłem i zalałem silikonem. Poprawy nie było.

Olałem temat i tak jeździłem przez rok uważając, że coś w końcu musi nawalić na tyle, że ECU wywali konkretny błąd.

I w końcu wywalił. Uszkodzony czujnik temp. cieczy chłodz. i uszk. czujnik położenia wału korbowego. Wymieniłe czujnik poł. wału korbowego na nowy tez oryginalny. I znowu brak poprawy. ECU od czsu do czasu rejestrował te same błędy a MIL zapalał się kilka razy, ale po zgaszeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu, gasł.

Znowu olałem temat, aż jakiś miesiąc temu, podczas porannego uruchomienia, zauważyłem, że w początkowej fazie pracy silnika, na tzw ssaniu, bardzo mocno zaczęły falować obroty, od 500 do 1500. Po ok 30s. obroty stabilizowały się i samochód pracował normalnie. MIL niczego nie sygnalizował. Tak już było za każdym razem gdy silnik był zimny. Wkurzyłem się i zacząłem szukać.

W TIS 2000 znalazłem to co poniżej, cytuję:

 

Doraźne środki zaradcze: 1437

 

Problem: Czujnik temperatury płynu chłodzącego - Wadliwy kontakt wtyczki wiązki przewodów

 

Modele: Silniki: Opcja:

Astra-G 1998...2002,Corsa-C 2001...2002,Vectra-B 1998...2002,Vectra-C 2002,5,Zafira 1999...2002 X18XE1| Z14XE| Z16XE| Z18XE| Z18XEL,Z14XE| Z18XE,X18XE1| Y16XE| Z16XE| Z18XE| Z18XEL,Z16XE| Z18XE| Z18XEL,X18XE1| Z16XE| Z16YNG| Z18XE

 

Zażalenie: Podczas jazdy może pojawić się szarpanie silnika a przy nieregularnym biegu jałowym silnik może zgasnąć. Występują trudności z uruchomieniem silnika.

 

Przyczyna: Drgania wtyczki wiązki przewodów czujnika temperatury płynu chłodzącego powodują problemy ze stykiem kontaktu.

 

Środki zaradcze:

W razie reklamacji klienta należy wymienić czujnik temperatury

płynu chłodzącego i przeciwną wtyczkę wiązki przewodów.

 

Części zamienne: Nr części: Nr katalogowy:

Tuleja, kabel, cięgno 90543865 12 86 663

łącznik

Koszulka termokurczliwa 90543875 12 86 666

Zestaw adaptera, 93174557 62 86 420

złote styki

Czujnik temperatury 93174208 62 38 266

płynu chłodzącego

(Z14XE, Y16XE, Z16XE, Z16YNG)

Czujnik temperatury 12992783 13 42 571

płynu chłodzącego

(X18XE-1, Z18XE, Z18XEL)

 

 

......i jeszcze:

 

Doraźne środki zaradcze: 1354

 

Problem: Silnik - Niestabilna praca na biegu jałowym

 

Modele: Silniki: Opcja:

Vectra-B 2001,Astra-G Coupe 2001,Zafira 2001,Astra-G 2001 Z18XE,Z18XE,Z18XE,Z18XE

 

Zażalenie: Przez jedną sekundę w ciągu pierwszych 30 min po uruchomieniu zimnego silnika, prędkość obrotowa na biegu jałowym spada do 400 obr/min. Potem prędkość jałowa wraca do normy.

 

Przyczyna: Przyczyną jest spadek napięcia w przekaźniku paliwowym, spowodowany zakłóceniem impulsów z czujnika wału korbowego.

Produkcja: Od silnika o numerze: 20R36423 wdrożono do produkcji zmodyfikowane oprogramowanie.

 

Środki zaradcze:

W razie reklamacji należy przeprogramować ECU. Ulepszona wersja oprogramowania jest dostępna od TIS 2000 Wersja 16.

 

Jednostki robocze: TC:

J 7 930 00 Programowanie ECU 82

Zwrot kosztów za standardowy czas pracy wynika z obowiązującej procedury gwarancji.

 

......koniec cytatów.

 

 

W zeszłym tygodniu zamówiłem w ASO zestaw naprawczy wtyczki, a w Sobotę wstawiłem i polutowałem kable od czujnika temp.. Silnik zaczął odpalać normalnie, poprzednie błędy już się nie rejestrowały, ale falowanie obrotów nie ustąpiło i dodatkowo pojawił sie nowy kod usterki.

Jadąc obwodnicą przy predk. ok 100km/h zapalił sie MIL na stałe. Zczytałem błędy. Zarejestrował się ten: P0325 "Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) - usterka".

Skasowałem go i pojechałem sprawdzić. Do pr. ok 100km/h błędu nie było, przy tej granicy, pojawił sie znowu. Test robiłem na LPG. Jutro sprawdzę co bedzie się dziać na PB.

Czyli ta sama sytuacja co u Ciebie.

A co do temp. wody cieczy chłodzącej to, masz uszkodzony termostat. Ja także mam ten problem i szykuję się do jego wymiany. Wskaźnik temp. na tablicy rozdzielczej powinien wskazywać ponad 90 st. C i niewiele się wahać. I może to ma jakiś zw. z Naszym problemem.

I narazie tyle......... zobaczymy co dalej.

Edytowane przez zienius

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat - calkiem mozliwe, chociaz jeszcze jesienia bylo wszystko ok i temp sie wahala a wentylator huczal az milo....

Co do czujnika temp cieczy - styki i przewód też u mnie wygląda nieciekawie, więc skorzystam ze wskazówki i zajmę się tym.

Nie mam żadnych problemów z falujacymi obrotami - w żadnym momencie niezależnie od temperatury.

Silnik pracuje normalnie w calym zakresie obrotów, nie bierze oleju (na 10 000 km / 300 ml oleju), przepustnica czysciutka, spalanie wzorcowe (ok 7l gazu).

Jutro jade wymienic filtr gazu (chociaz wiem ze na pewno nie on jest przyczyna, bo po skasowaniu bledu na benzynie tez sie zapalil).

Czy masz stuki w silniku na Lpg?Na Pb silnik drzy idealnie, natomiast na Lpg sa jakby delikatne wybuchy, dlatego chce ustawic gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zienius

Tak jak wspomniałem, sprawdziłem działanie samochodu na PB. No i kicha.

Zapalił się MIL przy ok 100km/h. ECU zapisało: P0325 i dodatkowo P0170 "Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa".

Na początek wymienię świece i zobaczę co bedzie dalej. Akurat zbliża mi się przegląd.

 

Termostat - calkiem mozliwe, chociaz jeszcze jesienia bylo wszystko ok i temp sie wahala a wentylator huczal az milo....

Co do czujnika temp cieczy - styki i przewód też u mnie wygląda nieciekawie, więc skorzystam ze wskazówki i zajmę się tym.

Nie mam żadnych problemów z falujacymi obrotami - w żadnym momencie niezależnie od temperatury.

Silnik pracuje normalnie w calym zakresie obrotów, nie bierze oleju (na 10 000 km / 300 ml oleju), przepustnica czysciutka, spalanie wzorcowe (ok 7l gazu).

Jutro jade wymienic filtr gazu (chociaz wiem ze na pewno nie on jest przyczyna, bo po skasowaniu bledu na benzynie tez sie zapalil).

Czy masz stuki w silniku na Lpg?Na Pb silnik drzy idealnie, natomiast na Lpg sa jakby delikatne wybuchy, dlatego chce ustawic gaz.

Silnik pracuje tak samo na LPG jak i na PB i chodzi dobrze, poza pierwszymi 30s po rozruchu zimnego silnika.

7l gazu to świetny wynik, ciężki do uzyskania nawet na PB. Objawy pracy na LPG Twojego silnika faktycznie wskazują na złe ustawienie instalacji, być może nawet na zbyt ubogą mieszankę, a to już jest niebezpieczne dla zaworów i gniazd zaworowych (mogą sie nadpalić od zbyt wysokiej temp. spalania charakterystycznej dla ubogiej mieszanki).

....................................................

 

Wymieniłem świece. Nie były one powodem problemów. Rano zaraz po uruchomieniu, przez kilkadziesiąt sekund na ssaniu wahlował obrotami, a podczas jazdy obwodnicą przy 100 km/h zapalił się MIL i zapisały się te same błędy P0325 i P0170. Wszystkie stare świece wyglądały bardzo dobrze, suche, z białym nalotem wokół elektrod świadczącym o bardzo dobrym spalaniu.

Postanowiłem sprawdzić przepływkę. Zdemontowałem pokrywe obudowy filtra, wymontowałem przepływkę. Wyglądała idealnie, czysta i lśniąca, żaden element nieuszkodzony.

Poszedłem dalej. Usunąłem rurę plastikową, idącą do przepustnicy i chciałem zabrać się do demontażu samej przepustnicy, gdy zauważyłem lużno schodzącą z króćca korpusu przepustnicy rurkę od układu odbioru oparów paliwa ze zbiornika. Nie było na niej żadnej opaski. Założyłem zacisk. Napsikałem preparatu do czyszczenia gaźników do przepustnicy, poruszałem klapką i zmontowałem wszytko z powrotem.

Uruchomiłem silnik i ............ BINGO, przynajmniej na dziś i w jednym przypadku. Na ssaniu silnik chodził równo. Obroty ok 1100obr/min i zero zachwiania. Potwierdzę to jutro rano i sprawdzę czy może błędy tez ustąpiły. Zobaczymy

 

.......................................................

Połowiczny sukces. Faktycznie dolegliwość z nierównomierną pracą silnika minęła, ale błędy pokazują się nadal . W przyszłym tygodniu wstawiam samochód do warsztatu na przegląd i wymienią mi termostat, wtedy zobaczymy co dalej.

Edytowane przez zienius

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trcoche z deszczu pod rynne... Zregenerowalem ECU (fachmani mowili ze byl strasznie pokiereszowany) i .... Poprzednie bledy juz nie wracaja, za to jest nowy - 130 - sonda lambda.... i mam dylemat czy to jakis hochlik wkradl sie w instalacje elektryczna czy rzeczywiscie sonda bruzdzi od poczatku... Roznicy w jezdzie i spalaniu nadal zadnej procz nie gasnacego check'a...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.