Skocz do zawartości

Radio bez kluczyka RATUJCIE :D


Gość Pele2013

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)/> jestem tu nowy , przekoptowałem całe forum i nigdzie nie mogłem znaleść rozwiązania na temat mojego przypadku . OPEL TIGRA A 2000r.

...a więc od początku , patrzyłem po necie jak to zrobić i znalazłem coś takiego by połączyć kable w kostce ISO: żółty z czerwonym przy kostce od radia a żółty wgl zailolować (WIDOCZNE NA FOTO POGLĄDOWYM) . tak zrobiłem i tu się pojawił pewien problem , radio działa bez kluczyka to fakt tylko że kluczyków w stacyjce brak , ja włączam radio i zaczyna się świecić też zapłon. co prawda nie świeci aż tak intensywnie jak to jest po przekręceniu kluczyka tylko tak się tli tak z buta mówiąc .CO MAM ZROBIĆ BY ZAPŁON SIĘ NIE TLIŁ A RADIO GRAŁO pomocy :D/> :D/>

post-37933-0-69093600-1358798130_thumb.jpg

Edytowane przez Pele2013

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ale opel nie lubi takich polaczen

zrobione to jest specjalnie w celu ochrony akumulatora

sa dwie opcje polaczenia

kable tak jak byly i radio niefabryczne moze tracic pamiec

zamieniasz czerwony z zoltym i radio niefabryczne bedzie trzymac pamiec

 

w obu przypadkach nie bedzie dzialac bez kluczyka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to połączyłeś stały plus z plusem po stacyjce ale w instalacji auta, a nie w radiu i dlatego świecą kontrolki nawet gdy masz wyjęty kluczyk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym podłączył stały z zanikającym przy stacyjce to :

świeciłby zapłon jak po przekręceniu kluczyka bezustannie aż padł by akumulator .

moim zdaniem jest jakiś powrót prądu od radia bo wypuściłem ,,+'' od akumulatora osobnym kablem i było to samo .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ale opel nie lubi takich polaczen

zrobione to jest specjalnie w celu ochrony akumulatora

sa dwie opcje polaczenia

kable tak jak byly i radio niefabryczne moze tracic pamiec

zamieniasz czerwony z zoltym i radio niefabryczne bedzie trzymac pamiec

 

w obu przypadkach nie bedzie dzialac bez kluczyka

 

 

Najgorszy ból jest taki że inni mają bez kluczyka gra im przy astrach a u mnie po takim samym podłączeniu żarzy zapłon :(

może to trzeba jakiś kabel odciąć żeby to nie powracało do zapłonu , może to wina zegarka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przejściówka nie kombinowana to stały plus w oplu powinieneś mieć na żółtym przewodzie, a czerwony powinien być ze stacyjki bo w oplach jest odwrotnie niż standard iso. A najlepiej jabyś jakąś fotkę dał lub narysuj połączenie wszystkich przewodów w kostkach zasilających i jakie to radio.

Edytowane przez marek79

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda że problem jest w radiu, po włączeniu mostkuje przewód po stacyjce ze stałym plusem...

ewentualnie jeszcze gdzieś jest napięcie, ale to trzeba z multimetrem chwile podziałać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żółty z czerwonym przy kostce od radia a żółty wgl zailolować (WIDOCZNE NA FOTO POGLĄDOWYM)

Kolego a nie pomyliłeś kolorów?

Czerwony to kabel z napięciem +12V po przekręceniu stacyjki, żółty to napięcie +12V cały czas (w standartowej kostce -od strony radia) - działaj na kablach od strony radia.

Łączysz czerwony z żółtym za kostką od strony radia ale odcinasz i izolujesz czerwony a nie żółty (odcinasz "powrót" na zapłon).

Musisz sprawdzić gdzie masz napięcie po włączeniu zapłonu i ten kabel ciąć. Ale żeby to sprawdzić musisz kable przywrócić do stanu pierwotnego czyli tak jak były przed przeróbką.

Jeżeli Opel stosuje odwrotne oznaczenie kolorów to wychodziłoby na to że żółty z samochodu łączysz z czerwonym od radia a czerwony z samochodu łaczysz z żółtym od radia i nie trzeba ciąć. Zaznaczam jeżeli tak właśnie jest!. Sprawdź jakąś probówką (za 4 zł w hipermakiecie) albo jakąś żarówką gdzie masz jakie napięcia - w kostce samochodu

Według mnie odwrotnie podłączyłeś te przewody zasilające i odciąłeś niewłaściwy przewód.

 

Kolego z tego foto poglądowego to raczej trudno cokolwiek wyczytać

 

w obu przypadkach nie bedzie dzialac bez kluczyka

Jeżeli w kostce (w instalacji samochodu) jest napięcie cały czas (bez kluczyka) to można radio podłączyć tak by dziąłało bez kluczyka ale żeby je włączyć czy wyłączać trzeba użyć włącznika w radiu. Trzeba połączyć odpowiednie przewody. Trzeba tylko wiedzieć jak. Elektryka to nie magia!!!

Edytowane przez marianm68

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności