Skocz do zawartości

Jak wyciągnąć wycieraczki? Corsa B


Rekomendowane odpowiedzi

Gość UmberPwner

Próbowałem właśnie wsadzić tam klucz 13mm ale okazał się być za gruby ;/. Boję się też bo jak ciągnę do góry to pod wycieraczką w tej dziurze coś też się podnosi (silniczek czy nie wiem co) i boję się żeby po prsotu tego nie urwać.

Tak swoją drogą Boniek to jak podważałeś to o co zapierałeś klucz? Bo mimo wszystko aby go tam włozyć jest ciulowe dojście, a podważać zapierając o podszybie troche strach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego użyj ściągacza. Zapierasz wtedy o ośkę i jest bezpiecznie. Wszelkie próby podważania mogą skończyć się połamanym podszybiem albo pękniętą szybą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość UmberPwner

Dzisiaj podjąłem się kolejnej próby. Niestety nadal nic nie zrobiłem. Jeszcze raz opiszę moją próbę - może gdzieś robiłem błąd?
Więc:
Otwieram plastik, odkręcam nakrętkę tak, że jest na równi ze śrubą. Jedną stroną kleszczy chwytam koniec śruby, tam gdzie jest nakrętka, a drugą stroną kleszczy opieram pod ramieniem wycieraczki (kropka na dole). Teraz ściskam kleszcze i skręcam je aby tak trzymały i cały czas próbuję mocniej ścisnąć. Tak to powinno wyglądać? Boję się trochę ścisnąć z całej siły żeby nie zepsuć tego zaczepu wycieraczki.

http://imageshack.us/photo/my-images/819/forumopel.jpg/

Edytowane przez UmberPwner

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, zdejmij też tą plastikową osłonkę i jak zapniesz kleszcze to wycieraczkę postaw do pionu i bujaj nią.

Jak nie puści to tylko ściągacz ratuje.

 

Możesz też podjechać do firmy (na pewno masz w okolicy) która wymienia szyby i poprosić chłopaków o pomoc. Pół minuty i będziesz miał zdemontowane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość arturro-55

Najlepszy byłby ściągacz. Jeżeli ściskasz tymi kleszczami to działasz tak jak połówką ściągacza, na przeciwko nie działa żadna siła i w rzeczywistości jest jeszcze ciężej (jeżeli kiedyś miałeś do czynienia z kołem zapieczonym na piaście to pewnie wiesz że nie da się go zdjąć stukając tylko w jedno i to samo miejsce). Jeżeli ramię jest metalowe to spróbuj użyć dwóch młotków, połóż wcześniej na szybę jakiś gruby karton. Jednym młotkiem podeprzyj ramię z boku a drugim uderz dokładnie z przeciwnej strony (tak, jak się oklepuje zardzewiałą nakrętkę) tylko z wyczuciem. Młotek którym podpierasz umieść od strony silnika a uderzaj nad kartonem od strony szyby (w żadnym wypadku nie opieraj nic o szybę nawet przez karton!). Przed tą operacją na gwint śruby możesz wpuścić 1-2 krople płynu hamulcowego (nie więcej i uważaj bo to draństwo niszczy niektóre tworzywa sztuczne i lakier, po wszystkim dokładnie wszystko wytrzyj). Ta metoda ma jedną podstawową wadę - Jeśli ramiona są pomalowane to niestety obijesz farbę.

Edytowane przez arturro-55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności