Skocz do zawartości

kontrolka check Meriva LPG


Gość polifarb

Rekomendowane odpowiedzi

Gość polifarb

Witam.

Szukałem podobnych wątków na forum dotyczących Merivy ale nie znalazłem więc zakładam nowy z nadzieją, że ktoś napisze jakies rady bądź wskazówki. Problem wygląda następująco: od momentu założenia instalacji gazowej miesiąc temu (BRC Sequent 24) świeci się check. Samochód był u gazownika trzykrotnie na regulacji. Po pierwszej regulacji check zgasł ale zaświecił się kilka godzin później, po drugiej zgasł i zaświecił się po kilku dniach. Po trzeciej wizycie długo się nie świeciła kontrolka tj. jakieś 3 tygodnie, po czym znowu się zapaliła. Nadmieniam, że jak się zapali to nie gaśnie, świeci się zarówno nba benzynie jak i na gazie. Samochód normalnie jeździ, nic nie szarpie, nie traci mocy. Jestem raczej laikiem jak chodzi o szczegółowe kwestie związane z mechaniką i gazem w autach, dlatego też prosiłbym o wszelkie możliwe opinie odnośnie tej sytuacji tzn. co można zrobic z takim problemem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli check sie zapala po zainstalowaniu lpg to podejrzewam ze chodzi o regulacje lpg.Moim zdaniem ten problem powinien rozwiazac zaklad w ramach gwarancji(wyregulowac prawidłowo).Podejrzewam ze bledy generuje sonda lambda.Mozna odczytac błedy moze one cos podpowiedza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość polifarb

No właśnie zakład powinien rozwiązać ale oni już trzy razy regulowali i dalej się włącza. Po ostatniej regulacji już myślałem że jest ok a tu od nowa. Gazownik powiedział, że jak teraz się znowu włączy (i się włączyła) to pewnie trzeba będzie wymienić na nowy komputer w instalacji, a to są koszty. WIerzyć mu na słowo i zgadzać się w razie czyego na wyminę? Co może być powodem że trzy tygodnie normalnie samochód jeździł na gazie bez problemów i nagle w czasie jazdy się włączyła i ciagle się świeci?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczytał bym błedy jak wczesniej pisałem.Jezeli gazownik stwiedził uszkodzenie komputera lpg to powinien wymienic na swój koszt od tego jest 2 lata gwarancji.Ja miałem podobny przypadek tez przy montazu lpg tez zapalał sie check ale gasł z czasem tracił moc wyłacznie na lpg.Gazownicy w ramach gwarancji wymienili mi 4 razy sterownik lpg.Po 3 latach problemy sie nasiliły auto nie dosc ze kiepsko jezdziło na lpg i na benzynie nie chciało.Okazało sie ze ten sterownik nie chciał wspólpracowac z moim silnikiem wymiana na taki sam tyle ze innej firmy rozwiazało problem.I do tyczyło to astry 1.6 8v prosty silnik.

Jezeli u kolegi montujacy lpg nie daje rady z lampka check podjechał bym do innego i zapytał czy lamka musi swiecic(moim zdaniem nie powinna) i wspolprace zainstalowanych elementów lpg z typem silnika w aucie

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość polifarb

Dzięki za odpowiedź. Gazownik jest raczej typem uczciwego, powtarza że kontrolka nie może się świecić (nie nalezy do tych co sugerują, żeby wymontować żarówkę od kontrolki check z zegarów i zapomnieć o tym). tylko, że już powoli zaczyna irytować ta sytuacja bo zanosi się na czwartą wizytę. Trzy razy już regulował, jeździli nim sprawdzali itd. coś tam mówili o mieszance paliwa itd. i troche było dobrze a potem to samo. Czyli jak będzie coś chciał wymieniac to musi to zrobić na własny koszt w ramach gwarancji tak? Bo on coś mówił że jak nowy komputer będzie trzeba to koszt kilkaset złotych nie pamiętam dokładnie ile. A z tym czytanem będów to on ma obowiązek zapewnić podłączenie auta pod kompa i sczytać błędy? No bo podłączenie pod komputer to są koszty i raczej chyba ja nie powinienem tego we własnym zakresie robić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość polifarb

A i jeszcze jedno pytanie czy to prawda że przy sekwencjach nie montuje się emulatora sondy lambda? Tak twierdzi gazownik, ja ni jestem znawcą więc pytam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem absolutnie nic nie placic.Gazownik montował lpg z gwarancją przeciez i niech za to ponosi odpowiedzialonosc.Z tym odczytem błedów to rzecz sporna gazownik moze twierdzic ze to wina np auta a nie instalacji lpg.Ale w mojej ocenie jezeli to wina lpg(a podejrzewam ze tak, bo przedtem check nie swiecil sie i po regulacji przez pewnie czas tez)to powinien zwrócic koszt podpiecia pod kompa.Tyle ze w praktyce to zupelnie inaczej, w moim przypadku tez chcieli zwalic wine na uszkodzenie w aucie a nie w montazu lpg...Emulatora nie ma ,jest komputer lpg.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Usłyszałeś dobrze co mówili - kwestia mieszanki paliwowo powietrznej.

Prawdopodobnie jest za uboga. Nie mniej jednak skoro po jakimś czasie problem wraca znaczy to iż mapy paliwa się rozjeżdżają.

BRC ma niestety mało opcji korekt i może nie dają rady tego właściwie ustawić.

Reasumując BRC to najbardziej odporna na idiotów montażystów instalacja LPG(najtrudniej jest w niej coś spaprać),

ale największą jej wadą są koszty eksploatacji (zobacz ceny wtrysków i reduktorów - i licz się z tym że po 100tkm wymiana)

Od BRC o niebo lepszy jest STAG(z właściwymi komponentami istalacji) zamontowany i ustawiony przez fachowców.

Masz gwarancję na LPG więc nie masz prawa za nic płacić poza filtrami na przeglądach okresowych, a jak mu to nie pomoże to UOKIK i zrób mu koło 4 liter.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dobry zakład powinien mieć swój komputer, który bez problemu odczyta co kryje się pod tym błędem.

 

 

Witam.

Szukałem podobnych wątków na forum dotyczących Merivy ale nie znalazłem więc zakładam nowy z nadzieją, że ktoś napisze jakies rady bądź wskazówki. Problem wygląda następująco: od momentu założenia instalacji gazowej miesiąc temu (BRC Sequent 24) świeci się check. Samochód był u gazownika trzykrotnie na regulacji. Po pierwszej regulacji check zgasł ale zaświecił się kilka godzin później, po drugiej zgasł i zaświecił się po kilku dniach. Po trzeciej wizycie długo się nie świeciła kontrolka tj. jakieś 3 tygodnie, po czym znowu się zapaliła. Nadmieniam, że jak się zapali to nie gaśnie, świeci się zarówno nba benzynie jak i na gazie. Samochód normalnie jeździ, nic nie szarpie, nie traci mocy. Jestem raczej laikiem jak chodzi o szczegółowe kwestie związane z mechaniką i gazem w autach, dlatego też prosiłbym o wszelkie możliwe opinie odnośnie tej sytuacji tzn. co można zrobic z takim problemem ?

 

hej, mam merive z16xe i te sama instalacje.

Nigdy nie zapalilo mi sie check engine (no raz jak wlozyli na przelgadzie zle swiece). Nie mialem z nia wiekszych problemow. Niech ci koles nie gada ze to wina samochodu. W BRC na poczatku robisz regulacje z MAP sensorem, potem juz "trzy razy gaz". Jesli chodzi o mozliwosci regulacyjne to mozna tez modyfikowac parametry recznie - nie znam sie za bardzo ale widzialem jak u mnie regulowali.

Nie wiem skad jestes, ale jesli z warszawy to mozesz podjechac to odczytamy bledy z merivki i zobaczymy czy w instalacji lpg sa jakies (ma kable do mery i brc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności