Skocz do zawartości

Brak przewodu od kolektora dolotowego?


Gość MarcinSkaza

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MarcinSkaza

Witam.

 

Może temat był kiedyś już poruszany ale trudno znaleźć cokolwiek na ten twmat. Mianowicie rozchodzi się o przewód od kolektora dolotowego, ten co steruje otwieraniem i zamykaniem przepustów, a konkretniej jakić magik coś tam kiedyś grzebał i albo zapomniał go wpiąć albo zwyczajnie wywalił. I tu moje pytanie: skąd dokładnie powinien dochodzić ten przewód?? Silnik 2.0 DTL?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jaśniej .. bo przyznam się nie jestem tępy, ale nie wiem o co Ci chodzi .. od kolektora dolotowego już nic nie odchodzi .. potem jest głowica?? do kolektora coś dochodzi .. bo mówimy/określamy kierunek od filtra powietrza do silnika z zachowaniem kolejności .. kolektor dolotowy jest ostatnim elementem. A może jakieś zdjęcie?? Będzie po prostu łatwiej :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarcinSkaza

Możesz jaśniej .. bo przyznam się nie jestem tępy, ale nie wiem o co Ci chodzi .. od kolektora dolotowego już nic nie odchodzi .. potem jest głowica?? do kolektora coś dochodzi .. bo mówimy/określamy kierunek od filtra powietrza do silnika z zachowaniem kolejności .. kolektor dolotowy jest ostatnim elementem. A może jakieś zdjęcie?? Będzie po prostu łatwiej :-)

Na fotce zaznaczyłem miejsce o które mi chodzi, tam powinien być jakiś przewód i nie wiem jaki i skąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarcinSkaza

Możesz jaśniej .. bo przyznam się nie jestem tępy, ale nie wiem o co Ci chodzi .. od kolektora dolotowego już nic nie odchodzi .. potem jest głowica?? do kolektora coś dochodzi .. bo mówimy/określamy kierunek od filtra powietrza do silnika z zachowaniem kolejności .. kolektor dolotowy jest ostatnim elementem. A może jakieś zdjęcie?? Będzie po prostu łatwiej :-)

Na fotce zaznaczyłem miejsce o które mi chodzi, tam powinien być jakiś przewód i nie wiem jaki i skąd.

post-38143-0-88426100-1360928033_thumb.jpg

post-38143-0-38756700-1360928252_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że schemat podany przed Kacpra powinien wystaczyć .. gdybyś miał wątpliwości wyjaśnie, po co i do czego to służy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarcinSkaza

myślę, że schemat podany przed Kacpra powinien wystaczyć .. gdybyś miał wątpliwości wyjaśnie, po co i do czego to służy

Dzięki wielkie panowie.Właśnie czegoś tak przejrzystego potrzebowałem:-) Jeśli możesz to bym prosił oopisanie jakie to spełnia funkcje i co się może stać jeśli nie zostanie to podłączone? Jutro wężyki,trochę chęci i wszystko podłacze:-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siłownik / Actuator jaki umieszczony jest na kolektorze dolotowym służy do uruchamiania przesłon / klap do kanałów w głowicy. Jedna część kanałów doprowadza powietrze prostopadle do osi cylindra, druga część powoduje zawirowania w cylindrze - specyfika każdego silnika 16 zaworowego. Silnik pracując w niepełnym obciążeniu lepiej napełnia się przez kanał powodujący zawirowania, dlatego ten drugi ulega całkowitemu lub częściowemu zamknięciu. Poprawia się wtedy elastyczność silnika, szczególnie na niskich obrotach.

Zawór sterujący siłownikiem, to zawór elektromagnetyczny sterowany częstotliwościowo. Przez ruchy zaworka uzyskuje się odpowiednie w tym wypadku podciśnienie na siłowniku - charakterystyka liniowa.

Na zaworku będziesz miał dwa króćce .. jeden będzie OUT a drugi VAC. Ten pierwszy to wyjście na zawór ten drugi to bezpośrednie podłączenie do pompy podciśnieniowej.

Jeżeli nie będzie podłączony .. nie wiem do końca jak w Twoim silniku, ale w moim (Vectra C 1.9 CDTI 150 KM) jeśli nie działał VSS (Variable Swirl System) samochód był trochę mułowaty w okolicy 1500 rpm, czasami nawet nie zauważalnie, dopiero gdy podłączyłem zorientowałem się, że silnik chodzi żwawiej. Ale jak wiesz każdy silnik jest inny.

Pamiętaj tylko aby podłączenie przewodów podciśnieniowych muszą być szczelne, inaczej silnik będzie wpadał w tryb serwisowy, ponieważ z tego samego zasilania (pompa podciśnieniowa) zasilane są również inne elementy sterowaniem silnika (przepustnica i sterowanie turbosprężarki)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności