Skocz do zawartości

falujaca wskazowka obrotomieza opel astra lll H KOMBI 2008 r


Rekomendowane odpowiedzi

Gość pitek1234

witam was serdecznie jestem tu nowy dla tego ze wczwsnij nie mialem zadnego problemu a teraz mam wiec jestem;-] prosze was o rozwiazanie mojego problemu z oplem astra H kombi 2008 r 1.7 cdti 110km z falujaca wskazowka od obrotow. Objawy sa nastepujace nie znam dnia ani godziny raz jest dobrze a juz za chwile nie rosna obroty do 1000i za chwile maleja do 900 i tak pare razy silnik zaczyna warczec jak by sie mial rozleciec, i tak pare razy i gasnsnie odpale ponownie jest ok;-] zapale za godzine juz nie jest ok ;-[ juz nie mam sily na ten samochod to jest moje wymarzone auto a juz powoli mam go dosc, gdy silnik pracuje rowno to spalanie na wyswietlaczu jest 0,6 okolo a gdy zaczyna warczec i wskazowka faluje to pali 3,5-6 litra i tak na zmiane , bylem u paru mechanikow na kompie i jest ok zadnych bledow anik nic czytalem na waszym forum i kazdy podaje inny powod na kocu by sie okazalo ze musial bym wymienic 50%cxzesci w silniku, ja mysle ze moze jest to ten zawor w pompie co pisaliscie co kosztuje okolo 500zl. prosze was o pomoc jesli ktos mial ten problem i go rozwiazal to prosze o pomoc. a co do paliwa to tankuje na bp mysle ze dobre paliwo tam mamja, ale w tym tygodniu zatankuje inne i zobaczymy. dziekuje i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59349-falujaca-wskazowka-obrotomieza-opel-astra-lll-h-kombi-2008-r/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość popencjusz

A może DPF się wypala? Czy auto jeździ normalnie gdy tak się niedzieje? Niech mnie ktoś poprawi jeśli jest inaczej. Ewentualnie coś zapycha Ci wydech lub np alternator hamuje silnik. Ciężko tak na odległość wskazać winowajcę.

Edytowane przez popencjusz

 

Gość pitek1234

wlasnie nic sie nie zapala , zadna kontrolka, ani serwis ani filtr czasteczek stalych , jak ten silnik tak warczy to w czasie jazdy potrafi kilka razy tak delikatnie szarpnac.

 

 

Gość popencjusz

Jeśli coś Ci poszarpuje, to szukaj przyczyny przy kołach pasowych i rolkach napinających, może wspomiany wcześniej alternator. Nie przygasa światło w aucie podczas tego zdarzenia? Kończące się łożysko w pierwszej fazie potrafi szumieć. Stary patent na sprawdzenie bez zdejmowania: bierzesz kijek i jednym końcem dotykasz do osi rolki (tylko tej która nie wiruje!) drugi koniec do ucha i słuchasz. Objaw to dość głośny szum z kijka:) Może to się komuś wydać śmieszne ale to stary patent. Jeśli to nie pomoże to radzę podjechać do magika i podnieść auto. Najlepiej sprawdzić to rano gdy jest zimny silnik.

 

Gość pitek1234

czytalem troszke na tym forum i tak mi sie wydaje ze to moze byc ten zawor w pompie co kosztuje okolo 500zl , bo inni uzytkownicy pisali wlasnie o tym zawoze, ze go wymienili i bylo dobrze, jutro jade na komputrer do mechanika i zobaczymy co powie oby cos znalaz bo juz sie jezdzic nie da,

 

rozumiem, że silnik tak pracuje tylko na wolnych obrotach??

należy sprawdzić najpierw ciśnienie w CR .. porównać żądane do otrzymywanego :), jeżeli wahania nie są duże .. to przyczyną nie jest zawór. Nie wymienia się na wariata .. po to jest ta diagnostyka .. aby najpierw sprawdzić, porównać a nie wymieniać aby tylko wymieniać.

 

najpierw to niech autor tematu powie kiedy ostatni raz wypal mu sie dpf i co ile km to sie dzieje...

 

wypalanie dpfu nie jest sygnalizowane zadna kontrolka!

 

Gość pitek1234

wiec tak kolego od kad mam astre a to juz jest drugi rok to jeszcze nie wypalalem komputerowo u mechanika tego dpf-u dla tego ze zadna kontrolka nie sygnalizowala o tym , aby to zrobic , ale mysle ze ten dpf jest dobrze wypalony i nic tam nie zalega, dla tego ze kilka razy do roku jade do holandi i wracam do Polski i jade autostradom non stop rownym biegiem i obrotami i mysle ze w ten sposob on sie dobrze wypali, ale powiem Ci jeszcze ze spaliny maja jakis dziwny zapach , taki nietypowy jakby siarka czy cos podobnego.

 

 

Tak te wachania sa tylko na wolnych obrotach,a jak jade i sa wieksze obroty to potrafi tak delikatnie szarpnac, a podczas postoju na swiatlach potrafi zgasnac , ale odpali bez problemu po zgasnieciu,

 

niech mechanik sprawdzi wahania ciśnienia w Common Rail ... jeżeli na wolnych obrotach wahania będą większe niż ok. 2000 Pa to znaczy, że zawór nie umie utrzyma ciśnienia w railu. A dlaczego nie umie .. to już inna sprawa. Może zawór jest przytarty .. może popa zaczyna szwankować .. może wtrysk jest nieszczelny .. a może ustawienie zaworu SCV jest nieprawidłowe. Nalezy wykasowac stare ustawienia pozwolic aby pompa nauczyła się ich na nowo, spróbowac zrobić nauke małych dawek (SQL) .. jeżeli wszystko powróci do stanu OK .. tzn., że okresowa nauka zrobiła się w niewłaściwych warunkach co spowodowało takie utrudnienia. Nastepnie nalezy sprawdzić wartości korekcyjne dla wtryskiwaczy dla poszczególnych cylindrów, byc może są zwiększone i blisko granicy korekcji. Jezeli się nie uda ... to należy zastanowić się nad następnymi krokami - być może potrzeba się zastanowić nad wymianą wtryskiwacza. Powtarzam .. najpierw analiza parametrów.

DPF nie ma to wpływu .. żadnego !!!!! to nie ten przypadek !!!!!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności