Gość pitek1234 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 niech mechanik sprawdzi wahania ciśnienia w Common Rail ... jeżeli na wolnych obrotach wahania będą większe niż ok. 2000 Pa to znaczy, że zawór nie umie utrzyma ciśnienia w railu. A dlaczego nie umie .. to już inna sprawa. Może zawór jest przytarty .. może popa zaczyna szwankować .. może wtrysk jest nieszczelny .. a może ustawienie zaworu SCV jest nieprawidłowe. Nalezy wykasowac stare ustawienia pozwolic aby pompa nauczyła się ich na nowo, spróbowac zrobić nauke małych dawek (SQL) .. jeżeli wszystko powróci do stanu OK .. tzn., że okresowa nauka zrobiła się w niewłaściwych warunkach co spowodowało takie utrudnienia. Nastepnie nalezy sprawdzić wartości korekcyjne dla wtryskiwaczy dla poszczególnych cylindrów, byc może są zwiększone i blisko granicy korekcji. Jezeli się nie uda ... to należy zastanowić się nad następnymi krokami - być może potrzeba się zastanowić nad wymianą wtryskiwacza. Powtarzam .. najpierw analiza parametrów. DPF nie ma to wpływu .. żadnego !! to nie ten przypadek !! witam dzieki za bardzo cenne wskazowki widze ze znasz sie na rzeczy,a odnosnie tej nauki pompy i korekty wtryskiwaczy to mechanik pare miesiecy temu robil mi wlasnie takie cos i przez kilka dni bylo dobrze a juz po kilku dniach wrocilo to do stanu poprzedniego czyli znow byly nierowne obroty,dzis jade do innego mechanika i zobaczymy co mi powie czy komputer cos pokaze,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59349-falujaca-wskazowka-obrotomieza-opel-astra-lll-h-kombi-2008-r/page/2/#findComment-476218 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Przy okazji niech jednak sprawdzi nasycanie DPF-a, tak dla świętego spokoju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59349-falujaca-wskazowka-obrotomieza-opel-astra-lll-h-kombi-2008-r/page/2/#findComment-476222 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 DPF nie ma nic do falowania obrotów .. oczywiście, że może go sprawdzić .. ciśnienie przed filtrem i stan nasycenia filtra. Daj znać co powiedział Ci kolejny mechanik ..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59349-falujaca-wskazowka-obrotomieza-opel-astra-lll-h-kombi-2008-r/page/2/#findComment-476254 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Pod warunkiem, że nie jest zabity.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59349-falujaca-wskazowka-obrotomieza-opel-astra-lll-h-kombi-2008-r/page/2/#findComment-476257 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 No ciekawe, bo w moim signum jak się wypala to obroty falują na jałowym(nie wiem dokładnie ile ale wskazówka porusza się o ok 2mm w górę i w dół).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59349-falujaca-wskazowka-obrotomieza-opel-astra-lll-h-kombi-2008-r/page/2/#findComment-476258 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 normalnie nic nie powinno falować przy wypalaniu DPFa .. co najwyżej prędkośc może się podnieść. gdyby DPF był zabity powinny być inne jeszcze objawy .. można wypalić z trybu serwisowego i zobaczyć .. to nic nie kosztuje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59349-falujaca-wskazowka-obrotomieza-opel-astra-lll-h-kombi-2008-r/page/2/#findComment-476261 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 To akurat kosztuje wymianę oleju, chyba że wolisz mieć w silniku ropę a nie olej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59349-falujaca-wskazowka-obrotomieza-opel-astra-lll-h-kombi-2008-r/page/2/#findComment-476277 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 ale bzdury opowiadasz .. proszę Cię trochę więcej wiedzy a potem ucz kogoś na tym forum ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59349-falujaca-wskazowka-obrotomieza-opel-astra-lll-h-kombi-2008-r/page/2/#findComment-476292 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pitek1234 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 witam wiec tak bylem u mechanika i wykluczyl wine dpf-u w komputerze wyskoczylo mu 10 bledow odnosnie kloumny kierownicy, przepalona zarowka i pare innych nie istotnych bledow, oraz trzy bledy dotyczyly zaworu EGR- wykasowal wszystkie bledy i zalecil kupno preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy i mam zobaczyc co sie bedzie dzialo, a jesli to nie pomoze to mam przyjechac do jego warsztatu jeszce raz i wyczysci zawor EGR a jesli to nie pomoze to wtedy wymiana tego zaworu mnie czeka, twierdzi ze ten zawor moze byc lekko zapchany i moze nie dostawac odpowiedniej dawki powietrza i sie wtedy dusi,po wykasowaniu tych wszystkich bledow juz jest lepiej zobaczymy co bedzie sie dziac. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59349-falujaca-wskazowka-obrotomieza-opel-astra-lll-h-kombi-2008-r/page/2/#findComment-476294 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 nie znasz jakie to błędy?? chodzi mi o ich numery i symptomy .. co one mówiły?? .. czy błędy były aktywne .. czy też nie .. bo zakładam, że nie były bo nic Ci się nie paliło .. żadna kontrolka?? no chyba n ie dokładnie tak powiedział .. albo źle to nazwał .. ale OK .. rozumiem jego tok myślenia. Zrobisz ja będziesz chciał .. ale na dzień dobry kupiłbym srodek do czyszczenia wtryskiwaczy i używal go regularnie raz na ok. 5000 km. To koszt około 20 paru złotych na około baków paliwa, tak więc myślę, że koszt jest niewielki. Przez jakiś czas .. powiedzmy bak paliwa starałbym się jeździć na wyższych prędkościach obrotowych (czyli na niższych biegach) aby ten środek podziałał a wtyskiwacze miały wyższe ciśnienie wtrysku (oczywiście bez przesady, ale jak teraz zmieniasz biegi około 2000 rpm to teraz podwyższ ją o około 500 rpm). W kwesti wyczyszczenia zaworu .. daj znać .. pomogę Ci i wyczyścisz go sobie sam jeżeli posiadasz minimum chęci i umiejętności ... nieprawidłowe ustawienie się zaworu EGR .. np. nie zawsze się domykanie może powodować falowanie obrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59349-falujaca-wskazowka-obrotomieza-opel-astra-lll-h-kombi-2008-r/page/2/#findComment-476298 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.