Skocz do zawartości

falujaca wskazowka obrotomieza opel astra lll H KOMBI 2008 r


Rekomendowane odpowiedzi

ale bzdury opowiadasz .. proszę Cię trochę więcej wiedzy a potem ucz kogoś na tym forum ...

 

Czyli wg mądrego kolegi podczas awaryjnego wypalania DPF całe dodatkowe paliwo jest spalane i nic nie spływa do miski olejowej rozrzedzając olej. To gratuluję wiedzy. Tylko niech kolega stosuje ją do swojego samochodu, nie do innych.

 

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość pitek1234

nie znam kodow ani numerow tych bledow, pojezdze na tym wspomagaczu do czyszczenia wtryskow i zobaczymy co bedzie sie dzialo mam nadzieje ze bedzie juz ok a jak by co to bede pisal pozdrawiam

 

Czyli wg mądrego kolegi podczas awaryjnego wypalania DPF całe dodatkowe paliwo jest spalane i nic nie spływa do miski olejowej rozrzedzając olej. To gratuluję wiedzy. Tylko niech kolega stosuje ją do swojego samochodu, nie do innych.

 

widzisz, coś wiesz .. tylko nie umiesz tego poskładać w całość .. a zapytam inaczej .. :

Czy podczas normalnego wypalania DPFu całe dodatkowo wtryśnięte paliwo się spala .... odpowiedź: NIE ... a nie wymieniasz oleju po każdym wypalaniu DPF ..

więc jak dokładnie nie wiesz to się nie obrażaj .. tylko poczytaj i nie rozprzestrzeniaj pogłosek, bo ani opiniom o forum, ani wiedzy innych osób, którzy czerpią ją stąd to nie służy ..

Pracuję przy silnikach diesla przez wiele lat .. a wiedzę czerpię z cennego źródła.

 

"Nie chce mi się z Tobą gadać", czerp dalej

szkoda .. chętnie bym porozmawiał .. może jeszcze czegoś bym się dowiedział, może jeszcze czegoś bm się nauczył .. wiedzy nigdy za wiele .. pozdrawiam

 

Czyli jak rozumiem wg źródła podczas awaryjnego wypalania na postoju w silniku panują takie same warunki jak podczas wypalania w czasie jazdy ? A czy źródło podaje, że wypalanie awaryjne kończy się przy ok. 75-78 % zapełnienia filtra ponieważ nie jest tak efektywne jak normalne podczas jazdy?

Ja swojej wiedzy nie czerpię za źródła tylko z doświadczenia swojego jak i innych użytkowników podobnych samochodów na tym i na kilku innych forach. Niestety miałem już kiedyś okazję korzystać z usług takiego wszystkowiedzącego źródła i potem musiałem szukać porządnych fachowców żeby doprowadzić samochód do porządku.

 

wypalanie serwisowe jest ostrzejsze niż normalne .. sam fakt, że stosuje się je awaryjnie w serwisie o tym nam mówi ..zresztą stosuje się go, gdy nie da się już wypalić w systemie drogowym ..

a o tych procentach dzieje się tak chyba w przypadku gdy już więcej nie da się go oczyścić .. jeżeli samochód jest nowy, a DPF sprawny wypalanie kończy się tak samo w trybie serwisowym jak i drogowym.

 

Tu masz trochę teorii wg TIS oraz trochę praktyki

 

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/85824-filtr-czastek-stalych-dpf-fap/page__view__findpost__p__941193

 

 

niestety znalazłem kilka nieaktualności .. niczym mnie nie zaskoczyłeś .. wiadomości sa już znacznie przestarzałe .. sprawdź w nowym TISie .. jeżeli uaktualnili

 

TECh pozwala na zweryfikowanie ostatniej próby regeneracji

nie tylko w podanych tam modelach czujnik ciśnienia przed prekatalizatorem pozwala na rozpoczęcie procesu wypalania

zarządzanie regeneracją serwisowa również się zmieniła np. w samochodach Astra IV w silnika 1.7 DTR wypalenie pozwala całkowicie wypalić filtr

no cóż .. to tak jak ktoś polega na starych danych

ale muszę ci przyznać .. że korzystasz z dobrych informacji (mówię tu o TISie) , ale musisz pamiętać, że nie we wszystkich modelach silników i samochodów dzieje się dokładnie tak samo, czasami sam o tym zapominam.

 

ja się nie pytam o wypalanie wymuszone przez komputer ale zainicjoiwane samoistnie podczas jazdy - kiedy ostatni raz się wypalało i jak często.

 

co do waszej kłotni - po wypalaniu wymuszonym nalezy wyjechać w trase bo musi się zainicjować wypalanie samoistne oraz należy wymienić olej - z tego powodu że wypalanie było robione na postoju...

dlatego też przy jeździe głownie po mieście należy częściej wymieniac olej...

 

zacznij od odczytania nasycenia dpfu i przebiegu od ostatniego wypalania + czy wypalanie bylo udane, "przegonienia" auta i jeszcze reaz od sprawdzenia tych parametrów...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności