Skocz do zawartości

falujaca wskazowka obrotomieza opel astra lll H KOMBI 2008 r


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość pitek1234

witam wiec tak panowie , wlalem ten dodatek do czyszczenia wtryskow, zatankowalem do pelna mechanik wykasowal wszystkie bledy i jak na rzaie jest super :beer: oby tak zostalo dzieki za wszelka pomoc :beer: jak by cos sie dzialo to będe pisal

 

A ja mam pytanie do radmaxa i grzes08. Skoro obaj mace rację i żaden z Was jej nie ma, to proszę wyjaśnijcie mi jedno. Chodzi o argumenty. Nie mam na myśli własnych doświadczeń i racji tylko udokumentowane za i przeciw. Skoro producenci silników wymyślili sobie taki układ "ekologiczny" to testowali go również w różnych przypadkach i mają na to opracowany schemat działania. Wiem że są różne szkoły i czasem lepiej dmuchać na zimne ale interesują mnie konkretne argumenty. Ja sam zmieniam olej przy dpfie częściej (max 12 tyś km) bo słyszałem że się rozrzedza ropą i niekiedy go przybywa.

wracając do sedna zatargu .. powiedziałem, że zawsze można zapuścić regenerację serwisową i nic to nie kosztuje ..

radmax wtedy powiedział, że kosztuje tyle co wymiana oleju w silniku .. więc ja mu na to, że to bzdura .. o nikt oleju nie wymienia po jednej regeneracji serwisowej (o przepraszam radmax jest chyba jedynym jakiego znam !!)

co do żywotności oleju .. osobiście wymieniam olej co 20000 km; uważam, że jest to bezpieczna wartość pod pewnymi warunkami:

mamy sprawny silnik, który nie generuje problemów z wypalaniem DPFa, nie generuje problemów ze startem silnika.

Na pewno żywotność oleju spada podczas trudnych warunków eksploatacyjnych .. i tak w auto jeździ po mieście i zatrzymywane jest co 1-2 km i ponownie uruchamiane, albo przejeżdża 5 km i stoi pół dnia i od nowa 5 km i stoi do rana. Wtedy żywotność takiego oleju również jest gorsza i można się zastanowić nad skróceniem okresu pomiędzy wymianami.

Najgorszym co może się zdarzyć to stary olej zimą ... przy niskich temperaturach (ok -20 C) może dojść do zatarcia się silnika (praca silnika na sucho po rozruchu) z powodu faktu, że olej ten straci swoja pompowalność - ważny parametr, nie równoznaczny z zmianą stanu skupienia. Poprzedniej zimy było bardzo wiele przypadków zatarć silników 1.7 w luty, gdy temperatury spadły w Polsce poniżej -20C.

Więc dla mnie sprawa priorytetowa ... jeżeli Twój olej ma niską wartość żywotności .. w samochodach nowszej generacji jest podawana żywotność oleju .. wymień go przed zimą.

Tak dla wszystkich .. obecnie opel zmienia oprogramowanie w tym temacie dla silników 1.7 i z tego co wiem właśnie wchodzi do serwisów .. zmienia się właśnie sposób liczenia żywotności oleju. Znam przypadki, że samochód zatarł się w lipcu .. a powodem był słaby stan oleju podczas silnych mrozów w lutym .. bo wtedy nastąpiła inicjacja problemu i panewki zostały wstępnie uszkodzone.

 

Co do 30000 km, które daje opel .. to obecnie prawie fikcja .. niewielka ilość aut przejeżdża takie kilometry między wymianami oleju .. dużo wcześniej własnie załącz się inspekcja olejowa, która liczy się z uwagi na ilość zimnych startów, przebiegi pomiędzy startem a zgaszeniem silnika, temperaturę, która panuje na zewnątrz, ilością wypaleń DPFa (zarówno tych udanych jak i tych nieudanych).

To tyle w tym temacie co mam do powiedzenia.

I na koniec .. jeszcze raz podkreślę .. bzdurą jest, że po każdym wypaleniu serwisowym DPF należy wymienić olej.

 

witam wiec tak panowie , wlalem ten dodatek do czyszczenia wtryskow, zatankowalem do pelna mechanik wykasowal wszystkie bledy i jak na rzaie jest super :beer: oby tak zostalo dzieki za wszelka pomoc :beer: jak by cos sie dzialo to będe pisal

cieszę się, że mogłem pomóc ..

 

tak jak mówiłem .. trochę jeszcze trzymaj go wyżej .. kumpel powiedzał, że EGR puścił mu dopiero po 1,5 miesiącu .. ale puścił ..

podczas wymiany filtra .. wyciągać całą obudowę i dobrze wypłukać .. aby w środku nie pozostawiać opiłków

trzymać się jednej markowej stacji ..

 

i jak bedziesz regularnie to stosował jak pisałem .. auto powinno jeździć bez problemów

 

Ja tam nie będę teoretyzował. Wymieniam olej tak jak Ty popencjusz co 12 -13 tys. km i z filtrem nie mam żadnych problemów. Leję dobry olej i filtr mi się wypala co 1000 - 1100 km jeżdżąc głównie po mieście. Co do przedostawania się paliwa do oleju to jest o tym sporo tematów. Nie tylko na tym forum. Nie muszę niczego nikomu udowadniać. Każdy ma swój rozum i zrobi jak chce.

 

http://forum.opel24.com/topic/29068-Filtr-czasteczek-stalych-DPF/

 

http://www.google.pl/cse?cx=partner-pub-9700144528837817%3A4pg0z23d124&ie=ISO-8859-2&q=du%BFy+poziom+oleju+dpf&sa=Szukaj+w+Opel24&siteurl=forum.opel24.com%2Ftopic%2F57115-Duzy-poziom-oleju-na-bagnecie%2F&ref=forum.opel24.com%2F&ss=10259j7918877j25#gsc.tab=0&gsc.q=przybywa%20oleju%20dpf&gsc.page=2

ja nie negowałem przedostawania się paliwa do olej .. ja negowałem Twoje słowa .. może źle się wysłowiłeś ..

nikomu nie musisz nic udowadniać .. a na pewno nie mnie .. czasem trochę więcej pokory .. nic poza tym.

 

 

 

 

 

grzes08 zapomniałeś w swoim wywodzie uwzględnić jeden podstawowy fakt - rozrzedzanie oleju silnikowego przez paliwo, który to efekt związany jest z wypalaniem dpf'u. Jestem ciekaw jak wg ciebie różni się wypalanie softwarowe od wypalanai zainicjowanego samoistnie przez ECU...

 

nikt oleju nie wymienia po jednej regeneracji serwisowej (o przepraszam radmax jest chyba jedynym jakiego znam !!)

 

 

Tu się akurat mylisz, ponieważ jak już wcześniej pisałem, nigdy nie miałem problemów z DPF-em. A co do Twojej znajomości problemu to czasem warto poczytać co nieco a nie zachłystywać się swoją wszechwiedzą i zamykać w skorupie nieomylności. To, że od 15 lat zajmujesz się silnikami diesel'a nie znaczy, że wiesz o nich wszystko. Równie dobrze możesz przez 15 lat popełniać te same błędy choć we własnym mniemaniu będziesz najlepszym fachowcem na świecie. Jak sam napisałeś trochę więcej pokory.

 

 

 

 

 

grzes08 zapomniałeś w swoim wywodzie uwzględnić jeden podstawowy fakt - rozrzedzanie oleju silnikowego przez paliwo, który to efekt związany jest z wypalaniem dpf'u. Jestem ciekaw jak wg ciebie różni się wypalanie softwarowe od wypalanai zainicjowanego samoistnie przez ECU...

 

 

 

 

Już wcześniej o to pytałem ale kolega grzes08 się do tego nie odniósł

Edytowane przez radmax

 

grzes08 zapomniałeś w swoim wywodzie uwzględnić jeden podstawowy fakt - rozrzedzanie oleju silnikowego przez paliwo, który to efekt związany jest z wypalaniem dpf'u. Jestem ciekaw jak wg ciebie różni się wypalanie softwarowe od wypalanai zainicjowanego samoistnie przez ECU...

nie zapomniałem ..

pierwszy fakt .. "sprawny silnik, który nie generuje problemów z wypalaniem DPFa, nie generuje problemów ze startem silnika" bo zarówno DPF jak i nieudane próby startów powodują, że paliwo dostaje się do oleju .. bo jak nie zostaje spalone .. to się gdzieś musi się podziać ..

drugi fakt .. " ilością wypaleń DPFa (zarówno tych udanych jak i tych nieudanych)" .. to właśnie wasze paliwo rozrzedzone z olejem.

Podwyższenie stanu oleju to pierwszy sygnał do skrócenia okresu między wymianami. Powiem, więcej .. duża wartość przekroczenia wskazuje do natychmiastowej wymiany.

 

Co do wypalania .. możesz powiedzieć o co Ci dokładnie chodzi? .. które jest lepsze?.. jasne, że samoistne .. bo nie przebiega tak gwałtownie jak serwisowe, ale te serwisowe czasami pomaga nam w ogóle ruszyć z miejsca.

 

 

Co do wypalania .. możesz powiedzieć o co Ci dokładnie chodzi? .. które jest lepsze?.. jasne, że samoistne .. bo nie przebiega tak gwałtownie jak serwisowe, ale te serwisowe czasami pomaga nam w ogóle ruszyć z miejsca.

 

Ale tego nikt nie neguje, chodzi o to że podczas wypalania serwisowego silnik nie jest tak obciążony jak w czasie wypalania samoistnego i nie jest w stanie spalić paliwa w takim stopniu jak podczas jazdy.

 

Ale tego nikt nie neguje, chodzi o to że podczas wypalania serwisowego silnik nie jest tak obciążony jak w czasie wypalania samoistnego i nie jest w stanie spalić paliwa w takim stopniu jak podczas jazdy.

a nie wziąłeś pod uwagę tego, że dawki mogą być różne .. podczas wypalania samoistnego jak i podczas serwisowego.

czy myślisz, że inżynierowie opla nie przewidzieli tego .. i pozwoliliby tak zalewać silnik paliwem

 

 

czy myślisz, że inżynierowie opla nie przewidzieli tego .. i pozwoliliby tak zalewać silnik paliwem

 

Jestem w stanie w to uwierzyć, samochód ma "przeżyć" do końca gwarancji a potem złote żniwa w serwisach. Zresztą teraz ze wszystkim tak jest.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności