Skocz do zawartości

KONtrolka


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam problem z vectra 1,6 16 v gdy przełaczam na gaz po krótkiej chwili zaczyna swieci kontrolka pomarańczowa z wizerunkiem silnika natomiast jak wyłacze silnik to kontrolka sie kasuje o co chodzi :)?[/b]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mario16, Należy w takim przypadku jechać na diagnostykę i sczytać jakie błędy pojawiają się w sterowniku.

Ta kontrolka oznacza Check czyli oznacza że sterownik zgłasza błąd, usterkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawlak, zależy jaki silnik nie we wszystkich sie da.

Tu masz odnośnik do strony jak samemu to zrobić: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html

akurat wiem w jakich vectrach sie da na zworke ???

a skad ??

a stad http://www.forum.vectra-unlimited.eu/announcement.php?f=27

i w jakich sie nie da tez wiem :?

1.diesle wszystkie

2.z18xe

3.y26se :roll:

4.y22se

w tych tylko tech do zczytania

 

a ze kolega ma 1.6 16v to spokojnie moze zczytac

wiec nie mieszaj kolesiowi w glowie z kompem ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak na chlopski rozum "kazde autko "teoretycznie ma sade wiec musi miec przy istalacji gazowej zalozna emulacje jak tego nie bedzie autko bedzie wariowac ,innym sposobem jest wyciagniecie zaroweczki(bylo kiedys nagminnie praktykowane przez pierwszych gazownikow)jesli wszystko chodzi normalnie. :roll:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie w astrze 1.6 8V , zmiana miksera na mniejszy pomogła ... podobnoo są trzy rodzaje mikserów , nie wiem jak w vectrach ale moze warto sie zorientować :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość master22221

witam

mam problem z vectra 1,6 16 v gdy przełaczam na gaz po krótkiej chwili zaczyna swieci kontrolka pomarańczowa z wizerunkiem silnika

Zapewne błąd zbyt bogatej lub ubogiej mieszanki. Przyczyna: brak (nie ustawiona lub urwany odpowiedni przewód), lub źle dobrana emulacja sondy lambda. Powinna być fala 0/0.8V przebieg symetryczny lub bardziej na bogato (np. H/L=800ms/600ms). Jaki jest sygnał na wejściu lambdy do ECM, można sprawdzić woltomierzem - powinno się zmieniać od 0...0,8V, na benzynie i na LPG. Jesli sygnał tam przez 12s nie zmieni się - ECM zaświeca kontrolkę z błędem jw.

 

Było tak zawsze, czy jest od niedawna?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności