Skocz do zawartości
marcel_kk

Amortyzatory - prawidłowy montaż ?

Rekomendowane odpowiedzi

Odebrałem auto od mechanika po wymianie amortyzatorów, końcówek drążków

kierowniczych, tulei i sworzni wahacza, poduszek amortyzatora.

Przy ustawianiu zbieżności w innym warsztacie od spodu z kanału obejrzałem robote i wyglądało

że wszystko wporządku.

Dzisiaj dolewałem płynu do spryskiwaczy i lekko się zdziwiłem, że ta guma u góry tak odstaja.

Poprzednio dolegały ściśle do kielicha. Zamontowane amortyzatory to: TRW JMG3367T

Prosze osoby znające się w temacie napraw przedniego zawieszenia o wypowiedzenie się czy wygląda to na prawidłowy montaż, czy mam reklamować usługe?

 

2yx4x0i.jpg

 

 








 








Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widac ze masz nowa nakretke pod spodem

pewnei jesy wyzsza od starej

w oplu sa dwa rozmiary

czesto producenci zamiennikow daja te wyzsze

i stad ta roznica

podjedz do serwisu niech poszukaja tych co miales

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że już tamte nakretki poszły w złom. Jak ktoś ma fotke mocowania amortyzatora od góry, bez tej pokrywki to

chętnie bym zobaczył. Mam jeszcze pytania:

1. Czy jak znajde właściwe mniejsze nakrętki bez problemu będe mógł wymienić odkręcając od góry i przykręcając nowe ?

2. Czy ta gumowa podkładka ma za zadanie stabilizowąc amortyzator, czy tylko robi za pokrywke aby brud nie dostawał sie od góry ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad 1

tak

ad 2

ta guma nigdy nie dolega do konca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozostało tylko dowiedzieć się jaka jest wysokość nakrętek, kupić i wymienić.

Dziękuje za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polowe nizsza niz ta ktora masz teraz

powinna byc plaska a tutaj jeszcze ma taki wypust

tego wypustu nie licz do wysokosci sam bok nakretki ten plaski ;)

zdejmij sobie ten talerz

kilka razy spotykalem sie z takimi cudami

i zmiana nakretki rozwiazywala problem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odkręciłem pokrywke i jestem w kropce.

Ta nakrętka co była pierwotnie musiała być bardzo cieńka, 5-6 mm?

Jakby ktoś miał zdjęcie poduszki amortyzatora od góry i znał grubość nakrętki

byłbym bardzo wdzięczny za informacje.

 

i2kfa0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no taka wlasnie ma byc

kolo 5-6 mm grubosci

jutro jak znajde chwile to zdejme u siebie ta oslone i zrobie fotke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłbym wdzięczny za tą fatyge, prosze jeszcze o zmierzenie wysokości nakrętki

najlepiej głębokościomierzem w suwmiarce, poszukam wymiaru w normach PN lub EN,

choć wymiar zewnętrzny 18 nie jest obiecujący, że to jest nakrętka znormalizowana

tylko specjalna i może być problem z znalezieniem takowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W etce nie pisze jaka jest nakrętka widać po obrazku że niska, gwint M12, nr kat 2064008 cena sztuki w aso 11zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile mam pisac ??

ma 5-6 mm grubosci

taki cyrk mialem przy kilku autach w ktorych ktos zmienil amory

i zamiast starej plaskiej nakretki

dali nowa z zestawu ktora wygladala tak jak ta ktora wlasnie masz teraz

 

masz fote jak wyglada to teraz

widzisz jak sruba wyglada

ma taki kolnierz na gorze

to bez tego kolnierza polowa boku nakretki (tej plaskiej)

tak na oko to wyglada

czy ma 5 czy 6 to juz mala roznica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto sprawca zamieszania: nakrętka M12x1,25. Z gwintem drobnozwojowym o grubości 6 mm

jest bardzo trudno dostępna w sklepach czy hurtowniach, natomiast o grubości 10 mm jest osiagalna.

W moim przypadku przetoczyłem z 10 na 5,5 mm. Koszt 1 nakrętki w hurtowni

( sprzedawali na sztuki to 0,35 zł / szt.)

A teraz ciekawostka: nakrętka sześciokatna M12 w ASO Opla

o numerze katalogowym 2064008 kosztuje 11,13 zł / szt.

2z6b0it.jpg

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A stare przy odkręcaniu zjechane zostały, że ich nie wykorzystałeś?

 

Torxy w ASO do koła dwumasowego po 20zł/sztuka dlatego kupiłem ze zwykłym łbem twarde 10.9 i obciąłem tylko na długość :-) ASO zawsze ma ceny z kosmosu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A stare przy odkręcaniu zjechane zostały, że ich nie wykorzystałeś?

 

To nie ja wymieniałem amortyzatory, tylko w warsztacie, niestety popełnili błąd i pozamieniali nakrętki.

Porządnym kluczem oczkowym można odkręcić bez uszkodzenia, choć bardzo delikatna ta nakrętka.

 

---------------------

Edit:

Już po zmianie nakrętek na właściwe, oto prawidłowe zamocowanie:

 

muhjia.jpg

Edytowane przez marcel_kk
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też był problem z odstającym ogranicznikiem kolumny (tzw. talerzykiem) zarówno wcześniej na oryginalnych amortyzatorach jak i później na komplecie sachsa. Kilku mechaników odwiedziłem o lepszej i gorszej renomie, ale problemu nie widzieli. Rozwiązałem ten temat podobnie jak na kanale youtube: forumwiedzy. Mianowicie zamontowałem poduszkę kolumny od vecrty b, combo i merivy wykonaną z twardej gumy. Względem miękkiej poduszki seryjnie w corsie jest wyższa o 3mm (43 mm vs 40 mm).

Wymieniałem ostatnio sprężny i przy okazji wymieniłem łożysko amortyzatora i tą poduszkę. Zamontowałem zestaw FEBI BILSTEIN 37768 PROKIT z nakrętkami.

Jak na zdjęciach poniżej widać, że jest tak jak być powinno. Wrażenia akustyczne po jeździe próbnej pozytywne.

post-8701-0-20779500-1458158557_thumb.jpg

post-8701-0-40784400-1458158608_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Inny watek zamkniety bo po co powielac- i racja. Tu odpowiem. Ten talezyk ma odstawac troche. Polecam zerkniecie co aut nowych. Na tym talezyku nic si enei trzyma. Tylko jak auto podnosimy do gory na lewarku np to musi zawias na czyms spoczac. i taka jest rola tego talezyka. Polecam zerkniecie do innych marek to sie przekonacie. Ten temat walkowany juz byl na innych forach opla i vaga tez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.