Skocz do zawartości

ASTRA H 1,7 cdti 100km dziwny gwizd


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Misiek astra h

tak... tylko nie mam pojęcia jak zrobić wykresy, nie znam się na tym exelu...

mechanior mówi że ma coś takiego że jak mu się gaz odejmuje to słychać właśnie te dziwne ćwięki i nie ma płynności - zła praca przepustnicy a ktoś inny wcześniej mówił egr brak pojecia...

 

pomocy... znacie może jakiegoś dobrego mechanika w okolicach siemiatycz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478119
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość popencjusz

Otóż. Ja bym tego wadliwego EGR nie wykluczał. Wartości doładowania na niskich obrotach są dość znacząco niższe od wartości zadanej. Po przekroczeniu 2300 obrotów ciśnienia wyrównują się. Moment wzrostu ciśnienia jest zaraz po zamknięciu EGR co może być spowodowane przycinaniem się EGR. Zaznaczam, że dane pomiarowe EGR, przepustnicy oraz klap są danymi zadanymi. Jedynym pomiarem rzeczywistym jest wartość doładowania zmierzona w kolektorze.

Jest jeszcze jeden ubytek ciśnienia w momencie kiedy nic się nie dzieje z mierzonymi wartościami. Na ten spadek ciśnienia może mieć wpływ próba regulacji ciśnienia przez elektrozawór turbiny. Czy Twoi mechanicy sprawdzali stan elektrozaworu od turbiny oraz samej wartości podciśnienia generowanego z pompy VACUM?

Do sprawdzenia masz też przycinający się czujnik położenia pedału sprzęgła. Tam jest taki "łapak" pedału sprzęgła. Pedał ten nie trafia w środek tego łapaka i ociera się o jego ściankę powodując że sterownik odczytuje, że masz cały czas wciśnięte sprzęgło. Podczas Twojej livedaty przez prawie 60% czasu jeździłeś na wciśniętym sprzęgle co jest oczywiście bzdurą bo i przyśpieszałeś z "pedałem w podłodze" na wciśniętym sprzęgle.

Reasumując.

Rano kładziesz się pod kierownicę. Wciskasz sprzęgło i patrzysz czy dochodzi do końca w ten łapak. Jeśli nie to kombinerki i regulacja polegająca na niewielkim odgięciu ścianki o którą to sprzęgło się ociera.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478202
Udostępnij na innych stronach

Gość Misiek astra h

 

Czy Twoi mechanicy sprawdzali stan elektrozaworu od turbiny oraz samej wartości podciśnienia generowanego z pompy VACUM?

Otóż nie. Jak to sprawdzić?

 

jutro sprawdzę te sprzegło...o widzisz jak mądrego dobrze posłuchać! dzięki

 

 

Dalej zapytam czy znacie dobrego mechanika który by sobie z tym poradził?? Sam może nie dam radę

Ja bym tego wadliwego EGR nie wykluczał. Wartości doładowania na niskich obrotach są dość znacząco niższe od wartości zadanej. Po przekroczeniu 2300 obrotów ciśnienia wyrównują się. Moment wzrostu ciśnienia jest zaraz po zamknięciu EGR co może być spowodowane przycinaniem się EGR. Zaznaczam, że dane pomiarowe EGR, przepustnicy oraz klap są danymi zadanymi. Jedynym pomiarem rzeczywistym jest wartość doładowania zmierzona w kolektorze.

Przepraszam kolego a może jeszcze jaśniej bo ja napprawdę jestem w tym ziolony...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478213
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Trudno mi wyjaśniać inaczej to co napisałem wcześniej. To jest taka moja analiza Twoich pomiarów. Możesz moje sugestie przekazać mechanikom niech sprawdzą pod tym kątem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478491
Udostępnij na innych stronach

Gość Misiek astra h

No cóź... Odpowiedz mechanika... przepływomierz ABSOLUTNIE! przepływka też oki, ciśnienie doładowania sprawdził na op-com oki, przepływ powietrza też, mówi że na 95% egr, choć nie wywala oficjalnie błędu... strasznie nie dymi, ale wygląda na to że po prostu się przycina a potem jak już go zamknie to jest oki...

 

Postanowiłem więc kupić używany egr i zobaczyć czy to jego wina....(bo nie mogę znaleźć znajomego z tym samym motorkiem) a nowy szkoda ryzykować

jutro zamówię na allegro i dam znać co i jak

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478535
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

Otóż. Ja bym tego wadliwego EGR nie wykluczał. Wartości doładowania na niskich obrotach są dość znacząco niższe od wartości zadanej. Po przekroczeniu 2300 obrotów ciśnienia wyrównują się. Moment wzrostu ciśnienia jest zaraz po zamknięciu EGR co może być spowodowane przycinaniem się EGR. Zaznaczam, że dane pomiarowe EGR, przepustnicy oraz klap są danymi zadanymi. Jedynym pomiarem rzeczywistym jest wartość doładowania zmierzona w kolektorze.

Jest jeszcze jeden ubytek ciśnienia w momencie kiedy nic się nie dzieje z mierzonymi wartościami. Na ten spadek ciśnienia może mieć wpływ próba regulacji ciśnienia przez elektrozawór turbiny. Czy Twoi mechanicy sprawdzali stan elektrozaworu od turbiny oraz samej wartości podciśnienia generowanego z pompy VACUM?

Do sprawdzenia masz też przycinający się czujnik położenia pedału sprzęgła. Tam jest taki "łapak" pedału sprzęgła. Pedał ten nie trafia w środek tego łapaka i ociera się o jego ściankę powodując że sterownik odczytuje, że masz cały czas wciśnięte sprzęgło. Podczas Twojej livedaty przez prawie 60% czasu jeździłeś na wciśniętym sprzęgle co jest oczywiście bzdurą bo i przyśpieszałeś z "pedałem w podłodze" na wciśniętym sprzęgle.

Reasumując.

Rano kładziesz się pod kierownicę. Wciskasz sprzęgło i patrzysz czy dochodzi do końca w ten łapak. Jeśli nie to kombinerki i regulacja polegająca na niewielkim odgięciu ścianki o którą to sprzęgło się ociera.

możesz podesłać wykresy i dane na grzes_2003@o2.pl .. chciałbym rzucić okiem ..

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478681
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności