Gość Misiek astra h Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 tak... tylko nie mam pojęcia jak zrobić wykresy, nie znam się na tym exelu... mechanior mówi że ma coś takiego że jak mu się gaz odejmuje to słychać właśnie te dziwne ćwięki i nie ma płynności - zła praca przepustnicy a ktoś inny wcześniej mówił egr brak pojecia... pomocy... znacie może jakiegoś dobrego mechanika w okolicach siemiatycz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478119 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 prześlij mi te swoje livedaty to zobaczę co da się zrobić (email: popencjusz@tlen.pl).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478130 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek astra h Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 popencjusz: wysłałem ci... dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478159 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 (edytowane) Otóż. Ja bym tego wadliwego EGR nie wykluczał. Wartości doładowania na niskich obrotach są dość znacząco niższe od wartości zadanej. Po przekroczeniu 2300 obrotów ciśnienia wyrównują się. Moment wzrostu ciśnienia jest zaraz po zamknięciu EGR co może być spowodowane przycinaniem się EGR. Zaznaczam, że dane pomiarowe EGR, przepustnicy oraz klap są danymi zadanymi. Jedynym pomiarem rzeczywistym jest wartość doładowania zmierzona w kolektorze. Jest jeszcze jeden ubytek ciśnienia w momencie kiedy nic się nie dzieje z mierzonymi wartościami. Na ten spadek ciśnienia może mieć wpływ próba regulacji ciśnienia przez elektrozawór turbiny. Czy Twoi mechanicy sprawdzali stan elektrozaworu od turbiny oraz samej wartości podciśnienia generowanego z pompy VACUM? Do sprawdzenia masz też przycinający się czujnik położenia pedału sprzęgła. Tam jest taki "łapak" pedału sprzęgła. Pedał ten nie trafia w środek tego łapaka i ociera się o jego ściankę powodując że sterownik odczytuje, że masz cały czas wciśnięte sprzęgło. Podczas Twojej livedaty przez prawie 60% czasu jeździłeś na wciśniętym sprzęgle co jest oczywiście bzdurą bo i przyśpieszałeś z "pedałem w podłodze" na wciśniętym sprzęgle. Reasumując. Rano kładziesz się pod kierownicę. Wciskasz sprzęgło i patrzysz czy dochodzi do końca w ten łapak. Jeśli nie to kombinerki i regulacja polegająca na niewielkim odgięciu ścianki o którą to sprzęgło się ociera. Edytowane 2 Marca 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478202 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek astra h Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Czy Twoi mechanicy sprawdzali stan elektrozaworu od turbiny oraz samej wartości podciśnienia generowanego z pompy VACUM? Otóż nie. Jak to sprawdzić? jutro sprawdzę te sprzegło...o widzisz jak mądrego dobrze posłuchać! dzięki Dalej zapytam czy znacie dobrego mechanika który by sobie z tym poradził?? Sam może nie dam radę Ja bym tego wadliwego EGR nie wykluczał. Wartości doładowania na niskich obrotach są dość znacząco niższe od wartości zadanej. Po przekroczeniu 2300 obrotów ciśnienia wyrównują się. Moment wzrostu ciśnienia jest zaraz po zamknięciu EGR co może być spowodowane przycinaniem się EGR. Zaznaczam, że dane pomiarowe EGR, przepustnicy oraz klap są danymi zadanymi. Jedynym pomiarem rzeczywistym jest wartość doładowania zmierzona w kolektorze. Przepraszam kolego a może jeszcze jaśniej bo ja napprawdę jestem w tym ziolony...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478213 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek astra h Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 dziś umówiłem się z kolesiem elektrykiem podobno jest dobry ma też op-coma - będzie szukać przyczyny... dam znać co i jak??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Trudno mi wyjaśniać inaczej to co napisałem wcześniej. To jest taka moja analiza Twoich pomiarów. Możesz moje sugestie przekazać mechanikom niech sprawdzą pod tym kątem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478491 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek astra h Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 No cóź... Odpowiedz mechanika... przepływomierz ABSOLUTNIE! przepływka też oki, ciśnienie doładowania sprawdził na op-com oki, przepływ powietrza też, mówi że na 95% egr, choć nie wywala oficjalnie błędu... strasznie nie dymi, ale wygląda na to że po prostu się przycina a potem jak już go zamknie to jest oki... Postanowiłem więc kupić używany egr i zobaczyć czy to jego wina....(bo nie mogę znaleźć znajomego z tym samym motorkiem) a nowy szkoda ryzykować jutro zamówię na allegro i dam znać co i jak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478535 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Mam nadzieję że pomoże choć dziwne dla mnie że mechanik stawia na egr i jednocześnie mówi że ciśnienie doładowania jest ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478553 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Otóż. Ja bym tego wadliwego EGR nie wykluczał. Wartości doładowania na niskich obrotach są dość znacząco niższe od wartości zadanej. Po przekroczeniu 2300 obrotów ciśnienia wyrównują się. Moment wzrostu ciśnienia jest zaraz po zamknięciu EGR co może być spowodowane przycinaniem się EGR. Zaznaczam, że dane pomiarowe EGR, przepustnicy oraz klap są danymi zadanymi. Jedynym pomiarem rzeczywistym jest wartość doładowania zmierzona w kolektorze. Jest jeszcze jeden ubytek ciśnienia w momencie kiedy nic się nie dzieje z mierzonymi wartościami. Na ten spadek ciśnienia może mieć wpływ próba regulacji ciśnienia przez elektrozawór turbiny. Czy Twoi mechanicy sprawdzali stan elektrozaworu od turbiny oraz samej wartości podciśnienia generowanego z pompy VACUM? Do sprawdzenia masz też przycinający się czujnik położenia pedału sprzęgła. Tam jest taki "łapak" pedału sprzęgła. Pedał ten nie trafia w środek tego łapaka i ociera się o jego ściankę powodując że sterownik odczytuje, że masz cały czas wciśnięte sprzęgło. Podczas Twojej livedaty przez prawie 60% czasu jeździłeś na wciśniętym sprzęgle co jest oczywiście bzdurą bo i przyśpieszałeś z "pedałem w podłodze" na wciśniętym sprzęgle. Reasumując. Rano kładziesz się pod kierownicę. Wciskasz sprzęgło i patrzysz czy dochodzi do końca w ten łapak. Jeśli nie to kombinerki i regulacja polegająca na niewielkim odgięciu ścianki o którą to sprzęgło się ociera. możesz podesłać wykresy i dane na grzes_2003@o2.pl .. chciałbym rzucić okiem .. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/5/#findComment-478681 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.