Gość grzes08 Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Mam nadzieję że pomoże choć dziwne dla mnie że mechanik stawia na egr i jednocześnie mówi że ciśnienie doładowania jest ok. choć nie widziałem danych .. logicznie mówiąc niemożliwe .. jak wyślesz dane .. daj znać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/6/#findComment-478685 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek astra h Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 też mi się to wydawało dziwne ale on mówił o jakimś ciśnieniu jeszcze przed egr że jest w porządku, a potem coś dopiero nie tak nie wiem jak i gdzie to sprawdzał ale tak powiedział a ja niestety się nie znam aż tak bardzo dlatego piszę i proszę was o porady:-) Do sprawdzenia masz też przycinający się czujnik położenia pedału sprzęgła. Tam jest taki "łapak" pedału sprzęgła. Pedał ten nie trafia w środek tego łapaka i ociera się o jego ściankę powodując że sterownik odczytuje, że masz cały czas wciśnięte sprzęgło. Podczas Twojej livedaty przez prawie 60% czasu jeździłeś na wciśniętym sprzęgle co jest oczywiście bzdurą bo i przyśpieszałeś z "pedałem w podłodze" na wciśniętym sprzęgle. Reasumując. Rano kładziesz się pod kierownicę. Wciskasz sprzęgło i patrzysz czy dochodzi do końca w ten łapak. Jeśli nie to kombinerki i regulacja polegająca na niewielkim odgięciu ścianki o którą to sprzęgło się ociera. sprawdził mechanior i mówi że jest to oki - nie ociera o żadną ze ścianek - więc powinno być w porządku - ale jak kolega popencjusz napisał nie jest - gdzie więc szukać przyczyny jeszcze?? w piątek wrzucą mi "nowego używanego" egr i zobaczymy co jest a czy możliwe że po mocnym przygazowaniu ostatnio, może być lepiej (co ostatnio zauważam) - czy to może wskazywać tez na problem z egr? grzes08 - wysłałem ci livedaty - ale wykresów to ja nie mam... kolega popencjusz pomagał w tym temacie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/6/#findComment-478712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 (edytowane) Podczas przyśpieszania EGR się zamyka. Po przekroczeniu prędkości (o ile pamiętam) 120km/h też się zamyka (przynajmniej w moich 1.9cdti). Jeśli pedał sprzęgła się nie ociera to może sprężyna nie ściąga go do końca. Może sam czujnik też już niedomagać ale raczej stawiam na nie właściwy docisk czujnika pedałem. Wiesz mam nadzieję że Twój mechanik jest kumaty i oprócz wiedzy z dziedziny młotek/przecianak potrafi klikać w ikonki komputera i odczytuje to co robi. Współczesne autka są dość skomplikowane i delikatne w budowie więc bez elektroniki niepodchodź :-) Wyraziłem swoją opinię zdalnie na temat Twojego auta i teraz czekam na rozwój sytuacji. Edytowane 5 Marca 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/6/#findComment-478718 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek astra h Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 he też mam taką nadzieję   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/6/#findComment-478726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wookie88 Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Witam. Podepnę sie pod temat ponieważ mam podobny problem... nieustający dosc glosny gwizd (tylko podczas jazdy, na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu na postoju prawie nie słyszalny dlatego ciężko zlokalizowac zrodlo...) puzniej gwizd tak jak by "falował" coś w stylu łuuułuuuułuuuu, brak mocy i kontrolka z silnikiem po kilku sekundach moc wraca ale gwizd zostaje. Kazdy brak mocy jest poprzedzony tym falowaniem taki brak mocy zdarzal sie nawet 3 razy na odcinku 40km... układ dolotowy szczelny listwa klap wirowych na miejscu brak luzu na klapach, egr czyszczony, przepustnica tez. Zajrzalem do filtra powietrza ktory byl wymieniany 2 miesiace temu i zauwazylem ze ta "harmonijka" jest dosc mocno zwykrzywiana pomyslalem ze moze nie przepuszcza odpowiedniej ilosci pow. i kupilem nowy GM mialem tydzien spokoju tzn gwizd pozostal ale byl bez zawirowan i narastal wraz z dodaniem gazu az do dzisiaj przy predkosci 160km/h auto nagle stracilo moc i nawet przy wcisnietym pedale w podloge nie przyspieszylo nawet o 1km do tego dziwne drganie silnika zwolnilem i ponownie przyspieszylem i auto jak gdy by nic przyspieszalo przekracajac spokojnie 160km/h i tak bez zajakniecia wrocilem do domu (80km) blad ktory wywolal check to nieszczelnosc ukladu dolotowego... Zdziwila mnie ta tygodniowa poprawa po wymianie filtra. Jeżeli macie jakieś pomysły prosze o podpowiedz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/6/#findComment-478739 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 musisz w pierwszej kolejności sprawdzić stan wszystkich rur i złączek w układzie dolotowym. Szczególnie zwróć uwagę na część wysokiego ciśnienia (za turbiną). Sposób na sprawdzenie jest wiele. Pisałem wcześniej jak ja to robię.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/6/#findComment-478744 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wookie88 Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Dzieki za szybka odp. Spruboje sposobu z plynem moze on wskaze mi nieszczelnosc ktora przegapilo moje oko.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/6/#findComment-478746 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek astra h Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Dostałem dziś nowy egr razem z tym czarnym żelastwem i już widzę że jest cały zasywiony... pytanie czy wyczyścić go i wtedy zamontować?? czy może narazie go tylko wrzucić i zobaczyć co będzie z autkiem? Pytam - bo słyszałem że przy nie profesionalnym czyszczeniu można go tylko jeszcze bardziej zapchać (i to może się stało z moim egr) wyczyścić więc czy może narazie nie a potem zlecić to komuś kto się zna naprawdę na rzeczy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/6/#findComment-478804 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcinicramm Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Z opisu wygląda, że mam podobny świst jak autor posta, występuje u mnie już gdzieś od półtora roku albo i dłużej, nieznalazłem przyczyny, ale zauważyłem, że gdy zatankuje droższe paliwo te z dodatkami to świst występuje znacznie rzadziej, albo nawet go nie ma.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/6/#findComment-478846 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 jeżeli nie użyjesz do czyszczenia egr papieru ściernego to nie uszkodzisz go napewno. Odkręć tylko cewkę (tą czarną tubę) żeby jej nie zalać. tam jest taki palec który ma lekko chodzić. Sam zawór wyczyścisz płynem do czyszczenia hamulców i szczoteczką do zębów dla dzieci:) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/6/#findComment-478862 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.