Gość grzes08 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 jeżeli nie użyjesz do czyszczenia egr papieru ściernego to nie uszkodzisz go napewno. Odkręć tylko cewkę (tą czarną tubę) żeby jej nie zalać. tam jest taki palec który ma lekko chodzić. Sam zawór wyczyścisz płynem do czyszczenia hamulców i szczoteczką do zębów dla dzieci:) może również najpierw włożyć go do ropy lub nafty na ok. 24 godziny .. potem dobrze poczyścić szczoteczką, sprężonym powietrzem, możesz również tym płynem co mówi popencjusz ale na pewno świetny będzie płyn do mycia kominków .. on czyści z sadzy .. zawór powinien chodzić lekko po czyszczeniu. nie smaruj go niczym .. tylko sadza będzie się przyklejać powodzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479012 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek astra h Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Witam znowu... egr wrzucony ze szrotu no i cóż... brak słów... tak jakby jest troche lepiek... ten świst pojawia się juz nie tak często ale w dalszym ciągu jest... i nie wiem w dalszym ciągu co jest na 100% - pytanie może to być egr więc może dać jeden do regeneracji - koszt 250zł?? Znajomy mechanik do którego podjechał kilka kilosów powiedział mi raczej że to turbina - zdefiniował dżwiek jakby "powietrze uszło albo mocno weszło" i dlatego ten świst - niby turbina działa ale mówi że pewnie w środku łapatki załatwione...? co o tym myślicie Zastanawiam się czy nie podjechać jeszcze do serwisu i posłuchać co oni powiedzą....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479366 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 (edytowane) Ja bym jeszcze przeprowadził dwa testy. Test nr 1: Odłaczyć cewkę EGR od zaworu EGR (pojawi się błąd tylko nie wiem czy się auto zmuli - chyba nie). Wtedy wykluczysz egr. Test nr 2: Pominąć elektrozawór przy turbo. UWAGA!!! Nie możesz przekroczyć 3000 obrotów by turbo nie odleciało. Najlepiej test robić z podłączonym kompem i na bierząco patrzeć by turbo nie przeładowywało. Pozostanie Ci jeszcze czyszenie zaworu upustowego w turbinie. Są kolesie którzy rozbierają turbo i czyszczą klapy z sadzy. Są zwolennicy i przeciwnicy tej metody. Ale jeśli turbo masz padnięte to nie masz nic do stracenia z tym czyszczeniem. Przy okazji ocenisz czy rzeczywiście turbo jest uszkodzone. Edytowane 11 Marca 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479367 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek astra h Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 test 1 - odłączyć wtyczkę od egr...tak? juz to robiłem samochód totalny mół jak pamiętam...ale spróbuje to też dziś test 2 jak pominać elektrozawór pry turbo i gdzie on się znajduję - może jakieś foto czyszczenie zaworu upustowego w turbinie - hmm brak pojęcia popytam mechaniorów czy ktoś by się tego podłął i czy ktoś to robił... razem z rozbieraniem turbo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479369 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 test nr 1: nie odłączaj wtyczki tylko odłącz część mechaniczną od elektrycznej. test nr 2: poszukaj na forum gdzie znajduje się u Ciebie elektrozawór upustowy turbiny. U mnie znajduje się na dole w prawym nadkolu z przodu obok klaksonu. taki walec z dwoma doprowadzonymi rurkami i wtyczką. Jest tam napisane VAC a na drugiej out. Poszukaj w necie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479371 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek astra h Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 a jak odłączyć część mechaniczną od elektryznej bo nie za bardzo wiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479372 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Jest przykręcona na 4 śruby więc jeśli widziałeś jak wygląda egr nie powinieneś mieć z tym problemu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479391 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek astra h Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 z tym egr dziś nic nie robiłem gdyż zasypało u nas śniegiem i nie było jak - może jutro spróbuje... ale co ważniejsze! pojawił się dziś błąd i autko z kluczykiem P0234 (5A) - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne brak szczelności? Czy problem z tym czujnikiem elektrozaworem turbiny? może styki zaśniedziała... trzeba poszukać mi będzie samemu bo potrzę że na miejscowych mechaników nie mogę liczyć... co myślicie o tym błędzie, chyba egr odpada??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Czy ten problem jest cały czas? Czy auto jest w trybie serwisowym? Jeśli błąd nie daje się skasować a auto jeździ normalnie to dawaj logi. Prawdopodobnie chodzi właśnie o ten elektrozawór turbiny, choć często sterownik wskazuje inny błąd niż jest w rzeczywistości ze względu na fakt że niekiedy problem tkwi w kilku parametrach silnika a sterownik nie potrafi interpretować awari. Od tego jest człowiek:) Podejrzewam, że tu właśnie może tkwić problem. Wcześniej było wszystko na granicy błędu więc komputer tego nie sygnalizował. Jeśli mechanik czyścił Ci ostatnio zawór od turbo i jak pamiętasz poprawiła się charakterystyka ładowania to może po tym czyszczeniu zrobiło się teraz gorzej. Zacznij od sprawdzenia stanu wtyczki na tym zaworze i oczywiście od sprawdzenia czujnika doładowania (tzw. map sensor) na kolektorze ssącym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479457 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 z tym egr dziś nic nie robiłem gdyż zasypało u nas śniegiem i nie było jak - może jutro spróbuje... ale co ważniejsze! pojawił się dziś błąd i autko z kluczykiem P0234 (5A) - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne brak szczelności? Czy problem z tym czujnikiem elektrozaworem turbiny? może styki zaśniedziała... trzeba poszukać mi będzie samemu bo potrzę że na miejscowych mechaników nie mogę liczyć... co myślicie o tym błędzie, chyba egr odpada?? prawdopodobnie problem z zaworkiem EVRV turbosprężarki lub z podciśnieniem w układzie (nieszczelność); najprościej sprawdzić pompka podciśnieniową cały układ podciśnieniowy, pomiar podciśnienia podciśnienia na pompie podciśnieniowe, oczywiście jak masz drugi zaworek, to wymiana też nie jest trudna. Zaworek raz może być OK a drugi raz już zły .. dlaczego .. dlatego, że często nie jest to problem elektryczny tylko mechaniczny .. zanieczyszczenie zaworka, zapchanie filterka, nieszczelność spowodowana brudem Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479468 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.