Skocz do zawartości

ASTRA H 1,7 cdti 100km dziwny gwizd


Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzes08

jeżeli nie użyjesz do czyszczenia egr papieru ściernego to nie uszkodzisz go napewno. Odkręć tylko cewkę (tą czarną tubę) żeby jej nie zalać. tam jest taki palec który ma lekko chodzić. Sam zawór wyczyścisz płynem do czyszczenia hamulców i szczoteczką do zębów dla dzieci:)

może również najpierw włożyć go do ropy lub nafty na ok. 24 godziny .. potem dobrze poczyścić szczoteczką, sprężonym powietrzem, możesz również tym płynem co mówi popencjusz ale na pewno świetny będzie płyn do mycia kominków .. on czyści z sadzy .. zawór powinien chodzić lekko po czyszczeniu.

nie smaruj go niczym .. tylko sadza będzie się przyklejać

powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479012
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Misiek astra h

Witam znowu... egr wrzucony ze szrotu no i cóż... brak słów... tak jakby jest troche lepiek... ten świst pojawia się juz nie tak często ale w dalszym ciągu jest...

 

i nie wiem w dalszym ciągu co jest na 100% - pytanie może to być egr więc może dać jeden do regeneracji - koszt 250zł??

 

Znajomy mechanik do którego podjechał kilka kilosów powiedział mi raczej że to turbina - zdefiniował dżwiek jakby "powietrze uszło albo mocno weszło" i dlatego ten świst - niby turbina działa ale mówi że pewnie w środku łapatki załatwione...? co o tym myślicie

 

 

Zastanawiam się czy nie podjechać jeszcze do serwisu i posłuchać co oni powiedzą....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479366
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Ja bym jeszcze przeprowadził dwa testy.

Test nr 1: Odłaczyć cewkę EGR od zaworu EGR (pojawi się błąd tylko nie wiem czy się auto zmuli - chyba nie). Wtedy wykluczysz egr.

Test nr 2: Pominąć elektrozawór przy turbo. UWAGA!!! Nie możesz przekroczyć 3000 obrotów by turbo nie odleciało. Najlepiej test robić z podłączonym kompem i na bierząco patrzeć by turbo nie przeładowywało.

Pozostanie Ci jeszcze czyszenie zaworu upustowego w turbinie. Są kolesie którzy rozbierają turbo i czyszczą klapy z sadzy. Są zwolennicy i przeciwnicy tej metody. Ale jeśli turbo masz padnięte to nie masz nic do stracenia z tym czyszczeniem. Przy okazji ocenisz czy rzeczywiście turbo jest uszkodzone.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479367
Udostępnij na innych stronach

Gość Misiek astra h

test 1 - odłączyć wtyczkę od egr...tak? juz to robiłem samochód totalny mół jak pamiętam...ale spróbuje to też dziś

 

test 2 jak pominać elektrozawór pry turbo i gdzie on się znajduję - może jakieś foto

czyszczenie zaworu upustowego w turbinie - hmm brak pojęcia popytam mechaniorów czy ktoś by się tego podłął i czy ktoś to robił... razem z rozbieraniem turbo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479369
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

test nr 1: nie odłączaj wtyczki tylko odłącz część mechaniczną od elektrycznej.

test nr 2: poszukaj na forum gdzie znajduje się u Ciebie elektrozawór upustowy turbiny. U mnie znajduje się na dole w prawym nadkolu z przodu obok klaksonu. taki walec z dwoma doprowadzonymi rurkami i wtyczką. Jest tam napisane VAC a na drugiej out. Poszukaj w necie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479371
Udostępnij na innych stronach

Gość Misiek astra h

z tym egr dziś nic nie robiłem gdyż zasypało u nas śniegiem i nie było jak - może jutro spróbuje... ale co ważniejsze! pojawił się dziś błąd i autko z kluczykiem

 

 

P0234 (5A) - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne

brak szczelności? Czy problem z tym czujnikiem elektrozaworem turbiny? może styki zaśniedziała... trzeba poszukać mi będzie samemu bo potrzę że na miejscowych mechaników nie mogę liczyć...

 

co myślicie o tym błędzie, chyba egr odpada??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479422
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Czy ten problem jest cały czas? Czy auto jest w trybie serwisowym? Jeśli błąd nie daje się skasować a auto jeździ normalnie to dawaj logi. Prawdopodobnie chodzi właśnie o ten elektrozawór turbiny, choć często sterownik wskazuje inny błąd niż jest w rzeczywistości ze względu na fakt że niekiedy problem tkwi w kilku parametrach silnika a sterownik nie potrafi interpretować awari. Od tego jest człowiek:) Podejrzewam, że tu właśnie może tkwić problem. Wcześniej było wszystko na granicy błędu więc komputer tego nie sygnalizował. Jeśli mechanik czyścił Ci ostatnio zawór od turbo i jak pamiętasz poprawiła się charakterystyka ładowania to może po tym czyszczeniu zrobiło się teraz gorzej. Zacznij od sprawdzenia stanu wtyczki na tym zaworze i oczywiście od sprawdzenia czujnika doładowania (tzw. map sensor) na kolektorze ssącym.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479457
Udostępnij na innych stronach

z tym egr dziś nic nie robiłem gdyż zasypało u nas śniegiem i nie było jak - może jutro spróbuje... ale co ważniejsze! pojawił się dziś błąd i autko z kluczykiem

 

 

P0234 (5A) - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne

brak szczelności? Czy problem z tym czujnikiem elektrozaworem turbiny? może styki zaśniedziała... trzeba poszukać mi będzie samemu bo potrzę że na miejscowych mechaników nie mogę liczyć...

 

co myślicie o tym błędzie, chyba egr odpada??

prawdopodobnie problem z zaworkiem EVRV turbosprężarki lub z podciśnieniem w układzie (nieszczelność); najprościej sprawdzić pompka podciśnieniową cały układ podciśnieniowy, pomiar podciśnienia podciśnienia na pompie podciśnieniowe, oczywiście jak masz drugi zaworek, to wymiana też nie jest trudna. Zaworek raz może być OK a drugi raz już zły .. dlaczego .. dlatego, że często nie jest to problem elektryczny tylko mechaniczny .. zanieczyszczenie zaworka, zapchanie filterka, nieszczelność spowodowana brudem

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59432-astra-h-17-cdti-100km-dziwny-gwizd/page/7/#findComment-479468
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności