Skocz do zawartości

corsa C combo C 1.6 8v WENTYLATOR OPORNICA


Rekomendowane odpowiedzi

PISZE Z PYTANIEM

 

POCO JEST OPORNICA W WENTYLATORACH OPLA CORSY COMBO 1.6 8V pełny wtrysk

 

Wentylator miałem 3 piny z opornicą / w sklepie sprzedali mi 2 pinowy ?

 

ominąć opornice to nie problem

 

ale chciałem zapytać o co biega z tym urządzeniem i do czego służy

 

 

wchodzą 3 kable a na wentylator tak czy tak idą 3

 

 

dzięki za odpowiedz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisz z włączonym capslock !!!

Opornica jest po to aby wentylator kręcił się wolniej gdy nie ma potrzeby aby pracował na maksymalnych obrotach

Często pisze się też o dwóch prędkościach wentylatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli pominąć z prędkością na maxa można bezproblemowo

 

 

prędkości 2 zakresowe chyba wystepowały raczej w autach z klimatyzacją

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

W moim Combo nie działa wentylator chłodnicy, sprawdziłem go na krótko wprost z akumulatora i nie zadziałał, jak moge sprawdzić przekażnik ? W książce "Sam naprawiam" pisze tak "... zmostkowac styki 4 i 8 przekaznika ( zacisk 30 i 87) , jak to zrobic na chłopski rozum , rozumiem że w skrzynce z bezpiecznikami ale jak zlokalizować te styki i zaciski ?

 

znalazłem opis styków na obudowie przekaźnika czy dobrze myśle że to te styki trzeba zmostkowac po wyjeciu przekaznika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprawdzone, przekaźnik wymieniony a wentylator dalej stoi, co dziwne po zmostkowaniu ruszył na chwile i zaraz stanał, dzisiaj wymieniam czujnik ale nie wiem czy pomoże. Najpierw musze zlokalizowac czujnik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zmostkowaniu ruszył na chwile i zaraz stanał

 

Weź lepiej pierwsze sprawdź bezpieczniki bo może gdzieś masz spięcie a głupio by było wyrzucać kasę w błoto i jeszcze żeby nowe częsci Ci się popaliły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki sprawdziłem, zaraz po zmostkowaniu też wg instrukcji są 2 i są ok, czy może byc jeszcze jakaś inna przyczyna? czy ten czujnik jest wkręcony w silnik po prawej stronie patrząc od przodu auta?

 

Wymieniłem przekażnik i czujnik ale po zagrzaniu auta do ok 95 stopni nie ma napięcia na wtyczce wentylatora, co może być przyczyna? Bezpieczniki ok, czy wentylator załącza się przy wyższej temperaturze? Czy komputer pokazałby błąd nie załączającego się wentylatora?

 

 

Scaliłem, korzystaj z opcji Edytuj.

bad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer nie pokazalby błędu. A to że się nie załącza hmm termostat może. Nie jestem pewny przy jakiej temp. załącza się wentylator.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi raz wykręciłem wentylator przeczysciłem styki i po podpięciu na krótko zadziałał, czyli nie jest spalony, nie mam ju pomysłów, Termostat wymieniałem rok temu to chyba jeszcze jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności