Skocz do zawartości

Corsa C Bębny hamulcowe


Gość Tomek 1981

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tomek 1981

Witam.

Posiadam Corse C rok 2001 silnik 1.0

Chcę zajrzeć to tylnych hamulców i mam w związku z tym pytanko:

czy ktoś zna jakiś sposób jak zdjąć bęben trzymany przez szczęki z powodu rantu na bębnie?

Z góry dzięki.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tyłu pod takim gumowym koreczkiem jest otwór. Wkładasz tam jakiś np śrubokręt i odciągasz szczęki - z tego co pamiętam to tak się to odbywa. Jak coś pokręciłem to niech mnie ktoś poprawi bo już dawno tego nie rozbierałem ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko się zgadza od tyłu jest gumowy korek wyciągasz, wkładasz płaski śrubokręt i odciagasz szczęki, można tez młotkiem postukać w bębny to pomaga często....

 

rant na bębnie potem zeszlifować do równa, wyczyscić elementy ruchome z syfu i można troszkę popsikac smarem np białym półstałym i będzie wsio działać...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcel_kk

wszystko się zgadza od tyłu jest gumowy korek wyciągasz, wkładasz płaski śrubokręt i odciagasz szczęki, można tez młotkiem postukać w bębny to pomaga często....

 

rant na bębnie potem zeszlifować do równa, wyczyscić elementy ruchome z syfu i można troszkę popsikac smarem np białym półstałym i będzie wsio działać...

 

Pisząc "rant na bębnie potem zeszlifować do równa" zapewne myslałeś o przetoczeniu bębnów.

Należy pamietac że średnica nowego bębna hamulcowego dla tej wersji silnikowej wynosi 200 mm,

a graniczna średnica bębna max 201 mm, a więc to jest zaledwie 0,5 mm na strone,

czyli konstruktorzy Opla zadbali o to aby wymieniać bębny na nowe a nie regenerować stare.

Jeżeli ktoś przetaczał to prosze o opinie, chętnie się dowiem jakie wymiary ma bęben po przejechaniu np. 100 tyś km

Edytowane przez marcel_kk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem przetaczać swoich w 1,7, wziąłem wiertarkę z miękkim kamieniem zeszlifowałem rant i tak już 2-gi rok jeździ i całkiem dobrze hamulce tylne działają...

 

W mojej po 150tyś bębęn był ok 0,2mm poniżej granicy zyżycia, a że ori bębęn kosztował ok 500zł a zamienników nie ma to nie wymieniałem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widzisz tam zamienniki do 1,7CDTI?

 

Ja szlifowałem ranty w bębnach kiedyś i jeździły co nie zmienia jednak faktu, że ręczny w CC i tylne bębny to jeden wielki chłam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz 260 za sztukę czyli cena kosmiczna :-)

Szukaliśmy kiedyś zamienników do 1,7CDTI ale ze względu na znikomą liczbę tego modelu CC zapewne firmom nie opłaca się produkować zamienników.

Edytowane przez bad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cena 260 zł za bęben niemała ale i tak połowa ceny aso, ale jest jeden szkopuł, na tej stronie piszą że bęben jest do 1,7CDTI ale w danych technicznych bębną napisane jest ilość otworów 4-ry, czyli jak wszyscy na rynku pakują wszystko do jednego worka i nie wiedzą że CDTI ma 5-cio śrubową piastę... czyli nadal bębnów w zamienniku nie ma i pozostaje dać ponad 1tyś w aso za nowe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności