Skocz do zawartości

Zafira 2.0 16V DTI brak mocy itp.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum. Borykam się od tygodnia z zafirką z 2002 roku i właśnie mi już wczoraj brakło pomysłów. A mianowicie:

Zafirka została sprowadzona z uszkodzoną turbiną, kompletnie była zalana olejem ale jako tako paliła i dało się jeździć, po regeneracji turbiny, wszystko było ok przez 150 km. Potem się zaczeło. Przy wymianie turbiny było wszystko czyszczone, kolektor ssący bo sadzy było jak w kominie w domu, itp. Jak pisałem samochód przejechał 150 km i stracił moc. Zacząłem od sprawdzania podciśnienia, uszkodzony był jeden elektrozawór koło zbiorniczka wyrównawczego, wymieniłem, nie pomogło, egry na kolektorze i pod vacum trzymają sprawdzałem ustami. Wymieniłem przepływkę, również nie pomogło. Wymieniłem czujnik na kolektorze ssącym bo po jego wyczyszczeniu autko chwilę dobrze pracowało ale na 15 minut, usterka powraca jak bumerang. Auto z biedą na postoju wkręca się na 2000 obrotów, automatycznie jak dojdzie to tej granicy olbrotowej silnik wchodzi w tryb awarayjny. Po podpięciu pod kompa wywala błąd P0400 czyli recyrkulacja spalin (podciśnienie). Błąd wykasowałem. Dodam że silnik na wolnych obrotach pracuje ok i to wszaystko na co go stać. Rano jak go odpalę pracuje ładnie, wkręca się na obroty usterka nie występuje. Jak się zagrzeje po 20 minutach jest już po jeżdżeniu. Padł pomysł na katalizator bo delikatnie zatkałem wylot z tłumika to auto zgasło, zdemontowałem i odpaliłem, nic to nie dało, rano jak pracuje prawidłowo nie ma szans go zgasić nawet jak szmatę się w rurę wsadzi. Może troszkę się rozpisałem ale chciałem zobrazować najdokładniej usterkę. Napiszę jeszcze że po zdemontowaniu kolektora ssącego znowu się tam pojawiła sadza tak jakby się spaliny cofały. Proszę o jakieś sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego kata wycharatałem. Został wyciety i do środka wspawal mi gośc rure 5 i . Wspawal mi go spowrotem,jest lepiej. autko lepiej sie wkreca na obroty. Moj przebieg to 168tys , Nie wiem jaki jest u ciebie ale jak lała turbina olej ten był spalany przez silnik i spaliny trafiały do kata który sie pewnie zapchał. u mnie był ceramiczny wkład.

W przypadku katalizatorów ceramicznych przy uszkodzeniu mechanicznym drobiny moga zatkac wylot.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj

 

ojciec mail cos podobnego keidys w galaxy

jak autko sie zagzralo to nie chcialo isc

skonczylo sie na wymianie pompy wtryskowej i wtryskow

od tego czasu problem juz nigdy nie wrocil

 

sprobuj moze najpiwerw jedno pompa a potem wtryski bo moga cieknac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności