Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie silnika


Gość marcelo

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcelo

Moja Sintra X22XE ostatnio ma dziwne odchyły.

W czasie jazdy (gdy naciskam sprzęgło) czy na postoju (po dodaniu gazu i puszczeniu) obroty lekko wzrastają na parę sekund i dopiero po tym czasie opadają do około 100-1100 i też musi trochę czasu upłynąć i dopiero spadają na te 800.

Jeszcze jak było mroźno czasami zdarzało jej się, że obroty zacinały się na około 2000 i same dalej wzrastały, wtedy wywalało check engine ale wystarczyło zgasić silnik, odczekać parę minut i było ok. Podobnie było po odpaleniu rano na zimnym, chodziła normalnie, zdławiła się zapalił się check engine ale jak ruszyłem i przejechałem około kilometra to gasł i było ok.

Co może być przyczyną zawieszających się obrotów? Ktoś miał tak jak ja?

Mechanicy nie wiele wiedzą na temat Sintry i snują domysłu że może EGR lub silnik krokowy nawala...

Proszę o pomoc i podpowiedzi jak sobie z tym poradzić.

Nagram filmik to wrzucę link jak to wygląda w rzeczywistości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast filmiku lepiej będzie jak odczytasz błędy. Jeśli zaświecała się kontrolka silnika to są zapisane w sterowniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem w opcomie jest sintra ale nigdy nie diagnozowałem.Nikt w okolicy nie ma opcoma?Ja tez w lubelskim ale pare km jest....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sintra jest w opcomie i tech-2. :-)

Tanie podróbki nie łączą się z wszystkimi podzespołami Sintry ale z ECU raczej nie ma problemu.

Ja widzę kilka opcji na odczyt błędów.

Wizyta w ASO :placze:

Spotkanie forumowiczów :beer:

Zakup kabelka na alledrogo itp

 

Jest jeszcze podobno możliwość odczytu na spinacz, ale sam nigdy nie sprawdzałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość STRUS_TM

Cześć! Sprawdź jeszcze wszystkie przewody powietrzne. Jeśli dzieje się to po wciśnięciu sprzęgła,to jedyny element łączący go z silnikiem to serwo wspomagania. Sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe w komorze silnika. Jeśli to nie pomoże,to patrz post poprzednika!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcelo

Byłem w ASO i nic nie wykazało. Na silniku wszystko OK. Dowiedziałem się jedynie, że mogą to zrobić za 800 PLN bo niby wiedzą co jest...

Spotkałem gościa co miał sintre i podobne objawy (zawieszanie obrotów na 1500 i po chwili spadają do 800 lub na mrozie obroty idą same w górę), mówił że wymieniał EGR i czyścił krokowca. W wolnej chwili wyciągnę EGR i krokowca i wyczyszczę, zobaczymy czy będzie jakiś efekt. Kiedyś miałem Vectre A i czyszczenie krokowca nic nie dało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności