Skocz do zawartości

signum z19dth turbosprężarka typ


Gość bary2004_2005

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bary2004_2005

Witam forumowiczów, chciałbym się zapytać czy ktoś się orientuje jaki jest typ/numer turbiny w silniku z19dth ?? jest jakaś możliwość sprawdzenia tych kierowniczek, które się zapiekają i gruchy ? proszę o porady, podrawiam serdecznie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam forumowiczów, chciałbym się zapytać czy ktoś się orientuje jaki jest typ/numer turbiny w silniku z19dth ?? jest jakaś możliwość sprawdzenia tych kierowniczek, które się zapiekają i gruchy ? proszę o porady, podrawiam serdecznie

najlepiej udac sie do serwisu, a jezeli nie chcesz to na podnosnik i od dolu mozesz zobaczyc chyba numer. Tak mi sie wydaje ale na 100% nie jestem pewien - moglo mi sie pomylic ze sprezarka od klimy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów, chciałbym się zapytać czy ktoś się orientuje jaki jest typ/numer turbiny w silniku z19dth ?? jest jakaś możliwość sprawdzenia tych kierowniczek, które się zapiekają i gruchy ? proszę o porady, podrawiam serdecznie

do sprawdzenia potrzebna jest pompka podciśnieniowa .. załączasz w miejscu podłączenia przewodu do aktuatora (gruchy jak to nazwałeś) i obserwujesz czy wodzik się rusza w pełnym zakresie .. możesz sprawdzić tez przy jakim ciśnieniu jest poczatek ruchu .. sprawdzasz również czy podciśnienie nie ucieka .. nie wiem czy od dołu dojdziesz do aktuatora .. bo nigdy nie sprawdzałem jaki tam jest dostęp :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a coś ci się kolego dzieje z turbinką ??

jak go kupilem to przerazilo mnie ze byl usyfiony przy turbinie. Pojechalem do serwisu i powiedzieli jak by tak z nowych opli walil olej to by roboty nie mieli.

Oczyscilem to i narazie sporadyczne ilosci kapia prawie ze wogole :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bary2004_2005

Witam, generalnie to na niskich obrotach między tysiąc a dwa czasami ciężko się rozkręca, ja mu nawet gaz do dechy a on jakby był wtedy jeszcze slabszy, jakby dławil się, powyżej 2 tyś idzie normalnie, egr wyczyścilem, przepustnice, czujnik ciśnienia w kolektorze i chciałbym sprawdzić czy ta turbina w pełnym zakresie jest w pełni sprawna bo tych 150 koni nie czuć, pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

generalnie to na niskich obrotach między tysiąc a dwa czasami ciężko się rozkręca, ja mu nawet gaz do dechy a on jakby był wtedy jeszcze slabszy,

 

sprawdź czy czasami nie spadła listwa od zawirowywania powietrza .. bo Twój opis dokładnie wygląda ta ten problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bary2004_2005

sprawdź czy czasami nie spadła listwa od zawirowywania powietrza .. bo Twój opis dokładnie wygląda ta ten problem.

w kolektorze ? a jak to można sprawdzić ? właśnie tam jest taka listwa i jak spadła to będzie jakaś luźna czy zacięta? proszę o porady jak to sprawdzić, pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak chodzi o kolektor dolotowy .. jezeli nachylisz się dobrze nad silnik to pod common raille zobaczysz listwę. Listwa oparta jest na 4 punktach .. to są osie klapek, które to przesłaniają po jednym kanale dolotowym na każdy cylinder .. jedna z tych osi (przy trzecim cylindrze jest sterowana od dołu przez silnik krokowy sterowny z modułu silnika a listwa przenosi to na pozostałe trzy klapy. Najlepiej jak ktoś przegazuje Ci silnik na postoju a Ty w tym czasie zobaczysz czy klapka się rusza .. ruch poziomy w poprzek samochodu lub inaczej wzdłuż silnika). Jeżeli się rusza t trop jest zły .. jezeli sie nie rusza .. to coś jest nie tak .. no i jezeli listwa leży obok, to też nie jest najlepiej :(. Ale objaw jest dokładnie jaki mówisz .. dół nie ciągnie w ogóle .. a potem jak wystartuje to jak rakieta :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bary2004_2005

tak chodzi o kolektor dolotowy .. jezeli nachylisz się dobrze nad silnik to pod common raille zobaczysz listwę. Listwa oparta jest na 4 punktach .. to są osie klapek, które to przesłaniają po jednym kanale dolotowym na każdy cylinder .. jedna z tych osi (przy trzecim cylindrze jest sterowana od dołu przez silnik krokowy sterowny z modułu silnika a listwa przenosi to na pozostałe trzy klapy. Najlepiej jak ktoś przegazuje Ci silnik na postoju a Ty w tym czasie zobaczysz czy klapka się rusza .. ruch poziomy w poprzek samochodu lub inaczej wzdłuż silnika). Jeżeli się rusza t trop jest zły .. jezeli sie nie rusza .. to coś jest nie tak .. no i jezeli listwa leży obok, to też nie jest najlepiej :-(. Ale objaw jest dokładnie jaki mówisz .. dół nie ciągnie w ogóle .. a potem jak wystartuje to jak rakieta :-)

 

jutro sprawdzę ten trop, a filtr od paliwa jeżeli byłby przytkany może mieć to jakiś wpływ ? czeka mnie wymiana w najbliższym czasie, dziękuję za pomoc :-), błędów na kompie nie ma, ale mam tez możliwośc op-comem sprawdzenia parametrów, tylko jakich ? odnoście tego feleru?

pozdrawiam

Edytowane przez bary2004_2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności