Skocz do zawartości

wskaźnik temperatury nie działa, termostat zamknięty, silnik gorący


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam następujący dziwny problem:

wskaźnik temperatury ani drgnie a silnik się nagrzewa w kabinie b. gorąco. Węże od chłodnocy zimne więc termostat się nie otwiera.

Kupiłem nowy czujnik temperatury i za nim wykręciłem ten stary podłączyłem nowy i wsadziłem do kubka z wrzątkiem. Wskazówka w aucie się podniosła więc uzałem że jest sprawny i go wymieniłem. Po wymianie pomimo że silnik gorący i sam czujnik też gorący wskaźnik temp. ani drgnie. o co chodzi?

 

Gość popencjusz

PEwnie nie łączy kostka od czujnika. Jak był wymontowany i podłączony to akurat łączył. Jeśli grzeje ok to najzwyczajniej problem tkwi w instalacji elektrycznej.

 

PEwnie nie łączy kostka od czujnika. Jak był wymontowany i podłączony to akurat łączył. Jeśli grzeje ok to najzwyczajniej problem tkwi w instalacji elektrycznej.

Co do kostki to jak by coś nie stykało to by wentylator sam sie na stałe wlączał. Tak się dzieje jak wtyczkę zdejme czyli przerwa w obwodzie powoduję prace wentuylatora . Ja już zastanawiam sie czy pompa wody działa bo termostat może sie otworzyć ale bez pompy woda na chłodznicę nie pójdzie. a pomimo goracego nawiewu i silnika po 10 km chłodnica zimna. boję się dalej go nagrzewać bo bez czujnika sprawnego nie wiem cioo sie dzieje.

 

zaraz zaraz

wymieniles czujnik w chlodnicy

on jest od wentylatora owszem

ale na zegary jest w bloku silnika tak samo jak na ECU

sa dwa osobno albo jeden zespolony

przewaznie w okolicach termostatu

chlodnica zawsze jest zimna do momentu otwarcia duzego obiegu

czyli po otwarciu termostatu dopiero sie nagrzewa

plyn przez nia przelatuje i sie chlodzi

wtedy wraca do silnika

wiec temperatura na zegary nie moze byc brana z chlodnicy

 

Gość popencjusz

 

Co do kostki to jak by coś nie stykało to by wentylator sam sie na stałe wlączał.

SKoro pisałeś że po wyjęciu czujnika z auta i włożeniu go do wrzątku działa a jak włożysz do auta, czujesz że czujnik nagrzewa się od wody w silniku lecz nie wskazuje temp. Rozumiem, że jak go odłączysz to wentylator się włącza?

 

SKoro pisałeś że po wyjęciu czujnika z auta i włożeniu go do wrzątku działa a jak włożysz do auta, czujesz że czujnik nagrzewa się od wody w silniku lecz nie wskazuje temp. Rozumiem, że jak go odłączysz to wentylator się włącza?

cały czas pisze o czujniku temperatury silnika zainstalowanym obok termostatu. jak go odlaczam to wentylator się zalacza. dzisiaj jeszcze wymienie termostat bo samochód stal dośc długo (kilka miesiecy) i może sie dla taego nie chce otworzyć. jak to nic nie da i dalej tylko mały obieg bedzie to mechanik nie unikniony.

 

jaka temperature masz na mysli ze bardzo goraco??

 

 

czujnik w termostacie bierze temperature juz z malego obiegu wiec przy sprawnym czujniku wskaznik powinien dzialac,

mimo temperatur naniesionych na blacie wskaznika to wskazowka drgnie dopiero jak woda ma przez chwile minimum 71-72st

wiec ciagnij temperature do gory a sie otworzy;))

 

a termostat sie nie otwiera bo mysle ze za niska temperatura

 

ewentualnie mozesz miec zapowietrzony uklad

Dzisiaj wymieniłem termostat i dalej to samo. Stary faktycznie był zwarty bo jak go wsadziłem do wrzątku nawet sie nie ruszył. Największa ciekawostka jest z czujnikiem temperatury. Dzisiaj na wszelki wypadek sprawdziłem ten stary co go wymieniłem i jest sprawny!! Podłączyłem go do kostki w aucie i do kubka z gorącą wodą - wskaźnik się podniósł i działał. Czy ten czujnik musi mieć kontakt z płynem??? przecież to jest tylko opornik i nie ma znaczenia czym go podgrzeje. Ten który siedzi teraz nowy czujni nagrzewa się tak że go nawet ciężko dotknąć. Cały czas mam podejrzenia że w układzie nie ma właściwego obiegu płynu. Jak sprawdzić te pompę. I jak ewentualnie odpowietrzyć układ, gdzieś czytałem że same się odpowietrzają. A i ijeszcze dziś mi znajomy powiedział że miał coś takiego w astrze, od tego poszedł termostat a przyczyną była pompa uszkodzona.

 

Gawlak - czujnik dający sygnał do wskaźnika w liczniku jest wkręcony w termostat

 

popencjusz jeśli kostka by nie łączyła lub czujnik byłby niesprawny wentylatory automatycznie chodziłyby na wysokich obrotach non stop aby zapobiec ewentualnemu przegrzaniu podczas niesprawności układu badania temperatury

 

najprawdopodobniej termostat do wymiany będzie lub jego wkład jeśli taki występuje

 

spróbuj jeszcze porzadnie przegonić auto podczas dynamicznej jazdy (wylącz całkowicie nawiew wewnętrzny ciepłego powietrza) i obserwuj wskaźnik

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności