Gość tekirekwawa Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Witam, dzis pisze w sprawie Corsy D. Silnik 1.3 CDTI ( 90 pes ) 2007 Posiadam klime automatyczna. Wczoraj pojawil sie problem... niby male zebate plastikowe kolko, ale do sedna. Nie dziala regulacja temperatury ( caly czas wieje zimne powietrze ).Popatrzylem do silnika, rury cieple, silnik cieply, rury do nagrzewnicy cieple, wiec sprawdzamy dalej... Na dywaniku pod pedalami znalazlem 1/4 kolka ( czarne, plastikowe, zebate ). Rozebralem plastiki spod kierownicy i okazalo sie, ze oderwalo sie ono od obudowy nagrzewnicy ( to kolko otwiera i zamyka klapki dopuszczajace cieple powietrze z nagrzewnicy ). Do tego zamocowany jest silniczek ( gdzie przy LO - zamyka klapki a przy HI - otwiera je do samej gory ). I wlasnie, dlatego tez nie dziala cieply nawiew. Niby przymocowalismy kolko spowrotem, ale jest ono wiotkie i sie kiwa, po zamocowaniu silniczka do klapek nie dziala jak powinno.zostawilismy na temperaturze 23 stopni i nie ruszalismy nic, ale po 15 km kolko samoczynnie spadlo ( pod ciezarem klapek ) i klapki sie zamknely, co oznaczalo jedno - zimno w samochodzie...Tutaj killka zdjec dokladnie o co chodzi : I teraz problem... Co zrobić ?znalazlem rowniez post na jednym z forum, nigdzie tez nie moge znalezc rozwiazania tej usterki " Witam, Chcę przestrzec nowych kupujących oraz już użytkujących powyższy pojazd Corsa D. Dotyczy to klimatyzacji elektronicznej. Bubel Bubel i jeszcze raz Bubel.Kupiłem autko ponad 2 lata temu z dopłatą za klimatyzację elektroniczną. Cóż... po dwóch tygodniach po upływie gwarancji 2 letniej doszło do zjawiska iż pojazd nie grzał powyżej ustawień elektronicznych 22 stopni C. No i wpadłem. Temperatury wyższej w zimę nie dało się uzyskać. Przyczyną była klapka która regulowała dopływ zimnego i ciepłego powietrza. Na ową klapkę jest nasadzona zębatka która się poprostu urwała w trakcie pracy automatu.Koszt na średniej jakości wtryskarce oceniałbym na na kwotę może maks 2 zł.Niestety. Nie tak łatwo. Jest to element nierozbieralny i kosztowało mnie to........... 5000 zł .Czemu tyle? Została wymieniona cała osłona nagrzewnicy która jest nierozbieralna . Producent tak pomyśł że ten lement jest nierozbieralny i nie można go zamówić oddzielnie i aby ASO mogło go wymienić.Więc ten luksus kosztował mnie po za dopłatą przy nowym aucie obecnie prawie 3500 zł (osłona nagrzewnicy)ł + prawie 1500 zł robocizna (ASO Opel ma spore stawki) więc sumasumarum zabuliłem prawie 5000 zł z lekkim rabatem.Przestroga dla tych co chcą kupić klimatyzację elektroniczną. Pomyślcie zanim się na to zdecydujecie. Nawet po 2 tygodniach od upływu gwarancji GM Polska się na Was wypnie. Będziecie Bulić Bulić i jeszcze raz Bulić. Za część która ma wartość maks 2 zł zaplacicie prawie 5000 zł.Ci ktorzy już mają klimatyzację lektroniczną niech przed upływem jej gwarancji (nawet w lato) sprawdzą regulację nagrzewania na opór. Przyjdzie zima, i tak jak ja zostaniecie zaskoczeni taką naprawą. Mi nie pomogło iż zepsucie mogło zaistnieć nawet w lato przed upływem gwarancji. Poprostu ja dopiero sprawdziłem ogrzewanie jak mi było potrzebne i doznałem później zaskoczenia. Więc sprawdzajcie ten element i regulujcie tymi gałkami przed upływem gwarancji. Takich plastikowych zębatek które mogą się zerwać z cięgna jest parę sztuk. Każda ich wymiana to koszt całego elementu i prawie 5000 zł wisi w powietrzu do wydania.Ci którzy chcą kupić nowy pojazd marki Opel z klimatyzacją elektorniczną to proszę o zostanowienie. Jeżeli u mnie ten element w Corsie D kosztował prawie 5000 zł to ciekawe ile może kosztowac np. w Oplu Insignia. Tam jest wszystko w elektronice więc może drogo kosztować.Więc zwracajcie uwagę na klimatyzację elektorniczną w Oplach przed upływem gwarancji. Później może być za późno. " Co robic ? Rozebrac cala nagrzewnice ? Czy obudowa nagrzewnicy z manuala pasuje do automatu ?jakie widzicie rozwiazanie ? prosze o pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Z manuala nie pasuje do autoamta, jest inna nagrzewnica i plastiki... A co do rozwiązania usterki to ciężko bo jest faktycznie jest to nierozbieralne ( nic nowego w oplu) to niewiele z tym zrobisz a zębtaka nie występuje jako osobna część zamienna, pozostaje ci chyba kupić na allegro używkę i wymienić...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/#findComment-480240 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcov Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Upewnij sie, ze nie ma zest. naprawczego. Cos mi swita, ze byl problem z zebatkami i jest mozliwosc kupienia 2 kolek zebatych....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/#findComment-480244 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tekirekwawa Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 naszczescie mam manualna:)) jezeli chodzi o przyczyne to podkresle "wydaje mi sie" ze silniczek sterujacy klapą powinien miec jakies ograniczenie , jakies krancówki lub predziej potencjometr w mechanizmie ,badz na samej klapie. bo komputer musi znac jakie jest uchylenie klapy -a awaria w sterowaniu przekrecila zebatke i spadla A po ponownym zalozeniu zebatki trzeba to dobrze ustawic")) polozenie klapy/polozenia silniczka dlatego nawiew nie dzialal prawidlowo Kolego, owszem ma ograniczenie, ale... Nie da sie ponownie zalozyc zebatki, bo sie cala chwieje, zalozylem ja dzis i zakrecilem silniczek i wszystko bylo ok, dopóki nie wyjechalem na droge, gdzie samochod sie trzepie. Ta zebatka nie trzyma sie sztywno na tej osce, tylko goni na boki... i pod ciezarek klapek po prostu sama opadnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/#findComment-480251 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tekirekwawa Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 tutaj troche wyrazniejsze zdjecia :   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/#findComment-480253 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 jesli ulamał sie uchwyt zębtaki w silniczku to jej ponownie nie zaożysz, bo zawsze odpanie pod wpływem klapki... Nie wiem jak to w łoplu zabudowali kompletnie bo w vw wymienia sie zebatki i silniczek i wszystko śmiga...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/#findComment-480254 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tekirekwawa Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 I nie wiem, czy jest sens rozbierac cala deske, czy jest to rozbieralne itd. Ktos jeszcze cos wie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/#findComment-480257 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tekirekwawa Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 klej dwuskladnikowy distal:)) Mati, i co ja mam tym klejem skleic ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/#findComment-480261 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tekirekwawa Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Tak mozna dorobic zebatke, ale do czego ja doczepic ? skoro to sie cale gmatwa od oski w srodku, wiotkie jest to koleczko teraz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/#findComment-480263 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Wyjęcie nagrzewnicy bez ściągnięcia deski niestety nie wchodzi w grę.... Co do kleju ok tylko jeśli jest to wkładane do tulejki silniczka to zapewne klejenie nie wchodzi w grę bo przestanie chodzić sterowanie... Prawda jest taka że na chwile zeby mieć ciepło w aucie pozostaje ci klapy na sztywno ustawić, ale nie jest to rozwiązanie na dłuższą metę... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/#findComment-480270 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.