Skocz do zawartości

Corsa D 1.3 CDTI, problem z nagrzewnicą


Rekomendowane odpowiedzi

Gość tekirekwawa

Witam,

 

dzis pisze w sprawie Corsy D.

Silnik 1.3 CDTI ( 90 pes ) 2007


Posiadam klime automatyczna.

 

Wczoraj pojawil sie problem... niby male zebate plastikowe kolko, ale do sedna.

 

Nie dziala regulacja temperatury ( caly czas wieje zimne powietrze ).

Popatrzylem do silnika, rury cieple, silnik cieply, rury do nagrzewnicy cieple, wiec sprawdzamy dalej...

 

Na dywaniku pod pedalami znalazlem 1/4 kolka ( czarne, plastikowe, zebate ).

 

Rozebralem plastiki spod kierownicy i okazalo sie, ze oderwalo sie ono od obudowy nagrzewnicy ( to kolko otwiera i zamyka klapki dopuszczajace cieple powietrze z nagrzewnicy ).
Do tego zamocowany jest silniczek ( gdzie przy LO - zamyka klapki a przy HI - otwiera je do samej gory ).

 

I wlasnie, dlatego tez nie dziala cieply nawiew.

 

Niby przymocowalismy kolko spowrotem, ale jest ono wiotkie i sie kiwa, po zamocowaniu silniczka do klapek nie dziala jak powinno.
zostawilismy na temperaturze 23 stopni i nie ruszalismy nic, ale po 15 km kolko samoczynnie spadlo ( pod ciezarem klapek ) i klapki sie zamknely, co oznaczalo jedno - zimno w samochodzie...

Tutaj killka zdjec dokladnie o co chodzi :
76870903116451898364.png

 

88661434271351865442.png
I teraz problem...
Co zrobić ?

znalazlem rowniez post na jednym z forum, nigdzie tez nie moge znalezc rozwiazania tej usterki


" Witam,

Chcę przestrzec nowych kupujących oraz już użytkujących powyższy pojazd Corsa D. Dotyczy to klimatyzacji elektronicznej. Bubel Bubel i jeszcze raz Bubel.
Kupiłem autko ponad 2 lata temu z dopłatą za klimatyzację elektroniczną. Cóż... po dwóch tygodniach po upływie gwarancji 2 letniej doszło do zjawiska iż pojazd nie grzał powyżej ustawień elektronicznych 22 stopni C. No i wpadłem. Temperatury wyższej w zimę nie dało się uzyskać. Przyczyną była klapka która regulowała dopływ zimnego i ciepłego powietrza. Na ową klapkę jest nasadzona zębatka która się poprostu urwała w trakcie pracy automatu.
Koszt na średniej jakości wtryskarce oceniałbym na na kwotę może maks 2 zł.
Niestety. Nie tak łatwo. Jest to element nierozbieralny i kosztowało mnie to........... 5000 zł !!!.
Czemu tyle? Została wymieniona cała osłona nagrzewnicy która jest nierozbieralna !!!. Producent tak pomyśł że ten lement jest nierozbieralny i nie można go zamówić oddzielnie i aby ASO mogło go wymienić.
Więc ten luksus kosztował mnie po za dopłatą przy nowym aucie obecnie prawie 3500 zł (osłona nagrzewnicy)ł + prawie 1500 zł robocizna (ASO Opel ma spore stawki) więc sumasumarum zabuliłem prawie 5000 zł z lekkim rabatem.
Przestroga dla tych co chcą kupić klimatyzację elektroniczną. Pomyślcie zanim się na to zdecydujecie. Nawet po 2 tygodniach od upływu gwarancji GM Polska się na Was wypnie. Będziecie Bulić Bulić i jeszcze raz Bulić. Za część która ma wartość maks 2 zł zaplacicie prawie 5000 zł.
Ci ktorzy już mają klimatyzację lektroniczną niech przed upływem jej gwarancji (nawet w lato) sprawdzą regulację nagrzewania na opór. Przyjdzie zima, i tak jak ja zostaniecie zaskoczeni taką naprawą. Mi nie pomogło iż zepsucie mogło zaistnieć nawet w lato przed upływem gwarancji. Poprostu ja dopiero sprawdziłem ogrzewanie jak mi było potrzebne i doznałem później zaskoczenia. Więc sprawdzajcie ten element i regulujcie tymi gałkami przed upływem gwarancji. Takich plastikowych zębatek które mogą się zerwać z cięgna jest parę sztuk. Każda ich wymiana to koszt całego elementu i prawie 5000 zł wisi w powietrzu do wydania.
Ci którzy chcą kupić nowy pojazd marki Opel z klimatyzacją elektorniczną to proszę o zostanowienie. Jeżeli u mnie ten element w Corsie D kosztował prawie 5000 zł to ciekawe ile może kosztowac np. w Oplu Insignia. Tam jest wszystko w elektronice więc może drogo kosztować.
Więc zwracajcie uwagę na klimatyzację elektorniczną w Oplach przed upływem gwarancji. Później może być za późno. "


Co robic ?

Rozebrac cala nagrzewnice ?

Czy obudowa nagrzewnicy z manuala pasuje do automatu ?

jakie widzicie rozwiazanie ?

 

prosze o pomoc

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

Z manuala nie pasuje do autoamta, jest inna nagrzewnica i plastiki...

 

A co do rozwiązania usterki to ciężko bo jest faktycznie jest to nierozbieralne ( nic nowego w oplu) to niewiele z tym zrobisz a zębtaka nie występuje jako osobna część zamienna, pozostaje ci chyba kupić na allegro używkę i wymienić...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/#findComment-480240
Udostępnij na innych stronach

Upewnij sie, ze nie ma zest. naprawczego. Cos mi swita, ze byl problem z zebatkami i jest mozliwosc kupienia 2 kolek zebatych....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/#findComment-480244
Udostępnij na innych stronach

Gość tekirekwawa

naszczescie mam manualna:))

jezeli chodzi o przyczyne to podkresle "wydaje mi sie" ze silniczek sterujacy klapą powinien miec jakies ograniczenie , jakies krancówki lub predziej potencjometr w mechanizmie ,badz na samej klapie. bo komputer musi znac jakie jest uchylenie klapy -a awaria w sterowaniu przekrecila zebatke i spadla

A po ponownym zalozeniu zebatki trzeba to dobrze ustawic")) polozenie klapy/polozenia silniczka dlatego nawiew nie dzialal prawidlowo

Kolego, owszem ma ograniczenie, ale...

 

Nie da sie ponownie zalozyc zebatki, bo sie cala chwieje, zalozylem ja dzis i zakrecilem silniczek i wszystko bylo ok, dopóki nie wyjechalem na droge, gdzie samochod sie trzepie.

Ta zebatka nie trzyma sie sztywno na tej osce, tylko goni na boki... i pod ciezarek klapek po prostu sama opadnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/#findComment-480251
Udostępnij na innych stronach

jesli ulamał sie uchwyt zębtaki w silniczku to jej ponownie nie zaożysz, bo zawsze odpanie pod wpływem klapki...

 

Nie wiem jak to w łoplu zabudowali kompletnie bo w vw wymienia sie zebatki i silniczek i wszystko śmiga...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/#findComment-480254
Udostępnij na innych stronach

Wyjęcie nagrzewnicy bez ściągnięcia deski niestety nie wchodzi w grę....

 

Co do kleju ok tylko jeśli jest to wkładane do tulejki silniczka to zapewne klejenie nie wchodzi w grę bo przestanie chodzić sterowanie...

 

Prawda jest taka że na chwile zeby mieć ciepło w aucie pozostaje ci klapy na sztywno ustawić, ale nie jest to rozwiązanie na dłuższą metę...

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59929-corsa-d-13-cdti-problem-z-nagrzewnic%C4%85/#findComment-480270
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności