Gość Grzechue Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Witam mam Asterke 1.6 8V 1995 automat i już od dwóch dni coś ją trapi i zastanawiam się co. Całą zimę i mrozy wszystko git. W poniedziałek rano wchodzę, przekręcam zapłon i odpalam a auto kręci tak jakby się miał za moment rozładować akumulator ale się nie rozładował tylko tak kręcił naprzemiennie z przygasaniem kontrolkami baaaardzo opornie. Podłączyłem kable z innego auta i od razu odpalił, za moment zgasiłem i już odpalał od strzała potem wieczorem sprawdziłem i odpalił bez problemu. Sprawdzałem ładowanie i jest tak: 12,50V - na zgaszonym siniku (lub trochę więcej nie pamiętem już)przy rozruchu spadek do ponad 10V - czyli ok 14,74V - ładowanie gdy auto chodzi Dziś rano o 7:30 po całej nocy auto odpaliło dosłownie od strzała a akumulatora nie ładowałem. Po pracy ok godziny 14 auto znów tak jak wyżej tak jakby miał się zaraz rozładować ale przy zapłonie kontrolki palą się normalnie i lampka w środku też świeci normalnie gdy siędo auta wchodzi więc wydaje mi się że akumulator jest ok. Znów podłaczyłem kable z innego auta i znów wszysto chodzi kilka razy gasiłem i zapalałem i było ok po dojechaniu do domu znów gasilem i odpalałem i nic się nie dzieje. Proszę o pomoc co może zawodzić czy to rozrusznik czy jakieś szczotki na rozruszniku ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59943-rozrusznik-czy-szczotki-czy-co%C5%9B-innego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 rozrusznik albo przewody   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59943-rozrusznik-czy-szczotki-czy-co%C5%9B-innego/#findComment-480385 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzechue Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Kilka dni obserwowałem auto i padło na wizytę u elektryka, podłączył miernik do akumulatora i pokazał mi, że mimo iż nałądowany 100% to prądu rozruchowego zostało 58% czyli ok 209A - po wymianie akumulatora auto odpala od strzała, także winny był niesprawny akumulator.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59943-rozrusznik-czy-szczotki-czy-co%C5%9B-innego/#findComment-481887 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzechue Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 ...14,74V - ładowanie gdy auto chodzi... jak juz wymieniles akumulator to zrob cos z ladowaniem bo jest za duzy prad Jak nie chcesz znow wymieniac akumulatora za rok Elektryk mówił, że jest ładowanie książkowe a mam powody by mu ufać, poniewaz już kilka aut u niego robiłem i nigdy nie było problemu. Pomiar był dokonywany bez obciążenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59943-rozrusznik-czy-szczotki-czy-co%C5%9B-innego/#findComment-482040 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 mierzyleś spadek napięcia przy odpalaniu i był dobry... pomiar był zły? ...14,74V - ładowanie gdy auto chodzi... jak juz wymieniles akumulator to zrob cos z ladowaniem bo jest za duzy prad Jak nie chcesz znow wymieniac akumulatora za rok to jaki jest prąd ładowania zależy od oporu wewnętrznego ogniwa, 14,74V to napięcie ładowania...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59943-rozrusznik-czy-szczotki-czy-co%C5%9B-innego/#findComment-482455 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.