Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotrekhof

witam serdecznie


kochani oplomaniaki podajcie przyczynę następującego stanu rzeczy:


samochodzik mało uzywany i stało mi się to:


zginęła mozliwość włączania świateł mijania - palą się cały czas;


brak świateł awaryjnych;


nie działają wskaźniki z podświetleniem licznika;


nie ma podświetlenia kokpitu;


nie działa tylne światło na mgłę;


nie działa zamykanie drzwi od środka;


komputer działa;


akumulator posiada zielone okienko;


samochodzik mało używany (krótkie dystanse)


miau ktoś coś w tym stylu.


Komputer zrestartowałem - b/z


bezpieczniki ok.


Aha kilka dni wcześniej po przymrozku nocnym (akurat stał samochód na dworze) rano coś takiego mi sie stało ale postał na słońcu to po pracy sie sam naprawił opelek.


wielkie dzięki za wskazówki czy da się coś z tym zrobić czy do kosza łopla czas cisnąć


Edytowane przez piotrekhof

 

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość popencjusz

Zacznij od sprawdzenia czy wszystkie bezpieczniki łączą (wyjmij i włóż na miejsce), następnie do sprawdzenia przekaźniki (taka sama procedura) no i klemy na aku.

 

Gość piotrekhof

bezpieczniki wszystkie wyjąłem są ok glemy na smarze miedziowym tez ok, przekaźników nie wyjmowałem. le byłem u elektryka i sprawdzał ładowanie było 13.4 do 13,99 (ponoć mało) a i jeszcze pojawił się taki objaw jak takie lekko głosniejsze wycie alternatora - a to że elekryka się wyłączyła to ponoć jakiś system zabezpieczający układ - żeby mniejszy prąd starczył na jazdę. Byłem zmuszony zrobić w takim stanie ok. 600 km i samochodzik super się zachował, no prędkość miałem z nawigacji - mało wygodne ale w tej sytuacji jedyne słuszne rozwiązanie zeby mandata nie załapać.

Pozdrawiam

 

Tak, wyglada na problem z ladowaniem.

a mi na inny problem choć nie mam pojęcia jaki .. gdb był problem z alternatorem to odciął by inne układy bardzie pożerające prąd takie jak wspomaganie kierownicy czy ABS .. a tu mamy problem tylko z oświetleniem .. zresztą z problemem z ładowaniem nie przejechałby 600 km ..ja po 50 miałem akumulator empty :(

Marcov .. a może włącznik świateł zaszalał?? pamiętam, że ople miały z nim wielki problem .. tym bardziej, że potem wszystko się naprawiło samo .. ewentualnie nie wiem, który moduł jest za to wszystko odpowiedzialny?? CIM??

 

Nie spotkalem sie z usterka wylacznika swiatel w AH. Podpiecie pod komputer moze zasugeruje w ktora strone ukierunkowac poszukiwania?

 

Gość piotrekhof

koledzy już mam diagnozę (tylko szkoda, że nie wszyscy dokładnie czytali objawy) padł regulator napięcia i przewód w lichym stanie był to tez był wymieniony. Reszta to efekt działania "system cana" czy kana czy cos w tym rodzaju ale tym juz po świętach zajmie się inny spec od elektroniki komputerowej a jest to system wyłączający odbiorniki prądu w razie za małego ładowania. także ładownie jest ok 14,5 Volta przy włączonych światłach mijania i radiu oraz ogrzewania na poziomie 2-iej predkosci. Z tym systemem to juz mnie spec ostrzegł, że może to być błachostka ale również może być problem - wszystko po kolei trzeba sprawdzić bo również jakis przekaźnik mógł polecieć - jak miał coś ktos podobnego to dajcie znać co i jak. Ja po całkowitej naprawie opiszę z pewnością co i jak i ile co kosztowało i pogadam ze specem jak się chronić przed takimi awariami - bo widzę, że samochodzik oddał mi to, że zaniedbało się go w zimową porę - tylko krótkie dystanse żadnej poważniejszej trasy, żeby autko wygrzać nie wymysliłem a powinienem

pozdrawiam

 

koledzy już mam diagnozę (tylko szkoda, że nie wszyscy dokładnie czytali objawy) padł regulator napięcia i przewód w lichym stanie był to tez był wymieniony. Reszta to efekt działania "system cana" czy kana czy cos w tym rodzaju ale tym juz po świętach zajmie się inny spec od elektroniki komputerowej a jest to system wyłączający odbiorniki prądu w razie za małego ładowania. także ładownie jest ok 14,5 Volta przy włączonych światłach mijania i radiu oraz ogrzewania na poziomie 2-iej predkosci. Z tym systemem to juz mnie spec ostrzegł, że może to być błachostka ale również może być problem - wszystko po kolei trzeba sprawdzić bo również jakis przekaźnik mógł polecieć - jak miał coś ktos podobnego to dajcie znać co i jak. Ja po całkowitej naprawie opiszę z pewnością co i jak i ile co kosztowało i pogadam ze specem jak się chronić przed takimi awariami - bo widzę, że samochodzik oddał mi to, że zaniedbało się go w zimową porę - tylko krótkie dystanse żadnej poważniejszej trasy, żeby autko wygrzać nie wymysliłem a powinienem

pozdrawiam

dziwne .. jezeli padł regulator napięcia to nie wiem jakim sposobem może być napięcie na poziomie 14,5 V ... wtedy powinno być 19V .. chyba, że ktoś mnie poprawi??

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności