Skocz do zawartości

Osłona przegubu


Gość Tomek 1981

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tomek 1981

Witam

Mam Corse C 1.0 z 2001r

Ostatnio zauważyłem że poluzowała się opaska (ta wiekrza) gumowej osłony przegubu (przód z prawej strony).

W związku z tym spod osłony wyszło troche smaru. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak się do tego zabrać, bo chyba bede musiał tą osłone wymienić na nową, albo przynajmniej zdjąć tą która jest wszystko przeczyścic dac swiezy smar i nowa opaske, Ale jak dobrac sie do samej osłony?

Z góry dzieki za podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tak http://www.corsa-c.co.uk/forum/showthread.php?352046-Tut-Cv-boot-replacement

Ja bym jednak zdemontował przegub rozchylając zabezpieczenie http://img718.imageshack.us/img718/8134/zabezp.jpg jeśli jest dostępne.

 

Jeśli nie masz uszkodzonej osłony to załóż nowa opaskę - dostaniesz w większości sklepów auto-moto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież widać dokładnie na zdjęciach co po kolei demontować.

- zdejmujesz koło

- odkręcasz jarzmo hamulcowe

- odkręcasz nakrętkę centralną piasty

- odkręcasz mocowanie amortyzatora do zwrotnicy

- odkręcasz dolny sworzeń przy zwrotnicy (opcjonalnie, tu widzę, że nie odkręcał bo górą odeszła zwrotnica, nie ruszał też końcówki drążka)

- rozpinasz przegub

- masz gotowy dostęp do półosi

 

Ostatnio robiłem to z kumplem bez odkręcania amortyzatora i jarzma - udało się na tyle odchylić zwrotnicę, że półoś z niej wyszła (oczywiście trzeba było dolne mocowanie sworznia przy zwrotnicy odkręcić i wyjąć sworzeń).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja w zeszłym tygodniu w saxo - żeby wymienić osłonę przegubu zewnętrznego, trzeba dodatkowo spuścić olej ze skrzyni, wyjąć całą półoś, rozpiąć przegub wewnętrzny, zdjąć osłonę przegubu wewnętrznego, która jest zakuwana i dopiero zdjąć osłonę przegubu zewnętrznego... ale w końcu to popier... francuz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sintrze miałem zabezpieczenie o którym wspominałem wcześniej. w toyotce pierwszy przegub rozbijaliśmy młotem a na koniec szlifierką kątowa :mlotek:

drugi już doczytałem w internecie co i jak - wsadziłem w rurę półośkę, uderzyłem o beton i wyskoczyło samo :-D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności