Skocz do zawartości

Jaka temperatura


Gość tofel3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jaka powinna być temperatura silnika ?

Chodzi o Corse B 1.2 Benzyna 1996r.

Ile powinno wskazywać.

Od jakiej temperatury powinien załanczać się wentylator ?

I jak sprawdzić czy układ chłodzenia jest w 100 % sprawny, odpowietrzony itp ?

Edytowane przez tofel3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jaka powinna być temperatura silnika

 

Robocza 90*C.

 

 

Od jakiej temperatury powinien załanczać się wentylator

 

Jakieś 98-99*C.

 

 

jak sprawdzić czy układ chłodzenia jest w 100 % sprawny

 

"Naocznie" sprawdzić czy nie ma wycieków.

Po odpaleniu zimnego silnika obserwować czy węże od chłodnicy nie grzeją sie od razu wraz z silnikiem.

Obserwować czy silnik osiąga właściwa temperaturę pracy- zbyt niska oraz zbyt wysoka może oznaczać uszkodzony termostat.

Poza tym obserwować wskaźnik temperatury.

Powinien wskazać 90*C po czym powinien opaść a następnie powrócic na 90*.

Oznacza to że termostat otwiera sie wtedy gdy trzeba.

Objawy uszkodzonego termostatu:

Silnik nie może dobić do 90*C, węże chłodnicy grzeją od razu po odpaleniu, zwiększone spalanie- termostat zacięty w pozycji otwartej.

Silnik szybko przegrzewa się- termostat zacięty w pozycji zamkniętej.

Nie załącza się wentylator- uszkodzony czujnik w chłodnicy, uszkodzony wentylator.

Jak sprawdzić poprawność działania wentylatora:

Odpiąć wtyczkę z czujnika w chłodnicy, zmostkować piny we wtyczne kawałkiem kabelka, włączyć zapłon.

Wentylator powinien sie włączyć.

 

 

 

odpowietrzony

 

Zapowietrzony układ bulgocze, zwłaszcza po odpaleniu na zimno.

Odpowietrzyć powinno sie samo, możesz to przyśpieszyć odkręcając czujnik temperatury na zegary.

 

inni może dorzuca więcej pomysłów ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temperatura utrzymuje się gdzieś w ok 95C, a w korku dobija do 100 C.

Wentylator sprawny, sprawdzałem. To widocznie termostat do wymiany ?

Edytowane przez tofel3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U mnie temperatura utrzymuje się gdzieś w ok 95C, a w korku dobija do 100 C.

generalnie na wskaźniku w corsie b podczas jazdy powinno być ok 92sC, w korku szybko wedruje do ok 100C i włącza sie wentylator i zbija do ok 94C i tak wkółko i nic w tym dziwnego...

 

A co termostatu łatwo sprawdzić po kilku minutach pracy silnika czy chłodnica wciąż jest zimna póki silnik nie osiągnie tempratury roboczej...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności