Skocz do zawartości

temperatura silnika - wariująca wskazówka.


Gość Terazniejszy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Terazniejszy

Witam. (corsa b 1.2 16V)

Zauważyłem taki oto objaw.

Musi upłynąć sporo czasu, zanim wskazówka temperatury silnika uniesie się i zatrzyma na 92 stopniach. To po pierwsze.

Jeśli już osiągnie ową wartość, to podczas jazdy na długim odcinku, np w trasie - nic się nie dzieje, natomiast kiedy auto stoi w korku, temperatura zaczyna wzrastać, około 100 stopni załącza się wiatrak i wskazówka opada. Zauważyłem też, że nawet kiedy auto stoi i pracuje na jałowym, to wskazówka unosi się i znów wentylator zbija temperaturę. Podczas jazdy jak wspomniałem - 92 stopnie. Kiedyś nie zauważałem, żeby grzało się podczas postoju, a teraz niewiele mu trzeba, żeby wskazówka temperatury mknęła w górę.

 

Diagnoza ?..

 

Pozdrawiam,

Bartek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie,to nie widzę żadnego problemu.Teraz są cieplejsze dni i motor(czytaj silnik) szybciej się grzeje.Jeśli wentylator pracuje normalnie(załącza się)w odp.czasie to chyba wszystko jest ok. :spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Terazniejszy

Witam ponownie.

Cóż, może to i normalne, ale patrzę przez pryzmat tego, że nie zauważyłem wcześniej takiego objawu.

Dzisiaj znów - jak jadę w trasie, jest ok. Wskazówka zatrzymuje się na 92 stopniach.

Jeśli tylko jednak wjadę w ruch miejski, częściej zmieniam biegi, ruszam i zatrzymuję się w korku - wskazówka przesuwa się wyżej, do 98 stopni. Oczywiście jak włączę gorący nawiew, to wtedy zatrzymuję, albo przeciwdziałam narastaniu temperatury, ale przecież to metoda doraźna, a ja chcę zlikwidować powód. Dziwne jest najbardziej to, że silnik grzeje się, podczas pracy na postoju - wskazówka stopniowo pnie się w górę. Myślę, że chłodzenie nie radzi sobie po prostu wtedy, a podczas jazdy w chłodzeniu pomaga powietrze wpadające przez kratkę, dlatego temperatura nie rośnie. Czyli problem tkwi w słabej wydajności układu chłodzącego - chłodnica? termostat ?

Jak to sprawdzić ?

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to normalne ze przy pracy na postoju temp sie podnosi,wiadomo ze podczas jazdy ped powietrza chłodzi chłodnice,na postoju czy korkach po podniesieniu temp robi to wentylator.

U mnie na przykład po wymianie chłodnicy orginalnej na zamiennik wentytlator zalacza sie duzo czesciej.Zamiennik chłodnicy jest duzo mniej wydajny niz orginał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to normalne ze przy pracy na postoju temp sie podnosi,wiadomo ze podczas jazdy ped powietrza chłodzi chłodnice,na postoju czy korkach po podniesieniu temp robi to wentylator.

U mnie na przykład po wymianie chłodnicy orginalnej na zamiennik wentytlator zalacza sie duzo czesciej.Zamiennik chłodnicy jest duzo mniej wydajny niz orginał.

Dokładnie tak jak kolega mk5 napisał,nie szukaj problemu na siłę-jeśli wsz.działa poprawnie to chyba nie ma powodu żeby się martwić na zapas.Jeśli nie wywaliło jeszcze chłodnicy to jest ok :gwizd:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności