Skocz do zawartości

Napęcie sensora O2


Gość slawek7

Rekomendowane odpowiedzi

Gość slawek7

Po raz kolejny w tej samej sprawie więc proszę o litość i pomoc

 

Opel Tech w blokach pomiarowych ma taką wartość "O2 napięcie sensora" w mV. Jak w czasie pracy silnika powinien wyglądać ten parametr.

U mnie wg mnie wskazania są dziwne.

Uruchamiam silnik i wartość wynosi 454mV i po około 5sek zaczyna spadać do zera. I tak trzyma to zero. natomiast na sondzie napięcie jest 0,24V do 0,7V i to napięcie trzyma sonda.

 

Czy to jest prawidłowe,a jeśli nie to co może być przyczyną.

 

PS. Odłączyłem złącze od ECU i przejście jest na pinach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Jeśli w silniku są 2 sondy,

to parametry 2 są widoczne w blokach

jeśli 1 to jednej.

Parametry na bieżąco ulegają korekcie

i na wykresie przedstawiają się jako sinusoida

nie są stałe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek7

Jak w sprawnym silniku powinien wyglądać parametr "O2 sensor" na załączonym zdjęciu w czasie pracy silnika np wolnych obrotach.

U mnie po rozruchu jest 454mV i szybko spada do zera i tak juz trzyma. Przy całkowicie odłączonej sondzie jest 454mV cały czas.

 

Jak ktos może niech zobaczy u siebie?

post-35092-0-35006400-1367899051_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzona sonda prawdopodobnie,wskazania powinny być od 100- 900 mV,

Po odłączeniu sondy ecu podaje wartość sondy z map(tryb awaryjny) dla sterowania silnikiem stąd napięcie 454 mV.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek7

Ale i tak coś to nie pasuje. W warsztacie podłączyli mi pod złącze sondy emulator. Ustawił na nim napięcie 670mV a ECU odczyt miało 430mV, jak ustawiono 200mV to odczyt wynosił 15mV.

Nie mam pojecia jak zbudowany jest sterownik tzn. w takim sensie co on mierzy względem czego. Czy napięcie odczytane jako O2 Sensor powinno być dokładnie takie samo jak na złączu czy jest przesunięte o jakiś poziom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Jest błąd w odczycie który może mieć przyczynę choćby w podłączonym urządzeniu

nie znaczy to jednak że wartość ma być stała.

Parametr sondy zmienia się na bieżąco

czas wtrysku na bieżąco jest korygowany

do zawartości tlenu w spalinach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności