Gość Vis Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 (edytowane) No róbcie jak chcecie ale poczytajcie forum bo jest dużo rzeczy: są oringi do wymiany, uszczelniacze na wtryskach. Nie z litego metalu wykonana chłodnica oleju. Co w niej może pójść jak to metal. Uszczelka pod głowicą która jest melatowo - gumowa (coś w rodzaju gumy) nie musi zaraz całkowicie pękać tylko trochę zaczyna przepuszczać. Albo pęknięta głowica. O chłodnicy też wiem od mechanika, który robił ople że u nich zawsze przychodziły ople z podejrzeniami chłodnicy a tak naprawdę była głowica do zrzucenia. Sam przerabiałem temat z chłodnicą oleju, wymieniłem ją. Potem ją przeciąłem brzeszczotem, żeby zobaczyć jak w środku wygląda. Później do wymiany była i tak uszczelka pod głowicą. Ale trzeba rozdzielić 2 rzeczy. Olej, plamy oleju jak w rosole w zbiorniku wyrównawczym. I maź oblepiająca zbiornik - pozostałość po spalinach dostających się do układu chłodzącego. Oczywiście że trudno na odległość wyrokować i na 100% też nie powiem, ale obstawiam powoli kończącą się uszczelkę pod głowicą. Życzę Wam obyście się nie wykosztowali jak ja. Pozdrawiam Edytowane 6 Maja 2013 przez Vis   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość costello Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Witam.Chłodniczkę kupiłem przez internet (nie na allegro,choć możesz poszukać i tam),nie pamiętam w jakim sklepie .Problem miałem na początku 2012r,stąd to ,że nie pamiętam jaki to był sklep. Intyernetowych jest sporo.Popytaj u siebie w sklepach w mieście myślę ,że nie będzie problemu żeby sprowadzili.Jak pisałem wyżej ,zapłaciłem coś około 600 zł.Jeżeli pomogłem to prosze o opis czy żeczywiście porady te pomogły.Kupując chłodniczkę, w komplecie powinny być dwie uszczelki.Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość costello Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 (edytowane) Tomek.pog najlepiej jak chcesz się dowiedzieć czy uszczelka pod głowicą jest do wymiany ,to zrób test głowicy.Sam nie zrobisz ale w ASO bez problemu Ci to zrobią ,koszt nie wiem jaki ,ale chyba nie wiele.Jeżeli na teście wyjdzie uszczelka ,to kolega VIS miał rację . Ale nie jest wykluczine ,że chłodniczka oleju też jest padnięta.Test polega na odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego i włożenia specjalnego przyżądu w otwór (wygląda to tak jak byś dwie szklanki nałożył na siebie,a na górnej szklance umieścił odsysacz gumowy ) w każdej z tych "szklanek" jest specjalny bezbarwny płyn.Po odpaleniu silnika wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia i jeżeli uszczelka pod głowićą przepuszcza to spaliny dostają się do układu chłodzenia w związku z tym wzrasta bardziej ciśnienie i płyn się zabarwia (nie pamiętam czy w dolnej czy w górnej" szklance") to na 100 % masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.Silnik musi popracować parę minut na teście.Ja to robiłem u kumpla .Regenerował mi całą głowicę,planowanie ,gniazd zaworowe itp + części ,zapłaciłem 1560 zł. Jak możesz to zacznij od tego testu głowicy i po mału wykluczaj inne usterki. Szkoda kosztów ,ja podobnie jak VIS pozbyłem się paru groszy.Pozdrawiam. PS.Ciśnienie w cylindrach jest większe od ciśnienia w układzie chłodzenia stąd wzrost ciśnienia w ukł.chł., jeżeli uszczelka jest żeczywiście uszkodzona i przepuszcza spaliny do ukł.chłodz..NRA Edytowane 6 Maja 2013 przez costello   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 (edytowane) Czy przy wymianie tej chłodniczki trzeba wymontowac ja z filtrem oleju czy tez mozna samą?Ja zakupiłem uzywana za 70zł(wymontowana z opla w którym w układzie nie było oleju) i ryzykuje wymiane.Zaczynam od najtanszeych rzeczy tomek.pog kupiles nowa chłodniczke? Edytowane 7 Maja 2013 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vis Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Dojście jest od strony akumulatora, zdejmujesz go i podstawkę, potem trzeba śrubokrętem torksem odkręcić 4 śruby, oczywiście zdjąć wcześniej 2 węże chłodnicze i spuścić płyn chłodzący. Na wyczucie odkręca się chłodniczkę, po zdjęciu mogą upaść pod samochód dwie uszczelki gumowe niby oringi z tej chłodniczki. Nie odkręca się filtra i podstawki, zresztą śruba mocno trzyma.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Dzieki Vis, troche gimnastyki bedzie ale przekładam na pozniej byłem u mechanika i stwierdził ze mało jest jest tego oleju i moza obserwowac i nic sie nie stanie.Jak sie nasili biore sie za wymiane.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adams4lta Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Panowie poczytajcie troszkę że ten syf w zbiorniczku robi się przez stwardniałe gumowe uszczelniacze wtryskiwaczy które po ok 10 latach są na bank do wymiany, a nie chłodniczka oleju... 90% osób wydaje kasę na wymianę uszczelki pod głowicą i tej cholernej chłodniczki a problem są gumki które kosztują ok 14 zł sztuka a jest ich 16.... niestety najłatwiej wymienić je ściągając głowice ale są i tacy magicy co ściągają tylko wałki rozrządu. Poczytajcie zanim władujecie się w koszty które nie rozwiążą waszych problemów...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.