Skocz do zawartości

Olej w zbiorniczku wyrównawczym Astra 1,7DTI


Gość tomek.pog

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomek.pog

Witam,

Mam problem, w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego pojawił mi się olej, dodatkowo płyn chłodniczy muszę dolewać co jakiś czas.

Poziom oleju jest dobry, olej w silniku czysty, na korku wlewowym oleju jest czysto tzn. brak jakiejś mazi czy podobnych rzeczy po prostu czysty olej.

Mechanik mój mówi że raczej to chłodnica oleju.

Pytanie gdzie można kupić taką chłodnicę oleju?

Byłem w kilku sklepach i nie mają w hurtowniach. Czy pozostaje tylko serwis?

Jeśli miał ktoś podobny problem to proszę o pomoc. Gdzie kupowaliście chłodnicę oleju.

Jestem z pod Krakowa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość klopsik1

kolego.. ja sam poruszałem taki problem.. wiec poszukaj. Pozatym sa 2 uszczelki w chłodnice oleju. Nie potrzeba wymieniać całej chlodniczki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomek.pog

Witam ponownie.

Czyli na dzień dzisiejszy wystarczyłoby kupić w sklepie uszczelki do chłodnicy oleju i je wymienić?

A czy te uszczelki są w środku chłodnicy czy nie.\

Przepraszam że zadaje takie pytania ale nie znam się na tym.

Czytałem trochę na ten temat twoje posty.

Z góry dziękuję za odpisanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość klopsik1

nie wiem jak u Ciebie to wygląda. U mnie trzeba zlać płyn chłodniczy..odkręcić chłoniczke i ok..tylko dostęp kiczowaty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość costello

Witaj Tomek.pog.Miałem ten sam problem co Ty.U mnie okazało się ,że mam nieszczelnioną chłodniczkę oleju.Wymieniłem na nową ,ale olej pokazywał się dalej w zbiorniczku,więc kilkakrotnie przepłukałem układ chłodzenia zwykłą wodą (po kokło 100 km wymieniałem zawsze wodę ) a na koniec dwa razy przepłukałem specjalnym płynem "PRESTONE" do płukania układu chłodzenia(instrukcja na opakowaniu) i jak do tej pory nie mam oleju w ukł.chłodz..Co do uszczelek ,to nie mają nic wspólnego z usterką ,poniewarz te uszczelki uszczelniają chłodniczkę między blokiem a samą chłodniczką .Gdy byś miał wyciek oleju pod chłodniczką to należy wymienić tylko uszczelki(ja kupiłem chłodniczkę z kompletem uszczelek, czy kupisz same uszczelki to nie wiem). Chłodniczka jest tak zbudowana ,że jest podzielona na dwa segmenty, przez segment zewnętrzny z płynem chłodzącym, ten od strony nadkola, i wewnętrzny ten od strony filtra oleju w ,której jest olej,przechodzi rurka z płynem chłodniczym,który chłodzi olej,jeżeli wypłuczesz układ chłodzenia kilkakrotnie i dalej będzie taki sam poziom zanieczyszczenia płynu olejem,to jes duże prawdopodobieństwo ,że masz nieszczelną chłodniczkę ,a jeżeli będzie mniejszy ,to znaczy że układ chłodzenia "się płucze" i z czasem problem ustąpi.POZDRAWIAM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość costello

P.S Chłodniczka oleju z uszczelkami kosztowała mnie około 600 zł. Wymiana bardzo prosta .Spuszczasz płyn chł.Odkręcasz podstawę akumulatora ,dwa przewody doprowadzające płyn do chłodniczki.Cztery śrubki na gwiazdkę ,które trzymają chłodniczkę.Odciągasz chłodniczkę od bloku(tylko uważaj na uszczelki ,one są w bardzo płytkich zagłebieniach w bloku i mogą wypaść pod auto)podłuż rękę pod chłodniczkę lub coś w co wpadną nie gubiąc się.Może wyciec troszkę oleju,I masz wszystko na zewnątrz.Chłodniczkę najlepiej sprawdzić zaślepiając jeden otwór a drugim dać powietrza pod ciśnieniem.Jeżeli z otworów olejowych będzie słychać "syk" lub będziie uchodzić powietrze ,masz na bank uszkodzoną chłodniczkę.NRA.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale jak poczytasz i popatrzysz na podobne tematy, chłodnica oleju i jej wymiana raczej nic nie daje na dłuższą metę. Weź wymontowaną chłodnicę oleju i sprawdź np dmuchając w jeden otwór i zatykając palcem drugi czy jest szczelna lub lepiej jak kolega napisał wyżej. Ale mi i tak się wydaje że pada uszczelka pod głowicą. Uszczelki przy chłodnicy oleju są do kupienia koszt jakieś 20 parę zł. Płyn - sprawdź pompę płynu chłodz. tam jest otwór odpowietrzający czy nie leci tamtędy płyn. Toby mogło znaczyć, że uszczelka pada między komorą spalania a kanałami płynu chłodzącego, wtedy spaliny idą do płynu rośnie ciśnienie i wywala płyn wszystkimi dziurami.

Edytowane przez Vis

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie po temat bo tez mam podobny problem czyli olej (nie duzo) w zborniczku plynu chłodzacego.Dzis rozmawiałem z znajomym mechanikiem i z tego co sie dowiedziałem ze sprezonym powietrzem nie do konca da sie sprawdzic chłodniczke.Chłodniczka ta zazwyczaj"puszcza"po rozgrzaniu i próba sprezonego powietrza moze nic nie wykazac i ze najlepszym rozwiazaniem jest wymiana lub podmiana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość costello

Witaj -VIS, tu się troszkę z Tobą nie zgodze.Jeżeli by padła uszczelka pod głowicą.To po pierwsze -wzrósł by poziom oleju w misce olejowej.Po drugie ,płyn chłodzący by wyciekał wszystkimi możliwymi otworami. Mi konkretnie ,dosłownie sadziło korkiem od zbiorniczka wyrównawczego.Kolega Tomek.pog napisał:

 

[quote name=tomek.pog' timestamp='1367668096' post='485711] Mam problem, w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego pojawił mi się olej, dodatkowo płyn chłodniczy muszę dolewać co jakiś czas. Poziom oleju jest dobry, olej w silniku czysty, na korku wlewowym oleju jest czysto tzn. brak jakiejś mazi czy podobnych rzeczy po prostu czysty olej.

 

Ad: 1 olej w porządku.Uszczelka pod głowicą raczej odpada.

Ad: 2 możliwe ,że przy pompie jak napisałeś może być nieszczelość,ale trzeba też wziąść pod uwagę wszystkie inne łączenia na magistrali chłodzącej.Lub nieszczelność samej chłódnicy.

 

Do mK.5.Jeżeli chłodniczka się rozszczelnia jak jest nagrzana ,to mimo wszystko jak ostygnie to dziura sama z siebie sie nie zasklepi.Pruba ciśnieniowa wykaże czy jest defekt czy nie.Co do nowej lub podmiany ,zgadzam się ,ale najpierw trzeba wypłukać układ chłodzenia .Bo jak założysz dobrą chłodniczkę na podmianę to i tak będzięsz miał niewypłukany olej w układzie chł.Czyli ze sprawdzania klapa.

 

Nie jesterm fachowcem jeżeli chodzi o mechanikę.Przerabiałem oba problemy od podstaw u kolegi który był w wojsku głównym mechanikiem na pojazdach ciężkich.Czołgi itp.Teraz ma swój własny warsztat konkretnie wyposażony i jak mi doradził i zreperował to do tej pory jeżdźę i wszystko jest OK.POZDRAWIAM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności