Gość bill163 Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Witam Zostałem posiadaczem Opla Rekord 2100D (ten z górką na masce). Auto przez kilkadziesiąt lat stało w stodole i nie było odpalane.Wymieniłem akumulator, zalałem go płynami i odpowietrzyłem. Następnie rozkręciłem stacyjkę (nie posiadam kluczyka) i spróbowałem go odpalić. Niestety nie dało rady. Spróbowałem więc go odpalić na popych. I udało się. Silnik chodzi jak marzenie. Z usterek jakie widzę, prawdopodobnie najpoważniejszą jest lekko zaciśnięty klocek na tylnym kole. Ale po kolei. Zwracam się z pytaniem o odpalenie auta przez rozrusznik. Otóż gdy złączam przewody ze stacyjki, to słychać tylko takie dziwne pstryknięcie spod maski. Mógłby mi ktoś pomóc z naprawą tego problemu? Na poniższym zdjęciu sfotografowałem urządzenia z którego słychać pstryknięcie. To przekaźniki? Da się to kupić lub naprawić samemu? Pozdrawiam, Kuba   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60780-rekord-d/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Witam. Takich zabytkowych przekaźników już raczej nie znajdziesz :-) Możesz zastąpić je przekaźnikami które są aktualnie w sprzedaży. Jeśli te przekaźniki cykają to znaczy że powinny być sprawne, (tzn jedno cyknięcie przy włączeniu lub wyłączeniu zapłonu )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60780-rekord-d/#findComment-485919 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bill163 Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Witam. Takich zabytkowych przekaźników już raczej nie znajdziesz :-) Możesz zastąpić je przekaźnikami które są aktualnie w sprzedaży. Jeśli te przekaźniki cykają to znaczy że powinny być sprawne, (tzn jedno cyknięcie przy włączeniu lub wyłączeniu zapłonu ) Tak. Słychać cyknięcie przy zamknięciu i otworzeniu obwodu. Skoro przekaźniki są dobre, to może być wina po prostu zaśniedzenia przewodów i spadku przez to napięcia? Dobrze kombinuje?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60780-rekord-d/#findComment-485950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Tak jak piszesz mogą być zaśniedziałe styki. Spowodowane jest to długim nieużytkowaniem. Więc najlepiej wszystkie dostępne złączki i wtyczki rozpiąć przeczyścić sprejem do elektryki. Spadki napięć maga być spowodowane słabym przejściem na łączeniach. Sporo zapewne wyjdzie jeszcze w trakcie użytkowania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60780-rekord-d/#findComment-485958 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.