Skocz do zawartości

[Corsa C] Skuteczność hamulców - bez ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Solaris

Cześć,

 

Mam do Was pytanie dot. hamulców w Corsa C 1.2 bez ABS.

 

Od pewnego czasu zauważyłem, że nie ma mozliwości wykonać hamowania do zablokowania kół.

 

Klocki hamulcowe ATE od ok. 15kkm. Tarcze hamulcowe jeszcze od poprzedniego właściciela (przetoczone), ale serwis nie zgłasza do nich uwag.

Od ok. 5kkm nowy płyn hamulcowy, wymieniony w całym układzie + regulacja i czyszczenie hamulców.

Na stacji diagnostycznej brak jakichkolwiek zastrzeżeń do hamulców.

Tylne hamulce potrafią, w wilgotne dni, szumieć podczas hamowanie dopóki nie rozgrzeją się.

 

Dzisiaj sprawdziłem na pustej drodze - przy 60km/h nacisnąłem normalnie, a następnie z całej siły pedał hamulca. Samochód b. intensywnie zaczął hamować, ale bez utraty przyczepności kół (w moim odczuciu, na "granicy"). W zasadzie to dobrze, ale jednak w aucie bez ABS-u wydaje mi się, że hamulce powinny agresywniej zareagować... :?: Czy wpływ mogą mieć tarcze? Jak wykluczyć problem po stronie innych elementów? A może skuteczność jest ok?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kacper

serwis nie zgłasza do nich uwag.

 

Na stacji diagnostycznej brak jakichkolwiek zastrzeżeń do hamulców.

 

Masz potwierdzenie z dwóch niezależnych źródeł że wszystko gra.

Możesz jeszcze wymienić tarcze na nacinane lub wiercone jeśli w Twoim odczuciu słabo hamuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stacji diagnostycznej brak jakichkolwiek zastrzeżeń do hamulców.

A jaką masz siłę hamowania na rolkach, bo może lewa, prawa strona nie ma rożnic ale ogólna siła hamowania może być słaba...

 

Co do samego auta, wciśnij pedał w podłogę, w aucie bez abs-u powinno jednak nastąpić zablokowanie kół w poślizg....

 

A co do przetoczonych tarcz to ja jednak wolałbym dać nowe, tarcze można dostać za niewielkie pieniądze...

Edytowane przez marmi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na przeglądzie przy sprawdzaniu na rolkach mierzą siłę z jaka hamują koła, oraz jaka jest różnica pomiędzy lewym i prawym kołem .

Jeśli jest poniżej normy lub różnicą jest zbyt duża to odsyłają do poprawki.

 

A taki test z wciskaniem hamulca do dechy to najlepiej sprawdzać na drodze piaszczystej . (dobrej jakości asfalt i opony mogą skutecznie zapobiec poślizgowi)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności