Skocz do zawartości

Corsa B nie pali na 2 cylindry


Gość Simer93

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Simer93

Witam wszystkich serdecznie

 

Mam Corsę B 1.4 8 V benzyna/gaz 1995 r. Ostatnio, po wymianie pompy paliwowej i regulacji gazu silnik oszalał, odpaliłem go na benzynie i okazało się, że przestał pracować na wolnych obrotach i zaczął strasznie trząść się gdy już udało się go odpalić, a żeby było tego mało corsinka zaczęła chodzić jak stary traktor.

Sprawdziłem więc po kolei świece, każda ma iskrę, kable więc też są sprawne.
Zdjąłem kopułkę, obejrzałem palec, wszystko gra.
wtrysk podaje, kanały dolotowe czyste.
zrobiłem autodiagnozę za pomocą kodów błyskowych, zero błędów.
Jeżeli silnik uda się odpalić, to po wyjęciu 3 i 4 fajki pracuje tak samo, dlatego wnioskuje ze te dwa cylindry właśnie "nie palą".

Wtrysk podaje jakby zbyt dużo paliwa, ale robił tak zawsze, na gazie nie było problemów.
Stąd moje pytanie na czym się skupić, oraz czy jest możliwość że po prostu uszkodził się sterownik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marco84

Na gazie też tak chodzi ?

Zacząłbym od sprawy najtańszej , czyli wymiany świec .

Możliwe ,ze przy wymianie pompy i regulacji gazu ktos gdzieś coś zwarł albo źle podpiął i są problemy ze sterownikiem .

Najgorsza opcja to wypalone gniazda zaworowe , ktos mógł przegiąć z regulacją gazu i szlag je trafił , mało prawdopodobne ale słyszałem o takich przypadkach .

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Jeżeli silnik uda się odpalić, to po wyjęciu 3 i 4 fajki pracuje tak samo

pisz bardzie zrozumiale

 

po wyjęciu 3 i 4 fajki brak różnicy w pracy silnika ?

 

na gazie nie było problemów

 

wcześniej czy obecnie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda ma iskrę, kable więc też są sprawne.

 

Jeżeli silnik uda się odpalić, to po wyjęciu 3 i 4 fajki pracuje tak samo

 

witam

ad1. iskra nie oznacza sprawności kabla a nawet samej świecy

 

ad2. czy masz to na benzynie czy gazie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek100262

Jak masz kopułke i palec to nie masz silnika x14sz tak jak jest napisane tylko x14nz.

Może Ci podaje benzyne i gaz jednocześnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość r4doslaw

Witam wszystkich serdecznie

 

Mam Corsę B 1.4 8 V benzyna/gaz 1995 r. Ostatnio, po wymianie pompy paliwowej i regulacji gazu silnik oszalał, odpaliłem go na benzynie i okazało się, że przestał pracować na wolnych obrotach i zaczął strasznie trząść się gdy już udało się go odpalić, a żeby było tego mało corsinka zaczęła chodzić jak stary traktor.

Sprawdziłem więc po kolei świece, każda ma iskrę, kable więc też są sprawne.

Zdjąłem kopułkę, obejrzałem palec, wszystko gra.

wtrysk podaje, kanały dolotowe czyste.

zrobiłem autodiagnozę za pomocą kodów błyskowych, zero błędów.

Jeżeli silnik uda się odpalić, to po wyjęciu 3 i 4 fajki pracuje tak samo, dlatego wnioskuje ze te dwa cylindry właśnie "nie palą".

Wtrysk podaje jakby zbyt dużo paliwa, ale robił tak zawsze, na gazie nie było problemów.

Stąd moje pytanie na czym się skupić, oraz czy jest możliwość że po prostu uszkodził się sterownik.

 

 

Simer93, możesz nagrać telefonem albo aparatem jak pracuje silnik i jak rusza czy są jakieś stuki brak mocy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Simer93

Więc tak, spieszę z odpowiedzią na wszystkie pytania i porady. Dziękuję również za zainteresowanie tematem.

 

marco84
Na gazie i benzynie praca silnika była taka sama, również podejrzewałem że to sterownik, załatwiałem tez inny na podmianę, ale to coś innego.



DAROMV6

Przepraszam za niezrozumiałość ;) Po tym dziwnym uszkodzeniu, gdy dało się go odpalić, po wyjęciu 3 i 4 fajki silnik wciąż chodził tak samo, rzucało go na boki, ledwo trzymał obroty ale chodził. Czyli po prostu przestały działać te dwa cylindry. Przed tym uszkodzeniem chodził dobrze na gazie i benzynie. A po uszkodzeniu na obu paliwach tak samo źle.

 

 

tokar2

Rozumiem, ale sprawdzałem auto pod innymi kablami jak i świecami bo miałem na stanie i wciąż było to samo.

 


piotrek100262

Napisałem x14sz ponieważ właśnie taki numer wybity jest na silniku. Jest taka możliwość że któryś z poprzednich właścicieli wymienił zapłon z elektronicznego na kopułkę. 100% że nie puszczał dwóch paliw na raz ponieważ na zakręconej butli nie było różnicy.

 

 

 

A teraz piszę do wszystkich zainteresowanych:
Po napisaniu tego tematu coś mnie tknęło aby wykręcić kapę zaporową i zobaczyć czy w tym miejscu wszystko wygląda w porządku, okazało się, że pękła dźwigienka zaworowa na zaworze ssącym 4 cylindra przez co do ostatniego cylindra w ogóle nie dochodziła mieszanka paliwowo-powietrzna. Co z 3 cylindrem mam nadzieję okaże się po zdjęciu głowicy. Wałek rozrządu również wydaje się być "zmęczony życiem" ale obejżę go dokładniej może jeszcze pożyje. W przyszłym tygodniu zdejmuję głowicę i robię oględziny czy silnik będzie ekonomicznie naprawiać.

Dziękuję wszystkim za porady

Edytowane przez Simer93

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek100262

To musiał ktoś nieźle pokombinować żeby zrobić przeróbkę z SZ na NZ.A może masz poprostu dół silnika od SZ

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności