Skocz do zawartości

Wymiana skraplacza (chłodnicy) Astra G x1.7DTL


Gość laspatas

Rekomendowane odpowiedzi

Gość laspatas

Witam

Przygotowując się do wymiany chłodnicy klimatyzacji przeglądałem to forum i nie tylko. Pierwsze pytanie jakie mnie nurtowało: Ściągać zderzak czy nie? Jedni mówią nie trzeba, inni lepiej zdjąć. Podszedłem do wymiany z przekonaniem, że zderzaka nie będę ściągał (częsta opinia, że lepiej nie ruszać). Rzeczywistość sprowadziła mnie „na ziemię”. Prawda jest taka, że w astrze z silnikiem x1.7DTL nie da się wyjąć skraplacza bez zdjęcia zderzaka. Przypuszczam że w astrze z silnikiem isuzu jest dokładnie to samo. Zdjęcie zderzaka to jeden z mniejszych problemów na jakie natrafiłem, ale po kolei:

  • Zdejmujemy zderzak. Odkręcamy po dwa wkręty w nadkolu z każdej strony klucz T25 (przynajmniej w mojej astrze). Od dołu wyciągamy trzy plastikowe kołki łączące zderzak z ramą i kolejne dwa plastikowe kołeczki z przodu nad tablicą rejestracyjną . Wypinamy wtyczki od halogenów jeśli auto jest w nie wyposażone i wtyczkę od czujnika temperatury powietrza mieszczącego się na środku zderzaka. Wysuwamy końce zderzka z nadkoli i wysuwamy cały do przodu.

 

[/url]">992885d200.jpg

 

Ukazuje nam się taki oto widok (zdjęcie już po wymianie skraplacza)

 

[/url]">ef80fdd75f.jpg

 

  • Odkręcamy kluczem 10 (1) wentylator od skraplacza, wypinamy wtyczkę wentylatora i wypinamy wiązkę przewodów u dołu wentylatora. Wentylator wysuwamy dołem.
  • Odkręcamy kluczem E14 (2) przewody klimatyzacji (górnego na zdjęciu nie widać). Zdejmujemy wtyczkę z czujnika na osuszaczu (nie widoczna na zdjęciu)
  • Odkręcamy kluczem 10 (3) chłodnicę.
  • Przy pomocy kluczy 19 i 22 odkręcamy chłodnicę oleju (4). Potrzebne jakieś naczynko na olej ok.200ml. Kluczem E10 (5) odkręcamy chłodnicę oleju i powietrza . Chłodnicę oleju wyciągamy całkowicie , a powietrza przesuwamy w prawo dla lepszych manewrów.
  • Wysuwamy chłodnicę dołem (nie jest to takie proste). Odkręcamy osuszacz, który przymocowany jest do skraplacza na 3 śruby imbusowe (6)

Przy wymianie chłodnicy należy wymienić oringi na przewodach klimatyzacji 9,3x2,4 szt.2 i na łączeniu osuszacza ze skraplaczem 7,65x1,38 szt1. Ja wymieniłem jeszcze osuszacz na nowy i musiałem od starego przekręcić czujnik ciśnienia, pod którym też jest oring.

Montaż w odwrotnej kolejności, trzeba dokładnie oczyścić miejsca łączeń przewodów z chłodnicą i osuszacza.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności