Skocz do zawartości

Frontera 2003


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem frontery 2003 2,2DTI. Nie mam instrukcji obsługi samochodu i nie za bardzo orientuję sie co i jak. Na początek mam problem z otworzeniem plastiku zasłaniającego koło zapasowe. Jak to się robi? Jak włącza sie napęd 4x4, czy można w czasie jazdy? O czym powinienem wiedzieć użytkując ten samochód? Może ktoś jest w posiadaniu instrukcji do tego modelu (pol., ang.). Z góry dziekuję za konstruktywne odpowiedzi.

pozdrawiam

sulinek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje zakupu i życzę bezproblemowej eksploatacji. A odnośnie twoich pytań, to tak.... box koła zapasowego z tyłu powinien mieć jakiś zamek (niekoniecznie, zależy od wyposażenia) po otwarciu box powinien sam się otworzyć. Druga sprawa to napęd 4x4 włącza się dziwgnią po prawej stronie. Ma ona trzy położenia 2h, 4h, 4l. 2h to napęd tylko na oś tylnią (używa się go do zwykłej jazdy, po drodze), 4l to napęd 4x4 bez użycia reduktora (najcześciej wykorzystywany kiedy tylnia oś nie ma pryczepności), 4h to już typowy napęd 4x4 z użyciem reduktora (używane tylko w terenie). Zmian w położeniu napędu nie wykonuje się w czasie jazdy! Taka zmiana w tym modelu może kosztować Cię naprawą skrzynie biegów. Na pewno powinieneś kontrolować stan i jakość płynów w walach napędowych. Zmienia się je co 100000 km. Jeżeli zadbasz o to na pewno samochód posłuzy Ci pare dobrych lat. Osobiście mam Frontere A 2,4i i jestem z niej bardzo zadowolony. Instrukcji obsługi poszukaj na google. Z tego co się orientuje powinieneś znaleźć jakiś e-book do Frontery B.

 

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Anonymous

Podepnę się do tego postu, tak jak pisałem w poprzednim ten opis dotyczy fronter A a w B są tylko dwa położenia drązka 2 i 4L i nie ma zadnych ręcznych sprzęgiełek. interesuje mnie kolejność operacji przy załączaniu 4x4 czy ten przycisk na desce po załączeniu 4x4 mam z powrotem zwolnić czy jeździć na 4 z wciśniętym a po zmianie na 2 zwolnić ? nie znalazłem instrukcji do froty B jedynie do A a w tym temacie jest jednak różnica znaczna. dzięki z góry za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

frota B ma 2 wajchy mała na której pisze HIGH oraz 4l napis HIGH oznacza jazde bez reduktora z napędem na jedna lub 2 osie, zeby załaczyć 4x4 na desce jest wlącznik i jeżeli mała wajcha jest na HIGH naciśniemy przycisk 4x4 kontrolka zamryga i powinna się palić cały czas można to zrobic na postoju lub jadąc prosto nie przekraczając 96km/h i wtedy normalnie idzie 4x4 ,aby załączyć reduktor to tylko na postoju oczywiście ze sprzęgłem wciśniętym i aby reduktor weszedł to wcześniej musi być włączony przycisk na desce, jak mamy 4x4 i reduktor aby przejść na napęd tylko na jedną oś zatrzymujemy się i przełanczamy małą wajche na HIGH i wylanczamy przycisk na desce i wtedy mamy napęd tylko na tył.Cały szkopuł w tym przycisku na desce najpierw go zalanczamy a dopiero potem wajchujemy malą dzwignią jeśli kontrolka od przycisku mryga bardzo szybko to znaczy że 4x4 nie zalaczył sie i trzeba operacje powtórzyć.Najpierw przycisk na desce i mała wajcha na HIGH a potem ewentualnie 4l tylko na postoju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki wielkie sporo mi to wyjaśniło, z tym ze zrodziło się kolejne pytanie, czyli wciśnięcie tylko przycisku na desce też powoduje odpalenie 4x4 z tym ze beż reduktora , czyli na samym przycisku można jeżdzic np po sniegu i po drogach gruntowych, a z reduktorem czyli na 4L to już jazda w skrajnych warunkach terenowych. dobrze to zrozumiałem ?? dzięki za cierpliwość

a czy 4x4 załączane przyciskiem również załączam z wciśniętym sprzęgłem ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk na desce załancza sie bez sprzęgła i jeśli w czasie jazdy to koła mają być skierowane na wprost,całe to ustrojstwo działa na zasadzie podciśnienia branego z ssania silnika a przycisk na desce działa bezpośrednio na zaworki elektromagnetyczne które sterują mechanizmem przesuwania lewj półosi.Instrukcja obsługi froty B po polsku jest na stronie głownej w dziale technika na www.opelfrontera.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

hejka. jezeli masz plastik zasłaniający cale koło to sprawdź od spodu czy nie masz tam zamka,ja mam.box otwierasz przekręcając calośc w lewo i pociągając.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności