Gość slawek7 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Cześć. Mam krótkie pytanie i chciałbym znać Waszą opinię. Mam zalany teraz olej 15W40 czy mogę bez problemu wymienić go na 10W40? Niby w temperaturze pracy silnika lepkość jest ta sama (40) ale trochę rzadszy jest w niskiej temperaturze. czy nie narobię sobie szkody po takiej zamianie. Silnik pewnie nie jest w rewelacyjnym stanie bo ma sporo ponad 160tys.km Jest tyle opinii na temat takiej wymiany a nie chciałbym swoją winą robić remontu silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość romantyr Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zrobiłem kiedyś taką zmianę w astrze f 1,6 8v nie zauważyłem żadnych złych objawów a silnik miał już ponad 210 000 km.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Zapytam przy okazji jeszcze o czujnik położenia wału korbowego. Musiałem go wczoraj wymienić. Sam sobie nie poradziłem z ziemi więc pojechałem na warsztat. Gość go wyciągnął a raczej wyszarpał. Był nieoryginalny i na końcu miał dziwny "płaszczyk". Ciężko opisać bo oryginał tego nie miał był prosty. tak się zastanawiam, czy mogło mu coś wpaść do miski (te resztki plastiku). Czy warto ściągać miskę i szukać ewentualnych pozostałości?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość romantyr Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Gość go wyciągnął a raczej wyszarpał. Proponuję zmienić mechanika.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Ale wydaje się że miał rację. Też się zdziwiłem jak to zobaczyłem. Oryginał jest walcem do końca, a ten zamontowany zamiennik miał na końcu coś jakby uszczelka, taki wywinięty plastik który po włożeniu do otworu wywinął się i prawdopodobnie miał uszczelnić. Jakaś bzdura bo był też oring, no ale było. I to blokowało jego wyjęcie do końca. Nie mam pojęcia że wyszło wszystko. Mechanik raczej jednorazowy bo zajechałem po drodze   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Jeśli silnik bierze olej ponad normę i są wycieki , a zwłaszcza w okolicach uszczelki pod głowicą , bym nie ryzykował mimo , ze ten motor nie powinien pracować na 15W .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Ja tez przeszedłem z 15W40 na 10W40 i zupełnie nic sie nie stało no moze pobór wiekszy ale astra ma pewnie blisko 400tys (wg licznika 270tys)takze ma prawo.na 10W40 zrobiłem jakies 130tys a okolo 40tys na 15W40.Przedtem nie wiem jaki był wlany   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 (edytowane) Nie mówię ,że to zły pomysł - wszystko zależy od kondycji silnika . Jeśli nie ma wycieków , a silnik jest bez nagaru , wymiana nie zaszkodzi . Znając jednostkę x10xe , śmiem twierdzić , że przy przebiegu 160 tys wycieki jednak będą . Jeśli silnik długo pracował na minerale , w środku jest pełno nagaru a przejście na półsyntetyk może go wypłukać , a wtedy istnieje ryzyko zatkania bardzo wąskich kanalików olejowych w napinaczu łańcucha rozrządu i układzie smarowania w głowicy (popychacze ). Jeśli są wycieki w okolicach upg napewno bym nie ryzykował . Kto widział głowice silnika x10xe wie co mam na myśli ( dwuczęściowa i kanaly olejowe bardzo blisko tych od chłodzenia ) . Ja bym zrobił tak : Jeśli nie ma wycieków , a silnik nie bierze zbyt duzo oleju ( to, że coś bierze - jestem pewien przy tym przebiegu ) , odkręciłbym pokrywę zaworów i sprawdził czy w zakamarkach nie nagromadził się nagar . Jeśli nie , zmieniłbym na 10W . Edytowane 1 Czerwca 2013 przez marco84   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Pokrywę niedawno ściągałem, fakt nagar był, a raczej taka mazia dziwna. A co myślisz o tym Valvoline MaxLife 10W40. On jest niby do tych starszych silników. Wiesz tak naprawdę lepkości oleju 10W40 i 15W40 w temp roboczej silnika są takie same, a różnica jest tylko w lepkości zimowej. Niektórzy przed wymianą oleju robią płukanki silnika i usuwają te nagary i jakoś się tego nie boją. A czy te kanaliki nie zostaną po prostu przeczyszczone i wymyte? Bo pisałeś że mogę się zapchać.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Niektórzy przed wymianą oleju robią płukanki silnika i usuwają te nagary i jakoś się tego nie boją. Tak, dokładnie - ja też "płukałem" w ten sposób silnik X14NZ.. Żadnych negatywnych objawów nie stwierdzam po tym.. ENGINE FLUSH Czymś takim.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.