Skocz do zawartości

Przejście z oleju 15W40 na 10W40 w silniku X10XE


Gość slawek7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam krótkie pytanie i chciałbym znać Waszą opinię.

Mam zalany teraz olej 15W40 czy mogę bez problemu wymienić go na 10W40?

Niby w temperaturze pracy silnika lepkość jest ta sama (40) ale trochę rzadszy jest w niskiej temperaturze.

czy nie narobię sobie szkody po takiej zamianie. Silnik pewnie nie jest w rewelacyjnym stanie bo ma sporo ponad 160tys.km

 

Jest tyle opinii na temat takiej wymiany a nie chciałbym swoją winą robić remontu silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość romantyr

Zrobiłem kiedyś taką zmianę w astrze f 1,6 8v nie zauważyłem żadnych złych objawów a silnik miał już ponad 210 000 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam przy okazji jeszcze o czujnik położenia wału korbowego. Musiałem go wczoraj wymienić. Sam sobie nie poradziłem z ziemi więc pojechałem na warsztat. Gość go wyciągnął a raczej wyszarpał. Był nieoryginalny i na końcu miał dziwny "płaszczyk". Ciężko opisać bo oryginał tego nie miał był prosty. tak się zastanawiam, czy mogło mu coś wpaść do miski (te resztki plastiku).

Czy warto ściągać miskę i szukać ewentualnych pozostałości?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wydaje się że miał rację. Też się zdziwiłem jak to zobaczyłem. Oryginał jest walcem do końca, a ten zamontowany zamiennik miał na końcu coś jakby uszczelka, taki wywinięty plastik który po włożeniu do otworu wywinął się i prawdopodobnie miał uszczelnić. Jakaś bzdura bo był też oring, no ale było. I to blokowało jego wyjęcie do końca. Nie mam pojęcia że wyszło wszystko. Mechanik raczej jednorazowy bo zajechałem po drodze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik bierze olej ponad normę i są wycieki , a zwłaszcza w okolicach uszczelki pod głowicą , bym nie ryzykował mimo , ze ten motor nie powinien pracować na 15W .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez przeszedłem z 15W40 na 10W40 i zupełnie nic sie nie stało no moze pobór wiekszy ale astra ma pewnie blisko 400tys (wg licznika 270tys)takze ma prawo.na 10W40 zrobiłem jakies 130tys a okolo 40tys na 15W40.Przedtem nie wiem jaki był wlany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię ,że to zły pomysł - wszystko zależy od kondycji silnika .

Jeśli nie ma wycieków , a silnik jest bez nagaru , wymiana nie zaszkodzi .

Znając jednostkę x10xe , śmiem twierdzić , że przy przebiegu 160 tys wycieki jednak będą .

Jeśli silnik długo pracował na minerale , w środku jest pełno nagaru a przejście na półsyntetyk może go wypłukać , a wtedy istnieje ryzyko zatkania bardzo wąskich kanalików olejowych w napinaczu łańcucha rozrządu i układzie smarowania w głowicy (popychacze ).

Jeśli są wycieki w okolicach upg napewno bym nie ryzykował . Kto widział głowice silnika x10xe wie co mam na myśli ( dwuczęściowa i kanaly olejowe bardzo blisko tych od chłodzenia ) .

Ja bym zrobił tak :

Jeśli nie ma wycieków , a silnik nie bierze zbyt duzo oleju ( to, że coś bierze - jestem pewien przy tym przebiegu ) , odkręciłbym pokrywę zaworów i sprawdził czy w zakamarkach nie nagromadził się nagar . Jeśli nie , zmieniłbym na 10W .

Edytowane przez marco84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrywę niedawno ściągałem, fakt nagar był, a raczej taka mazia dziwna. A co myślisz o tym Valvoline MaxLife 10W40. On jest niby do tych starszych silników.

Wiesz tak naprawdę lepkości oleju 10W40 i 15W40 w temp roboczej silnika są takie same, a różnica jest tylko w lepkości zimowej.

Niektórzy przed wymianą oleju robią płukanki silnika i usuwają te nagary i jakoś się tego nie boją.

A czy te kanaliki nie zostaną po prostu przeczyszczone i wymyte? Bo pisałeś że mogę się zapchać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niektórzy przed wymianą oleju robią płukanki silnika i usuwają te nagary i jakoś się tego nie boją.

Tak, dokładnie - ja też "płukałem" w ten sposób silnik X14NZ.. Żadnych negatywnych objawów nie stwierdzam po tym..

ENGINE FLUSH

 

Czymś takim..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności