Gość marco84 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 W tym silniczku sprawdzisz błędy metodą " na zworkę " . Poszperaj na forum , jest tu wszystko dokładnie opisane . Średnie spalanie to 6,7 . Maksymalne 8,2 l / 100km (dane " Autocentrum " ) . Wnioskując , coś jest nie tak .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62103-corsa-b-12i-wysokie-spalanie-ok-10l100km/page/2/#findComment-490109 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość black3r Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Uczę się za elektryka więc na zworkę dam radę Jutro mam zajęcia na warsztatach szkolnych może by mi udostępnili oscyloskop. Bo gdzieś czytałem że oscyloskopem najlepiej sprawdzić sondę lambda. Gdzie ona się znajduję i jak trzeba to zbadać ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62103-corsa-b-12i-wysokie-spalanie-ok-10l100km/page/2/#findComment-490114 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość black3r Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Sprawdziłem metodą na zworkę i występuje tylko kod "12". Czyli wszystko niby jest w porządku a nie jest... Co mogę zrobić dalej i sprawdzić swoimi siłami by zaoszczedzić na mechanikach. dodam że jutro będę dysponował voltomierzem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62103-corsa-b-12i-wysokie-spalanie-ok-10l100km/page/2/#findComment-490180 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sossnoff Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Tak jak pisałem wcześniej - u mnie sonda lambda była powodem podwyższonego spalania (10~11l / 100 km w trasie). Jednak u mnie po nagrzaniu silnika świecił się Check Engine, który wskazywał właśnie na awarię sondy. Po wymianie spalanie wychodzi średnio 6.6l/100 km (droga ekspresowa, prędkość średnia 110-120km/h), a więc bardzo dobry wynik. Spalanie na dystansie 400km. Zrobiłem też ostatnio samą trasę i wyszło mi 6.1l/100km (230km). Posprawdzaj przewody od podciśnienia, czujnik temperatury silnika, może wskazuje błędną temperaturę i cały czas jeździsz na 'ssaniu'. Opisy jak to zrobić znajdziesz bez problemu. Zobacz czy samochód szybko się nagrzewa - jeśli nie - termostat do wymiany - jednak tutaj inżynierowie opla tak świetnie rozwiązali sprawę, że bez ruszania rozrządu się tego nie wymieni. Ciężko zgadywać co może być...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62103-corsa-b-12i-wysokie-spalanie-ok-10l100km/page/2/#findComment-490856 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość black3r Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Problem naprawiony Samo się naprawiło xD   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62103-corsa-b-12i-wysokie-spalanie-ok-10l100km/page/2/#findComment-490867 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mykail Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Tak jak pisałem wcześniej - u mnie sonda lambda była powodem podwyższonego spalania (10~11l / 100 km w trasie). Jednak u mnie po nagrzaniu silnika świecił się Check Engine, który wskazywał właśnie na awarię sondy. Po wymianie spalanie wychodzi średnio 6.6l/100 km (droga ekspresowa, prędkość średnia 110-120km/h), a więc bardzo dobry wynik. Spalanie na dystansie 400km. Zrobiłem też ostatnio samą trasę i wyszło mi 6.1l/100km (230km). Posprawdzaj przewody od podciśnienia, czujnik temperatury silnika, może wskazuje błędną temperaturę i cały czas jeździsz na 'ssaniu'. Opisy jak to zrobić znajdziesz bez problemu. Zobacz czy samochód szybko się nagrzewa - jeśli nie - termostat do wymiany - jednak tutaj inżynierowie opla tak świetnie rozwiązali sprawę, że bez ruszania rozrządu się tego nie wymieni. Ciężko zgadywać co może być... Ja ostatnio wymieniałem u siebie termostat bez zdejmowania rozrządu. Koło pasowe do paska na opaski zaciskowe, odkręcić śrubę o parę obrotów tak by trochę odsunąć obudowę paska, zaklinować (mi obudowa sprężynowała), wyciągnąć termostat. Najpierw oczywiście spuścić wodę z dolnego węża chłodnicy. Po zmontowaniu w całość uzupełnić płyn chłodniczy, zakręcić korek, poluzować czujnik temperatury na zegary, odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego obserwując wcześniejszy czujnik - jak się zacznie lać to znaczy, że właśnie odpowietrzyliśmy układ chłodzenia i możemy szybko zakręcić korek zbiorniczka i dokręcić czujnik. Dolać płynu do zbiorniczka przy dokręcownym czujniku i gotowe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62103-corsa-b-12i-wysokie-spalanie-ok-10l100km/page/2/#findComment-513248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.