Skocz do zawartości

Corsa B 1.0 v12 gaśnie jak się nagrzeje


Gość kristach

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kristach

Witam

Bardzo proszę o pomoc bo już nie wiem co robić.

Mój problem polega na tym, że odpalam sobie samochodzik bez problemu. Po nagrzaniu silnika np. jak stoję w korku gaśnie mi silnik. Przy jeździe nic się nie dzieje (nie muli itp). Zdaża się to jedynie gdy jest nagrzany silnik i stoje w miejscu. Po zgaśnięciu silnik odpala lecz nie jest to odpalanie "od kopa" tylko trzeba chwile pogręcić rozrusznikiem żeby odpalił. Dla ułatwienia dodam, że wymieniłem czujnik wału oraz silnik krokowy (Bosh). Nie mogę znaleźć odpowiedzi w sieci na mój problem gdyż większość osób twierdzi, że to czujnik wału.

Bardzo proszę o jakieś rady.

 

Z góry dziękuje

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik temp. silnika (czujnik temp. cieczy chłodzącej), możesz też przy okazji sprawdzić czujnik wałka rozrządu, ps. przy obrotach na twoim miejscu bym nie grzebał, po wymianie regulatora biegu jałowego przepustnicy nie trzeba niczego aktualizować;), wystarczy dobrze przeprowadzić adaptację!

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dziadparyski

Sprawdź czujnik temp. silnika (czujnik temp. cieczy chłodzącej), możesz też przy okazji sprawdzić czujnik wałka rozrządu, ps. przy obrotach na twoim miejscu bym nie grzebał, po wymianie regulatora biegu jałowego przepustnicy nie trzeba niczego aktualizować ;), wystarczy dobrze przeprowadzić adaptację!

Obroty można zwiększyć lub zmniejszyć w niewielkim zakresie urządzeniem Tech2. Może być także sytuacja gdzie nie dokonano akcji serwisowej tego akurat pojazdu. Polegała ona na tym że gdy zgłaszał się klient z awarią nastawnika przepustnicy musiał miec wymienione oprogramowanie w sterowniku silnika. ;)

Ale to było dawno temu już więc może nie prawda ;)

Edytowane przez dziadparyski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się obroty można zwiększyć lub zmniejszyć manualnie przy przepustnicy lub w programie diagnostycznym ale można przy okazji jeśli ktoś się nie zna bardziej namieszać! niż poprawić kulturę pracy silnika i myślę że taka zabawa mija się z celem, bo po to właśnie jest regulator biegu jałowego żeby te obroty dobrze ustawić, osobiście szukałbym przyczyny gdzie indziej jak wyżej napisałem bo motor gaśnie jak się zazgrzeje!, jak jest zimny odpala dobrze i pracuje równo z tego co napisałeś

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dziadparyski

W starszych silnikach sterowanych przez układ Motronic, który bodajrze został zaadoptowany i do tego grzechotnika, zalecało się w serwisie autoryzowanym zmianę obrotów na biegu jałowym, argumentowaną rozstrojeniem podzespołów i niewydolnością odpowietrzania skrzyni korbowej na biegu jałowym.

Pracowałem przy marce kilka lat i akurat w czasach gdy wyszły owe silniki, więc coś tam jeszcze pamiętam.

Manualnie przepustnicy się nie ustawia ze względu na jej kalibrację "punktu wyjściowego" dla elektroniki. Znaczy można ale trzeba wtedy z techem sprawdzić jej położenie na potencjometrze przepustnicy.

Edytowane przez dziadparyski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności