Skocz do zawartości

Czy alternator bierze prąd na postoju?


Gość sebastianPtak

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sebastianPtak

Witam Panów,
Problem taki: niedawno oddałem alternator do regeneracji bo odpadło mi koło pasowe, odebrałem, zamontowałem, odpaliłem samochód na pych bo akumulator rozładowałem do zera jak jeździłem bez alternatora (już wiem że to było idiotyczne),
i potem pojechałem już ze wszystkim trasę 30 KM i po godzinie chciałem wracać a tu samochód nawet nie zapala kontrolek, znów odpaliłem na pych i sprawdzam ładowanie 13,4, czyli za małe. Wziąłem akumulator do domu pod prostownik, podładowałem na maxa, znów montuje do samochodu (oczyściłem klemy i łapki akumulatora) i włączam silnik ładowanie 14,2
, wracam za 5 godzin nawet nie zapaliły się kontrolki,Podłączam miernik i pokazuje mi 1V !! , odłączam klemy i ma 7V !! powiedzcie mi Panowie co to może być, coś rozładowuje mi akumulator 50x szybciej niż zwykle, i taka niesamowita różnica między akumulatorem z klemami a samym akumulatorem??? corsa C 2006 1.3 diesel

 

Usunąłem wszystko napisane Caps Lock'iem- następnym razem wyrzucę cały temat do kosza/rafaln1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz która bym zrobił to odłaczył bym alternator i zmierzył pobór pradu na postoju

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Jeśli głęboko rozładowałeś aku i nie jest on pierwszej świerzości to nie spodziewaj się że na nim będziesz jeszcze jeździł. Owszem autko pobiera niewielki prąd (choćby alarm) na postoju. Dochodzi do tego wspomiana wcześniej pojemność a raczej jej brak spowodowana zasiarczeniem blach w aku. Propozycja moja jest taka: jeśli nie masz jeszcze nowego aku to podepnij od kogoś na chwilkę i wtedy mierz jakie jest napięcie po wyłączeniu autka. Oczywiście nie odrazu po wyłączeniu, bo pewne układy kończą swą pracę nawet kilka minut po wyjściu z auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sebastianPtak

czyli jeżeli rozładowałem do zera akumulator który jest w moim samochodzie od nowości (2006 rok) to mogło go to już poprostu zabić? mimo tego że przed rozładowaniem nie miałem z nim żadnych problemów? i czy mogę dla testu o którym mowisz zamiast akumulatora 60 wziąć akumulator 55 od golfa brata? z góry dzieki za odpowiedz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedmioletni akumulator to już raczej do utylizacji - potwierdzisz to przez pomiar sprawności (a raczej braku) w punkcie gdzie handlują akumulatorami lub w warsztacie elektromechaniki samochodowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smiało mozesz na podmiane brac 55Ah.Faktycznie rozładowanie akumulatora do zera mogło go dobic.Kacper ten pomiar sprawnosci nie jest do konca miarodajny,robilismy pomiar akumlatora od rovera i pomiar wykazał ze jest akumulator dobry.Po dwóch dniach auto znów nie chciało zapalic wiec zaczelismy szukac ubytów prądu ale ubytek byl normie.Ponowny pomiar sprawnosci i tez ok.Dopiero podmienilismy z mojego i okazal sie uszkodzony akumulator.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek84r

Witam
Nie wiem czy do diesla nie będzie za słaby 55Ah, ale na sprawdzenie możesz brać, Zgadzam sięz poprzednikami, 7letni aku nadaje sięna szrot, oczywiście gdybyś go nie rozładował do samego końca to conajmniej do zimy bys pośmigał. sam altek raczej nie powinien rozładowywać Ci akumulatora, chyba że jest walnięty i ma gdzies zwarcie, wtedy to bardzo prawdopodobne. Jeśli już wykluczysz alternator (odepniesz go), to sprawdź wszystko inne poprzez wyciągnięcie bezpieczników - to łatwy i najszybszy sposób sprawdzenia czy gdzieś nie ma zwarcia, jak masz długie kable na voltomierzu to podepnij się pod aku i po kolei wyciągaj bezpieczniki, najlepiej jednak podłączyć amperomierz i sprawdzic jaki prąd co pobiera - bardziej dokładnie będziesz wszystko wiedział. Amperomierz podłączasz jedną końcówką pod akumulator a drugą pod klemę i najlepiej amperomierz ustaw na 10A - bo może Cię spotkac niespodzianka. Ja też swego czasu miałem problem z aku, sprawdzałem zwarcia nie było, ale dziwnie szybko się rozładowywał, co prawda wiedziałem że aku już na szrot, ale... i okazało się że to centralny zamek który robił zwarcie po zamknięciu auta - domyślacie się chyba że auto było sprawdzane na otwartym aucie :P wymieniłem mikroprzełącznik i zwarcie zginęło :-)
Pobór prądu na wyłączonym zapłonie i wszystkiuch urządzeniach powinien wahać się w granicach 0.03-0.09A. Trzeba pamiętac że nawet wyłączone radio coś pobiera, trzeba wszystko sprawdzić.
de325f09-4049-4cf5-aae3-35d78d0a509d.jpg

Możesz podłączyć też pod minus ale wtedy odwrotnie styki amperomierza, czyli do aku czarny kabelek a do klemy czerwony.
Daj znac jak rozwiąrzesz problem, na pewno komuś się przyda rozwiązanie.
Tylko nie odpalajcie auta z podłączonym w ten sposóba amperomierzem, chyba że nie potrzebujecie już miernika :P

Edytowane przez Piotrek84r

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Gość ROBUS14

Witam

 

Mierząc prąd ładowania w moim combo 1.3 cdti zauważyłem, że prąd ładowania jest za wysoki 20 volt, żadne kontrolki się nie palą czy tak może być czy coś z regulatorem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka sie zaswieci jak brak ładowania.Dokladnie sprawdz i jezeli ladowanie 20V natychmiast napraw bo mogą byc wieksze koszta...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności