Gość kasperrk Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 (edytowane) Witam, ostatnio niespodziewanie zaraz po ruszeniu wyłączyło się wspomaganie. Sprawdziłem bezpieczniki OK, podłączyłem pod OP-Coma i jedyny aktywny błąd jest z układu wspomagania: C1550 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)(39) - Obecny Auto poszło do mechanika, który wymontował pompę podłączył na krótko zasilanie i diagnoza - pompa jest uszkodzona. Jednak jak patrzę na schemat do pompy dochodzi zasilanie z bezpiecznika 80A, zasilanie z bezpiecznika A27 i magistrala CAN. Pytanie czy bez sygnału z magistrali CAN pompa w ogóle powinna wystartować? Może ktoś wie jak sprawdzić pompę, żeby być pewnym, że to ona jest uszkodzona. Szukałem po sieci, ale żadnych informacji na ten temat niestety nie znalazłem, a.przed wymianą wolałbym mieć pewność. Zakup regenerowanej to wydatek w granicach 800,- + robota mechanika więc nie mało. Kiedyś już wtopiłem 800,- za wymianę pedału przyśpieszenia który w sumie okazał się sprawny, a problem był w złączce i stykach. Chwilę później sam go wymieniłem na stary i działa do dzisiaj, choć mechanik cały czas twierdził, że sprawdzał i na pewno był on uszkodzony :-). Może miał ktoś podobny problem i wina leży gdzie indziej? Auto jak w profilu Zafira B 2006 CDTI 120KM. Dodam może jeszcze, że po podłączeniu OP-COM-a błędów było więcej ale nieaktywnych.Ostatni raz spawdzałem błędy dość dawno, ale nic się z autem nie działo więc przypuszczam, że wszystkie pojawiły się w momencie utraty wspomagania.Jak przestało działać wspomaganie to zapaliła się na chwilę kontrolka silnika i ABS. Zgasiłem silnik zapaliłem i kontrolki zgasły, wszystko było OK, poza wspomaganiem oczywiście które już nie wróciło.Napięcie w trybie diagnostycznym wskazuje dość stabilnie na poziomie 13,9-14V.Co ciekawe wszystkie nieaktywne błędy dotyczyły magistrali CAN, co sygnalizuje, że przez chwilę był z nią problem.Tak sobie myślę, że może np. moduł elektroniki w pompie coś świrował i przez chwilę zakłucał transmisję, albo może problem z przewodami, jakieś zwarcie?Nieaktywne błędy:Source Address: CIMU2100 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)U2111 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem kierowniczym EPSSource Address: ECMU2103 - <Nieznany kod błędu>U2103 - Nieprawidlowe dzialanie magistrali CANSource Address: ABS/TC/ESPU2143 - Mag. CAN - brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy SAS)U2100 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)No i aktywny błąd - Source Address: EHPSC1550 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)Jakiekolwiek pomysły mile widziane,tak czy siak dzięki i pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów wspomaganie Zafira B MJ06.pdf Edytowane 12 Czerwca 2013 przez kasperrk   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62290-nag%C5%82y-brak-wspomagania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kasperrk Opublikowano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2013 Dla potomnych, może komuś się przyda. Okazało się, że uszkodzona była pompa. Zakup regenerowanej 800,- + mechanik 200,- i Zosia znowu śmiga.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62290-nag%C5%82y-brak-wspomagania/#findComment-492315 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.