Skocz do zawartości

Regulacja prędkości jałowej w silniku X10XE


Gość slawek7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Wyczytałem że po czyszczeniu przepustnicy oprócz resetu bloku uczącego IAC należny też wyregulować prędkość jałową.

Czy możecie mi powiedzieć o co chodzi i jak ewentualnie to zrobić i czym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W X10XE jest przepustnica manualna a nie elektroniczna więc nie potrzeba robić cuda wianków;), przepustnicę po czyszczeniu wkładasz i to wszystko, jedynie adaptacja regulatora biegu jałowego jeśli była zdjęta klema z aku, jeśli nie, nie potrzeba robić ponownej adaptacji:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi co mam zrobić jak po czyszczeniu przepustnicy i resecie IAC Techem2 jak odpalam ciepły silnik obroty mam koło 500 i dopiero po ok 1 do 2 sekund wchodzą na 900? A jak trzymam obroty na wyższych np 2tyś i puszczam to nie schodzą do 900 od razu tylko zatrzymują się na 1500 (około) i też po chwili schodzi na 900. Nie pamiętam aby było tak wcześniej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie rób , poczekaj parę dni i być może samo sie ureguluje choć ja w tym nie widzę nic złego .

Pamietaj , x10xe to 3- cylindrówka więc o równej pracy zapomnij albo zmień auto jak aż tak bardzo Cię to razi .

Edytowane przez marco84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu przepustnicy nie trzeba było nic resetować! tzn. bloku uczącego IAC a obroty miał byś tak jak wcześniej!:), nie wiem kto ci to robił ale myślał że jak ma tech2 to może wszystko, jak ktoś się nie zna to może bardziej zaszkodzić niż pomóc w dodatku każe sobie za to jeszcze zapłacić!, spotykałem takich inteligentnych ludzi i cwanych kombinatorów ale jak się chcę i ma się trochę wiedzy można ich sprowadzić na ziemie! i nie dać się zrobić w jajo;), ja u siebie wyczyściłem przepustnicę, zamontowałem! odpaliłem i wszystko było ok:), nic na resetowałem, dopiero jak padł mi regulator biegu jałowego - wymiana na nowy + adaptacja i wszystko chodzi jak marzenie;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym resetem to nawet tutaj ktoś mi powiedział że tak trzeba. brudna przepustnica było lekko uchylona z powodu nagaru (oleju z brudem). Po czyszczeniu w stanie spoczynku jest całkowicie zamknięta.

To że 3 garowy tak chodzi to wiem, ale tu nie chodzi o jego pracę tylko o to że wcześniej było fajnie, nie narzekałem.

Nie za bardzo mam teraz możliwość zrobienia czegoś, oprócz pojeżdżenia tak i zobaczenia co się stanie.

Chyba że coś z potencjometrem przepustnicy jest nie tak, choć napięcia wskazuje ok, tzn na puszczonym pedale gazu mam 0,8V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TPS-a możesz sprawdzić ale to raczej nie jego wina, nie wiem kto ci doradził aby zresetować IAC ale to przez to pracuje teraz jak pracuje, zorganizuj kogoś z OP-COMem ale kogoś kumatego żeby przejrzał live data i przyjrzał się wszystkim parametrom, w OPCOM jest funkcja adaptacji przepustnicy i możesz spróbować:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem reset IAC i jest to samo. A czy to po czasie nie nastawi się poprzez adaptację? Ile trwa adaptacja. W tech chwili jedyne co mi [przychodzi do głowy to to że przy uruchamianiu nastawnik przepustnicy przed rozruchem ustawia uchylenie na jakąś domyślną wartość po rozruchu sterownik stwierdza zę ma za niskie obroty i je zwiększa. Ile czau teraz potrzeba aby sterownik wiedział że należy jednak mocniej uchylić przepustnicę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciekawe ile razy będzie trzeba to jeszcze napisać... W tym silniku trzeba zrobić reset mapy uczącej bloku IAC i dokonać regulacji obrotów biegu jałowego. Wszystkie operacje przeprowadzamy za pomocą oryginalnego testera Tech2. Żadne odpinanie akumulatora nie pomoże, parametry adaptacyjne siedzą w pamięci eeprom, a ta po odłączeniu zasilania nie kasuje się...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ile razy będzie trzeba to jeszcze napisać. W tym silniku trzeba zrobić reset mapy uczącej bloku IAC i dokonać regulacji obrotów biegu jałowego

 

 

Wiesz nie chcę nic mówić ale pisałem że to było robione.

 

Czy Ty masz dostęp do informacji technicznych dotyczących tego sterownika?

Edytowane przez slawek7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności