Gość slawek7 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Cześć. Wyczytałem że po czyszczeniu przepustnicy oprócz resetu bloku uczącego IAC należny też wyregulować prędkość jałową. Czy możecie mi powiedzieć o co chodzi i jak ewentualnie to zrobić i czym?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62352-regulacja-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ja%C5%82owej-w-silniku-x10xe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 W X10XE jest przepustnica manualna a nie elektroniczna więc nie potrzeba robić cuda wianków;), przepustnicę po czyszczeniu wkładasz i to wszystko, jedynie adaptacja regulatora biegu jałowego jeśli była zdjęta klema z aku, jeśli nie, nie potrzeba robić ponownej adaptacji:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62352-regulacja-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ja%C5%82owej-w-silniku-x10xe/#findComment-491177 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 A powiedz mi co mam zrobić jak po czyszczeniu przepustnicy i resecie IAC Techem2 jak odpalam ciepły silnik obroty mam koło 500 i dopiero po ok 1 do 2 sekund wchodzą na 900? A jak trzymam obroty na wyższych np 2tyś i puszczam to nie schodzą do 900 od razu tylko zatrzymują się na 1500 (około) i też po chwili schodzi na 900. Nie pamiętam aby było tak wcześniej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62352-regulacja-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ja%C5%82owej-w-silniku-x10xe/#findComment-491180 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 (edytowane) Nic nie rób , poczekaj parę dni i być może samo sie ureguluje choć ja w tym nie widzę nic złego . Pamietaj , x10xe to 3- cylindrówka więc o równej pracy zapomnij albo zmień auto jak aż tak bardzo Cię to razi . Edytowane 16 Czerwca 2013 przez marco84   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62352-regulacja-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ja%C5%82owej-w-silniku-x10xe/#findComment-491191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Po czyszczeniu przepustnicy nie trzeba było nic resetować! tzn. bloku uczącego IAC a obroty miał byś tak jak wcześniej!, nie wiem kto ci to robił ale myślał że jak ma tech2 to może wszystko, jak ktoś się nie zna to może bardziej zaszkodzić niż pomóc w dodatku każe sobie za to jeszcze zapłacić!, spotykałem takich inteligentnych ludzi i cwanych kombinatorów ale jak się chcę i ma się trochę wiedzy można ich sprowadzić na ziemie! i nie dać się zrobić w jajo;), ja u siebie wyczyściłem przepustnicę, zamontowałem! odpaliłem i wszystko było ok:), nic na resetowałem, dopiero jak padł mi regulator biegu jałowego - wymiana na nowy + adaptacja i wszystko chodzi jak marzenie;)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62352-regulacja-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ja%C5%82owej-w-silniku-x10xe/#findComment-491194 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Z tym resetem to nawet tutaj ktoś mi powiedział że tak trzeba. brudna przepustnica było lekko uchylona z powodu nagaru (oleju z brudem). Po czyszczeniu w stanie spoczynku jest całkowicie zamknięta. To że 3 garowy tak chodzi to wiem, ale tu nie chodzi o jego pracę tylko o to że wcześniej było fajnie, nie narzekałem. Nie za bardzo mam teraz możliwość zrobienia czegoś, oprócz pojeżdżenia tak i zobaczenia co się stanie. Chyba że coś z potencjometrem przepustnicy jest nie tak, choć napięcia wskazuje ok, tzn na puszczonym pedale gazu mam 0,8V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62352-regulacja-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ja%C5%82owej-w-silniku-x10xe/#findComment-491233 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 TPS-a możesz sprawdzić ale to raczej nie jego wina, nie wiem kto ci doradził aby zresetować IAC ale to przez to pracuje teraz jak pracuje, zorganizuj kogoś z OP-COMem ale kogoś kumatego żeby przejrzał live data i przyjrzał się wszystkim parametrom, w OPCOM jest funkcja adaptacji przepustnicy i możesz spróbować   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62352-regulacja-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ja%C5%82owej-w-silniku-x10xe/#findComment-491268 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 Zrobiłem reset IAC i jest to samo. A czy to po czasie nie nastawi się poprzez adaptację? Ile trwa adaptacja. W tech chwili jedyne co mi [przychodzi do głowy to to że przy uruchamianiu nastawnik przepustnicy przed rozruchem ustawia uchylenie na jakąś domyślną wartość po rozruchu sterownik stwierdza zę ma za niskie obroty i je zwiększa. Ile czau teraz potrzeba aby sterownik wiedział że należy jednak mocniej uchylić przepustnicę?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62352-regulacja-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ja%C5%82owej-w-silniku-x10xe/#findComment-491298 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rogervin Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Ciekawe ile razy będzie trzeba to jeszcze napisać... W tym silniku trzeba zrobić reset mapy uczącej bloku IAC i dokonać regulacji obrotów biegu jałowego. Wszystkie operacje przeprowadzamy za pomocą oryginalnego testera Tech2. Żadne odpinanie akumulatora nie pomoże, parametry adaptacyjne siedzą w pamięci eeprom, a ta po odłączeniu zasilania nie kasuje się...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62352-regulacja-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ja%C5%82owej-w-silniku-x10xe/#findComment-492213 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2013 (edytowane) Ciekawe ile razy będzie trzeba to jeszcze napisać. W tym silniku trzeba zrobić reset mapy uczącej bloku IAC i dokonać regulacji obrotów biegu jałowego Wiesz nie chcę nic mówić ale pisałem że to było robione. Czy Ty masz dostęp do informacji technicznych dotyczących tego sterownika? Edytowane 27 Czerwca 2013 przez slawek7 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62352-regulacja-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ja%C5%82owej-w-silniku-x10xe/#findComment-492236 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.