Skocz do zawartości

Wentylatory chłodnicy


Gość marek79

Rekomendowane odpowiedzi

Ile stopni pracy mają wentylatory w merivie z17dth, do każdego dochodzą 3 kable. Masa, plus i przez rezystor. Na op-comie mam 3 zakresy i na pierwszym dobrze działa ten od klimy z przodu, na drugi ledwo co się kręci a na 3 biegu oba działają. Naprawiałem klimatyzację i powiedziano mi że za duże ciśnienie się robi na postoju bo się wentylator jeden nie włącza. Sprawdziłem oba wentylatory i są ok, działają przez rezystor z mniejszymi obrotami i bezpośrednio z większymi. Czy na 1 stopniu powinny się oba załączać a co z drugim stopniem, czy wogóle on jest w merivie. Może ktoś ma schemat do tego silnika. Dodam jeszcze że rozgrzałem go do 97 st i załączył się tylko ten przedni wentylator.

Edytowane przez marek79

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś wizualnie chociaż sprawdzić u siebie czy przy właczeniu klimatyzacji przedni i tylny wentylator kręcą się w miarę jednakowo bo u mnie tylny ledwo co się obraca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przy właczeniu klimatyzacji przedni i tylny wentylator kręcą się w miarę jednakowo bo u mnie tylny ledwo co się obraca.

oba mają chodzić równo w miarę, na jedynce dość powoli sie obracają,, na drugi bieg mają się kręcić dużo szybciej i powinieneś je już wyraźnie słyszeć, na trzecim biegu powinny dość mocno wyć od prędkości obrotowej...

 

Oba wentylatory zawsze mają chodzić jednocześne, jesli u ciebie jeden nie daje rady to znaczy że albo się zawiesza albo jest uszkodzony....

 

sprawdź jeszcze czy oba bezpieczniki od wentylatorów są ok, ale raczej będą ok, skoro czasem chodzi...

Edytowane przez marmi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniłem wtyczki wentylatorów i niby pracują ok, na 1 stopniu nie za szybko. Tylko czy były kiedyś źle założone czy nie w tym problem. Prosiłbym o sprawdzenie kolorów przewodów dochodzących do wentylatorów. Teraz mam do przedniego przy chłodnicy klimatyzacji zielono-brązowy, czerwono-czarny i czerwono-żółty a do wentylatora chłodnicy cieczy brązowy, czerwono-czarny i biało-czerwony.

Edytowane przez marek79

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak lipa, sfajczyła się cewka w sprężarce. Jednak tak jak wcześniej miałem podłączone to przedni wentylator ma dobre prędkości bo 1 bieg przez dwie opornice, drugi bieg przez jedną a trzeci bezpośrednio pod napięcie. Coś chyba ze sterowaniem nie jest dobrze bo jak załączy się drugi stopień to pierwszy po chwili się wyłącza a wtedy wentylatory nie mają wcale zasilania niezależnie od tego do których wtyków są wpięte. Wrzucam rysunek jak u mnie to jest zrobione (drugi ). A pierwsze zdjęcie znalazłem w schematach corsy c z takim silnikiem i tu jest jakiś sens w tym,jutro się biorę za poprawki.

 

Sterowanie wentylatorami przerobione wedle schematu z corsy, narazie jest ok. 1 stopień dwa szeregowo, drugi stopień przez opornicę każdy oddzielnie i trzeci na bezpośrednim zasilaniu.

post-21738-0-09717800-1371849049_thumb.jpg

post-21738-0-85733600-1371854383_thumb.jpg

Edytowane przez marek79

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności