kicaj Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 to wynika z konstrukcji i samego silnika i tegoż auta... nie wiem dlaczegodo astry chcesz włozyć silnik o mniejszej mocy?? a po co ci większa moc? gdzie ją wykorzystasz? ja swoje 150KM dopier na niemieckiej autostradzie przy prędkościach ponad 160km/h wykorzystuję... benzyna .. hmm .. jak masz kase na litry paliwa .. ok. 10l /100 km to prosze bardzo .. tańszy zakup auta + tańsza eksploatacja parulatka zwraca kasę za paliwo (a nawet zostanie w kieszeni) dodatkowo jak zagazujesz to masz nie 10l a 12l ale gazu za połowę ceny... a dlaczego tylko na autostrady?? nie rozumiem Twojego punktu widzenia?? jechałeś tym dieslem? wszystkie diesle 1.9 mają tą samą skrzynie, która jest tak zestopniowana że na 1 i 2jce tylko praktycznie ruszasz, dopier silnik odżywa na 3jce, gdzie przy 2000obr masz 50km/h czyli maks na miasto. w trasie, zwłaszcza w PL wykorzystasz 3-4-5... a 6tkę zapniesz od święta... a praktyczne obroty do wykorzystania to pomiędzy 2000 a 3000 obr/min... benzyna .. hmm .. jak masz kase na litry paliwa .. nie rozumiem cię, chcesz oszczędzić na kosztach paliwa, a gdzie koszta eksploatacyjne? przeglądy, części (zwłaszcza te które padają powyżej 100-150 tys. km? przeliczyłeś też? wiesz ile kosztuje nowe turbo albo sprzęgło + dwumasa + zasisk, EGR, o robociźnie nie wspomnę. Uwzględniłeś to?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62494-astra-19-cdti/page/2/#findComment-492708 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 (edytowane) miałem vectrę z tym silnikiem .. przez 240kkm wymieniłem w silniku koło dwumasowe z kompletem sprzęgła (bo sam uważałem, że potrzeba, choc mechanik mowił, że jeszcze spokojnie pojeździ), kolektor dolotowy (bo chciałem zobaczyć jak auto jeździ przy działający poprawnie swirlu i część miałem za free) .. i tyle .. więc nie wiem o jakich kosztach eksploatacji mówisz .. zapłaciłem 3500 PLN na 7 lat eksploatacji. Jeżeli jeździsz spokojnie, nie wariujesz, nie szarpiesz non stop to auto pali ok. 5,5 litra na trasie i jakieś 7 ciągle po mieście, więc do Twoich 10 czy 12 .. jeszcze jest sporo. Moc wykorzystam podczas każdego wyprzedzania .. jeżeli potrzebuję oczywiście .. wtedy to wyprzedzanie jest bezpieczne. Róznica na rynku wtórnym jest tak niewielka .. że chyba nie warto się zastanawiać .. a do tego większa przyjemnośc z jazdy. Nie wiem jakim samochodem jeździłeś .. że auto ciągnie Ci dopiero od 3 ... jedynka jest krótka, ale dwójka juz całkiem przywoita. Jeżeli chcesz jeździć przez całe miasto na trójce .. no cóż .. to życzę Ci powodzenia .. oczywiście, że można i to nazywa się elastycznością .. wisz mi, że można i na czwórce i na piatce jeździć. W sumie powinienem powiedzieć, że diesla głównie kupuje sie aby jeździć na trasie i na autostradzie .. nowoczesne diesle nie nadaja się do typowej jazdy miejskiej .. taki silnik po prostu zajeździsz. Więc kupując auto trzeba wiedzieć o tym i zakładam, że kolega Kupujący o tym wie. Obecnie jeźdżę swoim trzecim dieslem .. i nie zamienię się za żadną benzynę .. a co dopiero przerobiona jako kuchenkę. Przyjemnośc z jazdy na trasie .. jest nie do podważenia. Kupiłem benzynkę żonie .. 1.4 100KM w Corsie .. i powiem tyle, że to auto nie jeździ .. i nie ma żadnego porównania, powtarzam żadnego .. do diesla .. a w szczególności do tego. Edytowane 2 Lipca 2013 przez grzes08   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62494-astra-19-cdti/page/2/#findComment-492718 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 miałem vectrę z tym silnikiem .. przez 240kkm wymieniłem w silniku koło dwumasowe z kompletem sprzęgła od nowości czy kupiłeś auto z przebiegiem 150kkm? Róznica na rynku wtórnym jest tak niewielka .. że chyba nie warto się zastanawiać .. a do tego większa przyjemnośc z jazdy. w cenie może nie ale w stanie już tak poza tym nie mów mi że przy takim przebiegu nie wymieniałeś zawieszenia, klocków, olejów, nie miałeś problemu z egr'em, turbo czy dpf'em...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62494-astra-19-cdti/page/2/#findComment-492729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 (edytowane) od nowości czy kupiłeś auto z przebiegiem 150kkm? - kupiłem z przebiegiem 110kkm z mojej firmy dlatego auto znałem dokładnie. poza tym nie mów mi że przy takim przebiegu nie wymieniałeś zawieszenia, klocków, olejów, nie miałeś problemu z egr'em, turbo czy dpf'em... oczywiście, że klocki, oleje, zawieszenie robiłem .. ale to bedziesz robił tak samo w benzynie, jak i w diesluwięc tego nie brałem pod uwagę .. co do EGRa, turbo .. nie miałem nigdy problemów .. fakt faktem jeżdżę więcej na trasie. DPFa .. na szczęście nie mam :-) Edytowane 2 Lipca 2013 przez grzes08   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62494-astra-19-cdti/page/2/#findComment-492732 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Optimex Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 (edytowane) Kolego wypowiem się na moim przykładzie zanim kupiłem moją astrę miałem zajawkę na auta marki Honda ( crx, prelude, civic, integra itp...). Jak wielu urzytkowników tych samochodów żyłem przekonaniem że nigdy nie przesiąde się z wysokoobrotowej benzyny do diesla, a teraz nie zrobił bym na odwrót znajomi jeżdrzący ,,szlifierkami'' śmiali się że kupiłem jak to oni powiedzieli ,,ropodmucha''. A teraz mają dość smutne miny bo ropniak robi ich jak tylko chce, nie ważne na którym biegu, z rolki czy z miejsca. Fakt mam zrobiony program ale jeśli chcesz naprawde czuć że auto wyrywa do przodu i ciągnie na wszystkich przełożeniach kupuj mocnego diesla. Benzyne będzież kręcił, silnik będzie wyć jak sieczkarnia a efekty będą średnie. Moja astra w trasie łyka bez problemu 4,5l a w mieście aktualnie przy dynamicznej jeździe 6,5l, nie wiem jaką aktualnie ma moc bo nie byłem na hamowni ale robie setke w 7,5s a przy tym spalaniu to śmiech na sali:) Edytowane 5 Lipca 2013 przez Optimex   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62494-astra-19-cdti/page/2/#findComment-493021 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Optimex Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 (edytowane) Odnośnie turbin, niestety wielu ludzi sprawdza palcami luz na wirniku a nie ma pojęcia że te luzy są przewidziane technologicznie, kasuje je ciśnienie oleju płynącego przez ułożyskowanie. Są tam łożyska ślizgowe i zrobione pasownie bez luzu poptostu oś nie mogła by się obracać Edytowane 5 Lipca 2013 przez Optimex   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62494-astra-19-cdti/page/2/#findComment-493022 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.