Gość vFedrigo Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 (edytowane) Witam, pare dni temu byłem na nabiciu klimy, odgrzybianiu itp. Przedtem klima przez rok, a może nawet i dłużej nie była uruchamiana ani serwisowana. Czynnika było mało. Podczas ozonowania na zapalonym silniku włączył się check engine. Praktycznie w tym samym momencie gościu, który to robił stwierdził, że ciśnienie w układzie jest za wysokie. Wyłączyłem silnik, włączylem znów, check engine zniknął przy włączonej klimie. Gościu sprawdził jeszcze raz ciśnienie i stwierdził, że "jest lepiej". Dziś odpaliłem klime znowu i mam następujące objawy: - praktycznie od razu po odpaleniu klimy zauważam, że silnik inaczej chodzi, szarpie na niższych biegach, nie da sie płynnie ruszyć. Wydaje też nienaturalny dla siebie dźwięk (tryb awaryjny?), - spalanie z postojowego 0.9l/h, które mam zwykle wzrasta do 1,3l/h, - po chwili zapala się check engine, gaśnie dopiero jak się wyłaczy klimę i odpali auto od nowa - wszelkie w/w objawy zupełnie ustają wraz z wył. klimy. Co to może być? Oczywiście kod błędu CE sprawdzę, ale musze jechać do warsztatu, ale nie mam kiedy teraz Aha, dodam, że klima chodzi prawidłowo sama w sobie, chłodzi dobrze odpala sie od razu, wentylator też chyba loto. Edytowane 15 Lipca 2013 przez vFedrigo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62786-check-engine-po-w%C5%82%C4%85czeniu-klimy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Oczywiście kod błędu CE sprawdzę, ale musze jechać do warsztatu, ale nie mam kiedy teraz Nie musisz jechać http://forum.opel24.com/topic/17404-zafira-b-zczytywanie-kodow-w-domu- a tu lista http://forum.opel24.com/topic/14784-astra-h-17cdti-2004r-kody-bledow-ecn/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62786-check-engine-po-w%C5%82%C4%85czeniu-klimy/#findComment-493825 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vFedrigo Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 No wlasnie nie dzialalo to, ale dzis w koncu za miliardowym razem sie pokazalo... ECN... 00000... . Ogolnie czy on powinien pamietac bledy poprzednie? No bo teraz sie CE nie pali. Wlacza sie tylko jak jest silnik wlaczony i klima, a jak mam to sprawdzic skoro trzeba na zgaszonym silniku sprawdzac te bledy ? Nie musisz jechać http://forum.opel24.com/topic/17404-zafira-b-zczytywanie-kodow-w-domu- a tu lista http://forum.opel24.com/topic/14784-astra-h-17cdti-2004r-kody-bledow-ecn/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62786-check-engine-po-w%C5%82%C4%85czeniu-klimy/#findComment-493833 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Wydaje też nienaturalny dla siebie dźwięk (tryb awaryjny?), tryb awaryjny nie wydaje dźwięków jeśli już coś miałbym sugerować to kompresor... spalanie z postojowego 0.9l/h, które mam zwykle wzrasta do 1,3l/h, normalne - kompresor działa, obciąża układ więc silnik kompensuje to większym spalaniem i czasem podwyżsoznymi lekko obrotami Czynnika było mało. było mało bo... Praktycznie w tym samym momencie gościu, który to robił stwierdził, że ciśnienie w układzie jest za wysokie. może któryś z zaworów w ukł. klimy się zaciął, zepsuł... No wlasnie nie dzialalo to, ale dzis w koncu za miliardowym razem sie pokazalo... ECN... 00000... . wydaje mi sie iż ta metoda zczytuje błędy tylko z ECU silnika a nie układu klimatyzacji... niestety tylko na zgaszonym aucie w ten sposób można sczytać, a więc tylko wtedy gdy check engine świeci jeszcze przed zapaleniem silnika trzeba by, dla pewności, jechac na kompa i podczas pracy klimy popatrzeć jak rośnie ciśnienie, sprawdzić czy wentylatory chodza na wszystkich biegach oraz jaki błąd wtedy wyskakuje (na zapalonym silniku) i ew. dodac więcej oleju do czynnika chłodzącego... to IMHO...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62786-check-engine-po-w%C5%82%C4%85czeniu-klimy/#findComment-493835 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vFedrigo Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 tryb awaryjny nie wydaje dźwięków jeśli już coś miałbym sugerować to kompresor... tzn. mialem na mysli, ze silnik inaczej pracuje i dziwny wydaje dzwiek (nienaturalny) przy kreceniu. I pytanie moje czy tryb awaryjny moze takie cos powodowac (cos tam w ksiazce jest napisane, ze moze inaczej pracowac) normalne - kompresor działa, obciąża układ więc silnik kompensuje to większym spalaniem i czasem podwyżsoznymi lekko obrotami OK, ale az tak? Wydaje mi sie, ze mialo to zwiazek tez z w/w oraz z tym, ze tak "zrywnie" reaguje na gaz i odpuszczanie sprzegla było mało bo... Bo bardzo dawno nie byl uzupelniany. Podczas napelniania padla liczba 100 (litrow ?), a nabil chyba do 500. wydaje mi sie iż ta metoda zczytuje błędy tylko z ECU silnika a nie układu klimatyzacji... niestety tylko na zgaszonym aucie w ten sposób można sczytać, a więc tylko wtedy gdy check engine świeci jeszcze przed zapaleniem silnika trzeba by, dla pewności, jechac na kompa i podczas pracy klimy popatrzeć jak rośnie ciśnienie, sprawdzić czy wentylatory chodza na wszystkich biegach oraz jaki błąd wtedy wyskakuje (na zapalonym silniku) i ew. dodac więcej oleju do czynnika chłodzącego... Dodam jeszcze, ze przy kupnie rok temu, na przegladzie w Oplu padlo haslo, ze czynnik jest troche rozwarstwiony.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62786-check-engine-po-w%C5%82%C4%85czeniu-klimy/#findComment-493836 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 OK, ale az tak? Wydaje mi sie, ze mialo to zwiazek tez z w/w oraz z tym, ze tak "zrywnie" reaguje na gaz i odpuszczanie sprzegla oj tak - im mniejsza moc tym bardziej odczuwalny efekt. Nawet ja w upalne dni czuje jak klima pracuje Dodam jeszcze, ze przy kupnie rok temu, na przegladzie w Oplu padlo haslo, ze czynnik jest troche rozwarstwiony. tego nie rozumiem Bo bardzo dawno nie był uzupełniany. Podczas napełniania padla liczba 100 (litrow ?), a nabil chyba do 500. 100gram może... ważne jest że układ był szczelny i nie było w nim wilgoci bo to może powodować korozję wewnątrz układu a potem zatarcie się kompresora, co słychać jako głośniejsza praca i rzężenie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62786-check-engine-po-w%C5%82%C4%85czeniu-klimy/#findComment-493842 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vFedrigo Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 tego nie rozumiem Chyba chodzi o to, ze olej sie rozwarstwil z czynnika czy cos takiego, nie znam sie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62786-check-engine-po-w%C5%82%C4%85czeniu-klimy/#findComment-493847 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vFedrigo Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Dobra, mały update. Jeszcze raz zrobilem to kombo z zczytywaniem kodu z licznika. Pojawia sie na chwilke: ECN 148306. Po chwilce pojawia sie ECN 00000. Co to ma znaczyc? Nie widze takiego kodu bledu, a dlaczego zmienia sie na 00000? Na jakiejs niemieckiej stronie znalazlem, ze to bezpiecznik. I wlasciwie skad wynika ta zmiana pracy silnika? Na chłopski rozum mozna by spytac co ma piernik do wiatraka. Odpalam klime i silnik inaczej chodzi? To normalne? Kontrolka zapala sie dopiero po jakims czasie. Bez klimy silnik chodzi idealnie, zadnych problemow nie mialem, nigdy mi sie CE nie pojawil. Jedynie InSP mi podczas startu mignie, ale to chyba nie ma znacznienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62786-check-engine-po-w%C5%82%C4%85czeniu-klimy/#findComment-493866 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 insp to że zbliża sie przegląd, albo już powinien być. jak skasować - znajdziesz na forum być może ten błąd nie jest ważny i w momencie załączania stacyjki się wykasowywuje z pamięci... (tak to tłumaczę) ECN 148306. to P1483 tu masz odpowiedź http://forum.opel24.com/topic/31133-kod-bledu-silnika-1483/ http://www.google.pl/cse?cx=partner-pub-9700144528837817:1736826434&ie=UTF-8&q=1483&sa=Szukaj&ref=forum.opel24.com/index.php%3Fapp%3Dcore%26module%3Dsearch%26do%3DviewNewContent%26search_app%3Dforums#gsc.tab=0&gsc.q=1483&gsc.page=1 wychodzi że pewnie tak jak podejrzewałem... sprawdzić czy wentylatory chodza na wszystkich biegach ... Dobra, mały update edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim... ECN 00000. a i jeszcze to - oznacza brak błędów, czasem zwyczajnie nic się nie pojawia...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62786-check-engine-po-w%C5%82%C4%85czeniu-klimy/#findComment-493921 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vFedrigo Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 wychodzi że pewnie tak jak podejrzewałem... kicaj, dnia 16 Lip 2013 - 10:07, napisał: sprawdzić czy wentylatory chodza na wszystkich biegach ... Ale mowimy o wentylatorze klimy czy silnika, bo juz sie zgubilem? I jak sprawdzic jego dzialanie na biegach (mowimy o biegach skrzyni bieg. )? Wybacz moja ignorancje Aha, czy moze to wszystko miec cos wspolnego z faktem, iz jakis czas temu mialem zapchany filtr powietrza i do wymiany mialem rezystor dmuchawy (nie klimy). Tj. objawialo sie to tak, ze po zgaszeniu silnika ogrzewanie nadal chodzilo i rozl. aku Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62786-check-engine-po-w%C5%82%C4%85czeniu-klimy/#findComment-493925 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.