Gość Corsa 2004 Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Ostatni ochcac podłaczyć CB radio i nie mając do radia wtyczki do zapalniczki znalazłem w garażu starą wtyczkę z kawałkiem kabla w jednakowym ( białym) kolorze żył. Chciałem sprawdzić miernikie w której żyle jest + i nie opacznie dotknąłem końcówką od miernika obie żyły (zaznaczam - bardzo delikatnie) lekko zaiskrzyło i okazało sie że nie swiecą kontrolki i auto nie odpala, ani nie działaja szyby i zamek centralny, radio. Więc sądziłem, że przepalił sie bezpiecznik. Po sprawdzeniu bezpiecznika nr. 25 okazało sie że bezpiecznik jest dobry , sprawdziłem inny bezpiecznik ( 35 ) od szyb i radia i tu też okazało sie że bezpiecznik dobry. Główkowałem co to zrobić z tym fantem bo prąd w zapalniczce jest a nie ma pod 35. Postanowiłem bezpiecznik 35 połaczyć przewodem z jednym z wolnych gniazd (nr. 6) w którym jest prąd i auto odrzyło, tj. radio zagrało, szyby działają, kontrolki zapaliły sie i auto odpaliło nie działa tylko zamek centralny i cały czas jest prąd po stacyjce. Tz. że gdy wyjmę kluczyk ze stacyjki to po otwarciu drzwi odzywa sie piszcyk co nie powinno tak być no i jak napisałem powyżej nie działa zamek centralny. Może ktoś mi doradzi gdzie tkwi przyczyna,że nie ma pradu w bezpeczniku nr 35. może do tego bezpiecznika płynie prąd przez inny bezpiecznik, sprawdzałem wszystkie i wszystkie są dobre, może jakiś przekaźnik po drodze wysiadł, a może są jakieś inne zabezpieczenia o których niewiem. Może ktoś miał podobny przypadek, lub wie gdzie znaleźć przyczynę i mi coś doradzi w tym temacie. Zaznaczam że z wieloma naorawami daję sobie radę gdyż jestem byłym już kierowcą i mechanikiem ale te nowsze auta z elektronika to już dla mnie nie do rozgryzienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62893-cc-po-zwarciu-mimo-dobrych-bezpiecznik%C3%B3w-brak-pr%C4%85du/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 (edytowane) Pod maska nie ma bezpiecznikow? Edytowane 24 Lipca 2013 przez wojtekcichy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62893-cc-po-zwarciu-mimo-dobrych-bezpiecznik%C3%B3w-brak-pr%C4%85du/#findComment-494471 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Natan Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 (edytowane) Cześć Najwyraźniej bezpiecznik "wytrzymał" zwarcie(czy nie jest za duży w porównaniu z oryginalnym?)i z tej przyczyny coś padło w instalacji jakiś przekaźnik itp albo po prostu jest gdzieś upalony przewód.Na odległość to raczej nikt Ci nie pomoże.Przyczyn może być co nie miara.Jeżeli masz cierpliwość i jako takie pojecie o elektryce(lecz nie polecam tego gdyż można bardziej "namieszać") to idź drogą przewodu od gniazda zapalniczki gdyż to on narobił bałaganu.Jeżeli nie czujesz się na siłach to pozostaje wizyta u elektryka. Edytowane 23 Lipca 2013 przez Natan   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62893-cc-po-zwarciu-mimo-dobrych-bezpiecznik%C3%B3w-brak-pr%C4%85du/#findComment-494482 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Corsa 2004 Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Panie "wojtkucichy" potwierdzam, są bezpieczniki o dpiwiedniej opornosci ( o co pyta "Natan" ) pod maską i co z tego? nawet nie są przepalone, a prądu brak. Znam cała rozpiskę bezpieczników i przekaźników. Jestem panie kolego kierowcą zawodowym z 40 letnim starzem i również mechanikiem ale nie elektrykiem. Mimo że nie jestem elektrykiem to cos niecos kumam z instalacji samochodowe, ale te nowsze auta z komputerkami to juz czarna magia dla mnie. Potrafię obsłużyć program diagnostyczny do samochodu, ale on mi nic nie pokazuje związanego z elektryka. Często zapala mi sie chek ale to z powodu instalacji gazowej. Dzieje sie to nie tyko u mnie ale przeważnie we wszystkich oplach z LPG. Myslałem że sa jeszcze inne zabezpieczenia czasem ukryte gdzieś pod tablicą o których niewiem i ktoś mi poradzi jak to zdiagnozować. Będę musiał iść drogą taką jak radzi kolega "Natan" tylko że - mimo lekkiego zwarcia prąd w zapalniczce nadal jest tylko brak go gdzie indziej, jak piszę powyzej - w bezpieczniku (35) od szyb, radia, rozrusznika i lampek kontrolnych na tablicy i w tym problem. Również problem z tym że tych przewodów jest dziesiątki i to przeważnie tego samego koloru ( czerwonego) i gdzie one idą? wiązka jest gruba. Za dawnych czasów na przewodach były zawijane aluminiowe blaszk z numerami, na początku i na końcu przewodu i zawsze można było dojść do całej scieżki tego przewodu, było to bardzo pomocne nawet dla laika, a dzisiaj tylko kolory i chyba po to abyś sam nie grzebał i dał zarobić elektrykowi który również chce życ i zarobić. Takie mamy dzisiaj czasy. Czekam i mślę , że ktoś miał podobny problem i pomoże mi w łatwiejszy sposób rozwiązac problem niż niuchanie za kabelkami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62893-cc-po-zwarciu-mimo-dobrych-bezpiecznik%C3%B3w-brak-pr%C4%85du/#findComment-494582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 pierwszy post niejest dla mnie jasny wiec spytalem o beZpieczniki pod maska zaczolbym od sprawdzenia napiecia na stacyjce,nieznam budowy ale wydaje sie byc oczywiste ze doplywa do niej stale +12v, po przekreceniu na ACC powinno byc 12v na 2 kablach,na zaplonie na 3 kablach,start - 4 kable maja +12v te kabelki leca pod przekazniki ktore zalaczaja konkretne odbiorniki poza wyjsciem acc chociaz z nim tez roznie bywa ponizej w zalaczniku przekaznik r13 jest podpisany "dystrybucja zasilania" wiec moze obadaj go?!? bezpiecznik 46 zabezpiecza r13 wiec tez go sprawdz ponownie,znajduje sie nad 47 tylko miejsca mi braklo jeszcze gdzies w okolicach podszybia jest slupek z przekaznikami gdzie jeden z nich jest od centralnego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62893-cc-po-zwarciu-mimo-dobrych-bezpiecznik%C3%B3w-brak-pr%C4%85du/#findComment-494588 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Corsa 2004 Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 Panie Wojtku dobrze mi radzisz, ale sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i sa raczej dobre. Wspominasz o przekaźnikach od centralnego i tego włwśnie też szukam i nie mogę dojśc gdzie sa schowane, w rozpisce ich nie ma. Mówisz o przekaźniku nr 13. sprawdze to , nie moge sie odnieśc w tej chwili do tego gdyż nie mam tu przy sobie rozpiski ale takiego opisu przekaźnika na pewno u mnie nie ma . Jest jakiś przekaźnik do sterowania urzadzeń silnika czy też o podobnym okresleniu. Musze mu sie też przyjrzeć. Myśle że jeżeli doprowadziłem prąd spod innego wolnego gniazda bezpiecznikowego i prawie wszystko zaczęło działac to i przekażnik jest dobry, a może to ten prąd z przekaźnika płynie przez ten bezpiecznik? sam juz nie wiem. Wspominasz o przekaźnikach do centralnego że są na podszybiu - zapytam czy w komorze silnikowej czy wewnątrz auta. Jeżeli w komorze to nigdzie nic takiego nie zauwarzyłem. jeszcze sprawdze prąd po kluczyku, ale napewno go nie było gdyż nie świciła żadna kontrolka na tablicy i nie działał rozrusznik.Dziekuję za rady i czekam na następne. Jeżeli czas mi pozwoli jutro, a raczej to już dzisiaj, to pozaglądam i dam tu wieczorem zanać co wynykałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62893-cc-po-zwarciu-mimo-dobrych-bezpiecznik%C3%B3w-brak-pr%C4%85du/#findComment-494705 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 niemam pojecia gdzie w podszybiu sa te przekazniki,wiem ze w jednej puszce sa one z modulem sterowania nadwozia tzw. BCM,kojazysz?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62893-cc-po-zwarciu-mimo-dobrych-bezpiecznik%C3%B3w-brak-pr%C4%85du/#findComment-494711 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 Moduł i przekaźniki są w tunelu za bezpiecznikami idącym do wnętrza auta przez ścianę grodziową. Trzeba zdemontować wycieraczki, zdjąć podszybie i mechanizm wycieraczek - wtedy można odkręcić pokrywę i się do nich dostać. Zerknij pod zbiornikiem płynu do spryskiwaczy albo z jego prawej strony - taka czarna plastikowa puszka w komorze silnika idąca od bezpieczników do ściany grodziowej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62893-cc-po-zwarciu-mimo-dobrych-bezpiecznik%C3%B3w-brak-pr%C4%85du/#findComment-494731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Corsa 2004 Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Kolego "bad" dziekuje za podpowiedź. Znalazłem to o czym mówisz (dziwne, że to nie jest opisane w instrukcji) ale już sie do tego nie zabierałem,ale sądze że idzie tą pokrywę zdjąć bez demontarzu wycieraczek. Fakt - jest trudny dostęp do jednej srubki pod silniczkiem wycieraczki ale myślę, że sposobem szło by ją wykręcic i zdjąć pokrywę. Ale napisze do czego doszedłem bez zaglądania do tego modułu i przekaźników. Pół dnia ślęczenia nad shematami elektrycznymi które sa czarno białe i wszystko sie w nich plącze i nawet trudno znaleźć i porównać następną część schematu. Gdyby linie połączeń na schemacie były różnokolorowe to ułatwiłoby to prace w kilkanascie minut, a tak jak to sie mówi d.upa zbita i nawet okulary za wiele nie pomagają. Ale do sedna sprawy - otóz doszedłem po rysunku, że większość podzespołów zasilania związana z wyswietlaczem, centralnym zamkiem, z centralnym modułem sterującym, systemem informacji, wskażników i przyrządów i ESP i imo jes tzasilana poprzez bezpieczni nr 8 gdzie w instrukcji pisze że to bezpiecznik rozrusznika i okazuje sie, że jeżeli on jest spalony co było przyczyną awari mojej elektryki w Corcie C, bo i wtedy nie ma pradu w bezpieczniku nr 35 sterujacym całym systemem w aucie. A ja głupi szukałem po przekaźnikach ( sprawdzałem wszystkie w skrzynce bezpiecznikowej ) Skupiłem sie szczególnie na bezpieczmikach nr 3,22, 24 i innych sterujacych urzadzeniami . Widząc ,że sobie nie poradze w ten sposób skorzystałem z schematu i tu mnie zastanowił bezpiecznik nr. 8 ( 10A)i po sprawdzeniu okazało sie, że jest przypalony i po wymianie auto odrzyło. To problem rozwiązany i dziękuje wszystkim tym którzy mi tu pomagali. pozdrawiam. J. P.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62893-cc-po-zwarciu-mimo-dobrych-bezpiecznik%C3%B3w-brak-pr%C4%85du/#findComment-494950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Panie "wojtkucichy" potwierdzam, są bezpieczniki o dpiwiedniej opornosci ( o co pyta "Natan" ) pod maską i co z tego? nawet nie są przepalone, a prądu brak. Znam cała rozpiskę bezpieczników i przekaźników oj panie Corsa Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62893-cc-po-zwarciu-mimo-dobrych-bezpiecznik%C3%B3w-brak-pr%C4%85du/#findComment-494952 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.