Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam drogich forumowiczow.

 

Problem dotyczy Opla Astre F cabrio z silnikiem benzynowym 1.6 (75km) niestety oznaczenia nie znam. Rok produkcji 1996.

 

Kilka miesięcy temu astra zaczęła kopcić na biało. Dzieje się tak na zimny silniku przy odpaleniu (kopci przez 2-3 sekundy), jak jest ciepły nic nie kopci. Nie ma problemu z odpalaniem. Auto przez ostatni rok było mało jeżdzone, raz dolewałem może 200ml oleju ale nie wiem jaki był wcześniejszy stan bo już jakiś czas olej nie był wymieniany (około 2 lata) więc taka dolewka może być w normie. Po za tym gdyby brał dużo oleju to by kopcił na czarno lub siwo chociaż.

 

Poziom płynu chłodzącego w normie cały czas, oleju też. Opary przy odpaleniu czuć benzyną, ostatnio padła świeca która została wymieniona i pojawiła się dziura w tłumiku i uszczelka pewnie to zbieg okoliczności. Podejrzewam że może świece zalewało. Silnik pracuje normalnie i mocy też nie stracił.

Może coś z zapłonem, szczerze nie wiem do mechanika zawoźić nie chce bo nie mam żadnego zaufanego. Prosze o jakieś porady. Pozdrawiam.

 

 

Edytowane przez slawek_89

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

kolego bialy dym 2-3 sekundy po odpaleniu to woda z wydechu

roznica temperatur dzien/noc woda gdzies sie musi odkladac i skraplac (z powietrza)

gdyby kopcil na bialo caly czas to bys mial problem

woda by sie dostawala do komory spalania i by ubywalo plynu ze zbiorniczka

spalany olej to blekitny dym i smierdzi olejem jak cholera

 

silnik to zapewne x16szr ;)

olej po takim czasie do wymiany

tak samo plyn chlodniczy oraz hamulcowy i filtry (oleju paliwa i powietrza)

to ze auto stoi nie znaczy ze tego sie nie wymienia

rozrzad tez bym wymienil

 

Co w takiej sytuacji robi sie z tlumikiem? Sciagnac go calkiem obrocic pionowo i czekac az woda wyplynie moze sprobowac wydmuchac kopresorem? Tlumik srodkowy i tak idzie do wymiany(tam jest gdzies ta dziura) a katalizator i tak juz pewnie nie spelnia swojego zadania z racji wieku.

 

Tak wiem olej napewno idzie do wymiany. Rozrzad byl wymieniany około 20 - 25tysiecy temu czyli około 3 lat temu. Auto jezdzilo raz na miesiac, tydzien czase codziennie ale krotkie odcinki. Auto jest mojego brata ja zamierzam je przygarnac i porobic kilka drobiazgow ktorych sie nazbieralo ale martwi mnie tylko ten dym. Zdejme tlumik i zobacze co tam jest, dam znac za 2 - 3 dni.

 

Tak jak obiecalem napisze co i jak.

 

Auto traci moc jak sie nagrzeje i grzeje sie do 100stopni wiatrak sie nie wlacza. Mechanik sprawdzil i powiedzial ze jest do robienia glowica bo ktorys zawor padl... Takze koszty beda spore.

 

Hey.

ja mam silnik 1.4 8V

ale mój silnik też grzeje się do 100 stopni ( w korku), a na trasie cały czas 95 stopni

a wiatrak włącza się, przy 102 stopniach

może termostat tylko do wymiany, albo chłodnica.

nie daj się naciągnąć :spoko:

 

zawor padl i co ??

nierowno chodzi ??

szarpie silnikiem ??

cisnienia nie trzyma ??

jak to sprawdzil ?? ze nie powiedzial nawet na ktorym cylindrze

 

wywalony zawor to problemy od samego startu silnika a nie po nagrzaniu

 

Co w takiej sytuacji robi sie z tlumikiem? Sciagnac go calkiem obrocic pionowo i czekac az woda wyplynie moze sprobowac wydmuchac kopresorem? Tlumik srodkowy i tak idzie do wymiany(tam jest gdzies ta dziura) a katalizator i tak juz pewnie nie spelnia swojego zadania z racji wieku.

 

Jak co. Przegonić auto w trasie tak z 50km i samo wyparuje. U mnie problemy z wodą z wydechu skończyły się odkąd auto oprócz krótkich tras wozi mnie do pracy na nocne zmiany, 60km w jedną stronę. Nocek mam o wiele mniej niż dniówek, ale zwykle co najmniej jedna w tygodniu wpada - to wystarczy. Zero problemów z masłem pod korkiem, z wodą w wydechu i ogólnie dla auta zdrowiej, nie jest zastane. Krótkie trasy i takie przepalanie na postoju to śmierć dla każdego wozu, prędzej czy później.

 

zawor padl i co ??

nierowno chodzi ??

szarpie silnikiem ??

cisnienia nie trzyma ??

jak to sprawdzil ?? ze nie powiedzial nawet na ktorym cylindrze

 

wywalony zawor to problemy od samego startu silnika a nie po nagrzaniu

Zrobilem nim trase 35km. W czasie jazdy mulil, musialem mu delikatnie trzymac gaz i niskie obroty, wczesniej jezdzil na malych odcinkach wiec nie bylo wiadomo (okolo 1 km).

 

Mechanik mowil ze sprawdzil cisnienie i nie bylo tak jak powinno i ze to nie jest problem swiec czy kabli. Tak zaczal teraz chodzic nierowno jakby nie na wszystkie gary - poprostu nie ma plynej pracy silniki. Praktycznie wogole nie da sie nim jechac.

 

Co do wentylatora to bardzo mozliwe bo go od dawna nie bylo slychac, mysle ze to czujnik, chociaz nie wiem bo kiedys byl problem taki ze czujnik nowy, wentylator sprawdzany a w czasie jazdy/postoju nie zalaczal sie.

 

Jak cos dalej sprawa sie posunie bede Was informowal.

Edytowane przez slawek_89

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności