Gość DAROMV6 Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 W 1 poście nie było o tym info To ze auto muli podczas jazdy czy chodzi nierówno, dymi powodów moze być ileś. Zmierz poprawnie kompresję (opisy na forum były jak się poprawnie to robi - sam takowe umieszczałem) i podaj dane dla poszczególnych cylindrów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/2/#findComment-499446 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek_89 Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 (edytowane) W W 1 poście nie było o tym info To ze auto muli podczas jazdy czy chodzi nierówno, dymi powodów moze być ileś. Zmierz poprawnie kompresję (opisy na forum były jak się poprawnie to robi - sam takowe umieszczałem) i podaj dane dla poszczególnyc Byly dwa powody tego ze auto mulilo, pierwszy to swiece (dwie byly jedno elektrodowe a dwie dwu elektrodowe) a drugi powod to cewka ktora nie zawsze dawala iskre. Jesli chodzi o zalaczanie sie wiatraka teraz tym sie mechanik zajmuje, prawdopodobnie jest cos z kablami. Co do glowicy to bedzie robiona za tydzien lub dwa. Mechanik twierdzi ze te kopcenie to powod zaworow ( mowil ze z jednym zaworem cos jest nie tak) i wiadomo przy okazji szlif, gniazda zaworowe do zrobienia i uszczelniacze zaworow, uszczelka pod glowica. Mechanik mowil ze sprawdzal wlasnie cisnienie i dlatego twierdzi ze to zawor, za sprawdzenie nic odemnie nie chcial. Jak pojade do warsztatu to ile wezma za sprawdzenie cisnienia? Edytowane 7 Września 2013 przez slawek_89   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/2/#findComment-499470 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek_89 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 (edytowane) W aucie zostaly wymienione swiece, cewka oraz czujnik temperatury. Nie dusi sie jezdzi normalnie. Rano jak go odpalilem to nie zakopcil, wiec teraz nie wiem czy dawac ta glowice do robienia czy nie? Jeszcze nigdzie nie bylem sprawdzic tego cisnienia. Edytowane 12 Września 2013 przez slawek_89   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/2/#findComment-499825 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 skoro pali nie szarpie nie kopci plynow nie ubywa to nie ma potrzeby robic glowicy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/2/#findComment-499841 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek_89 Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Niestety kopci dalej przy odpaleniu. Ostatnio byc moze nie zauwazylem bo tylko wychylilem leb zza drzwi. Wiec glowica idzie do zrobienia... oby to byla glowica i nic wiecej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/2/#findComment-500049 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Kopci spalajac olej , lejąc większą dawką paliwa, czy może jest to bardziej para wystepujaca tylko na zimnym silniku w chłodny poranek? Kazda z przyczyn da inne zabarwienie "spalin" - tak prosto tłumacząc A tak w nawiasie - jeśli nie ma dużej różnicy kompresji na jednym z cylindrów czyli pali, chodzi równo, itp itd oleju nie dolewasz sporych ilosci to odpuść sobie pakowanie się w koszty. Pomiar kompresji to kilkanaście - kilkadziesiąt zł w zależności u kogo i w jakim motorze, a przy założeniu że ktoś ustawił się na jakąś robotę - może być pomiar za free   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/2/#findComment-500083 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek_89 Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Kopci spalajac olej , lejąc większą dawką paliwa, czy może jest to bardziej para wystepujaca tylko na zimnym silniku w chłodny poranek? Kazda z przyczyn da inne zabarwienie "spalin" - tak prosto tłumacząc A tak w nawiasie - jeśli nie ma dużej różnicy kompresji na jednym z cylindrów czyli pali, chodzi równo, itp itd oleju nie dolewasz sporych ilosci to odpuść sobie pakowanie się w koszty. Pomiar kompresji to kilkanaście - kilkadziesiąt zł w zależności u kogo i w jakim motorze, a przy założeniu że ktoś ustawił się na jakąś robotę - może być pomiar za free Ostatnio kazalem sobie drugiej osobie odpalic auto i patrzylem z bliska na te spaliny mialy lekkie niebieskie zabarwienie, standardowo zimny puscil dyma. Niezaleznie czy chlodny poranek czy tez odpalalem w poludnie to samo puszcza dyma.W czasie jazdy jak otworze szybe czuc spaliny ale tez mam mala dziurke w tlumiku koncowym ktorej jeszcze nie zaspawalem. Olej wczoraj sprawdzilem mialem minimum wiec cos musi go brac lekko bo z silnika sie nie leje patrzylem na kanale jest suchy jak pieprz. Mechanik chce 150zl za sama robote sciagniecie / zalozenie glowicy + potrzebne uszczelki, olej i filtr, glowica robiona u jakiegos goscia to osobno. Wiec te 150zl to wydaje mi sie strasznie malo za robote wiec raczej mnie nie naciaga (robi u siebie z ojcem po pracy takie roboty). Mowil jeszcze ze lekko strzela w tlumik co czytalem w internecie jest to objaw wyeksplatowanych zaworow. Po za tym zarzeka sie ze to na 100% zawor / zawory i zrobienie glowicy jest nie uniknione (gniazda, uszczelniacze, szlif) ale tez nie kaze mi robic tego na juz - nic na sile. Jutro poprosze go zeby zobaczyl czy go przypadkiem tez nie zalewa i sie upewnil na 100 procent ze to jest to. Pozdrawiam wszystkich cierpliwych forumowiczow:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/2/#findComment-500153 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek_89 Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Glowica zostala zrobiona - silnik przestal kopcic. Ale mam kolejny problem. Nie wlacza sie wentylator chlodnicy, spiety na krotko kreci. Wymienilem czujnik temperatury nic nie pomoglo. Co moge zrobic/sprawdzic? Czy poprostu odrazu kupic czujnik wentylatora?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/2/#findComment-502915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 skoro na krotko dziala to czujnik w chlodnicy powiedzial dosc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/2/#findComment-502943 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek_89 Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Czujnik w chlodnicy tez zostal wymieniony juz drugi raz (ten z lewej strony w chlodnicy) bo jest tak ze wentylator sie wlacza jak jest powyzej 100 stopni - pomiedzy 100 a czerwonym polem. Woda w zbiorniku sie niegotuje, mechanik sprawdzal weze i mowi ze termostat sprawny. Wymienilem nawet zegary z temp. bo myslalem ze przeklamuja. Co jeszcze moge sprawdzic / zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/2/#findComment-503081 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.