Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdz aby czy chlodnica nie jest zaklejona przez owady i takie tam szczegolnie na dole.Wlacznik termiczny mozna sprawdzic nagrzewajac go opalarka podlaczonego.Tez mozna podejrzewac czujnik ktory odpowiada za wskazanie temperatury -teraz trzeba troche w korku postac zeby wentylator ruszyl .Korek na zbiorniczku tez musisz miec sprawny bo on podnosi tem. wrzenia cieczy i nadcisnienie w ukladzie cos do 130kpa -ale w oplach nie bylo z nim problemu . A w 8 zaworowce zaleca sie odpowietrzac uklad przez czujnik temp.-tym na kolektorze .Nie pamietam jak w 8 zaworowce ale u mnie wentylator dziala tylko 'na stacyjce' wyjmuje kluczyk i koniec chlodzenia! -wiec trzeba bylo by sprawdzic jak z tym jest bo moze kostka stacyjki cos jeszcze moze miec z tym wspolnego -albo poprostu masz pecha i juz dwa razy kupiles szmelc!!! Powodzenia! -z tego co pamietam to 1.6. 8v malo co kiedy zalacza wentylator -trzeba go ostro grzac!

 

Przepraszam za post pod postem-ale uprzedze kolege jesli ma zamiar dluzej posmigac cabrio bo sam teraz taki egzeplaz reanimuje i odkrylem blad konstrukcji progow-to znaczy wewnetrzny prog jest za blisko zewnetrznego progu i gromadzi sie tam duzo wilgoci ktora w dodatku nie splywa bo tam jest doslownie szcelinka i mio ze prog na zewnatrz moze i dobrze wygladac tak od srodka moze byc kiepsko -tak bylo w moim przypadku -na szczescie prog wewnetrzny jest naprawde solidny i dobrze zakonserwowany wiec go tak szybko nie ruszy! -wiec zachecam wlascicieli o mala konserwacje przed sezonem zwlaszcza zimowym -taka puszka do konserwacji profili zamknietyh tak zwane maslo w ''szpreju'' duzo nie kosztuje a przedluzy napewno nam zywota zagrozonego gatunku . -A w zestawie jest dlugi cienki szlaufik takze mozemy to samemu spokojnie wykonac -POLECAM!

 

 

O wskazaniach temperatury przeczytalem chyba wszystko co bylo napisane po polsku w internecie. Znalazlem tez jeden temat z tego forum :

http://forum.opel24.com/topic/22841-naprawa-domowym-sposobem-uszkodzonego-wskaznika-temperatury/

 

wydaje mi sie ze wskaznik paliwa rowniez przeklamuje bo jak zejdzie poniezej pierwszej bialej kreski to auto nieodpali (tak jakby brak paliwa - brat mial kiedys taka sytuacje w tym aucie). Winny temu jest stablizator napiecia stylu za zagerami na foli oznaczenie TCA 700Y , w tym temacie jak i na elektrodzie radza zamienic na L7810 i ja rowniez to zrobie w przyszlym tygodniu, ciekawe jakie wtedy beda odczyty z zegarow.

 

Edycja: Jest rowniez wiele opini ze zegary zawyzaja/sa zle wyskalowane. Mozna juz zglupiec niewiadomo co robic w takiej sytuacji.

 

SiwyC20XE - progi byly robione zeszlej zimy. Na ta zime zamierzam solidnie zakonserwowac cala podloge wszedzie gdzie tylko to bedzie mozliwe.

Edytowane przez slawek_89

 

Jak ci nie wysadza plynu to znaczy ze jest ok. -a do bledow wskaznikowych mozna sie przyzwyczaic -cos pamietam ze w f-ce hb z tym silnikiem u mnie wskaznik temp.duzo zanizal wymienialem czujnik ale wlasnie nic nie dalo i tak zostalo. - dodam jeszcze ze 1.6 8v -to silnik stworzony do lpg - doslownie ten motor ''zajezdza'' instalacje lpg- a nie odwrotnie! -i schodzil nawet do 7 l / 100 -mile wspomnienia! Udanej walki ze wskaznikami!

 

To co pisalem wyzej jeszcze nie sprawidzilem zrobie to dopiero kolo srody.

 

Pzypomnialo mi sie ze, jak auto mialo temp. kolo 100-105 C wedlug zegarow to plyn nie lecial wezykiem przelewowym spowrotem do zbiorniczka wezyk byl w polowie cieply... i teraz mam pytanie czy to oznacza ze termostat nie puszcza duzego obieg? bo z tego co sie orientuje tym wezykiem przy takiej temperaturze powinien tamtedy puszczac plyn, wiatrak w tym momencie zaczal sie krecic.

 

To skoro wiatrak poszedl w ruch tzn.ze jest w duzym obiegu bo termo wlacznik do wiatraka jest w chlodnicy na dole wiec skoro termo wlacznik uruchomil wiatrak to w chlodnicy musiala byc temperatura ,a jak termostat ci sie zatnie to bedzie sie gotowac w zbiorniczku i wywali z niego plyn na zewnatrz bo w malym obiegu jest malo plynu ktorego nic nie chlodzi oprocz nagrzewnicy i jak juz dochodzi do tem wrzenia sam maly obieg nie jest w stanie sie wychlodzic i wywali plyn korkiem -lub najslabszym wezykiem w ukladzie :-) a jak termostat sie zawiesi i bedzie ciagle otwarty to znowu dlugo trzeba parkotac zeby wogule go troche nagrzac! -prosty sposub na kontrole ukladu -odpal bryke nadmuch w srodku na 0 niech pyrkocze sobie tak na wolnych obrotach a jak wskazuwka zacznie wskazywac 70 maska do gory i dotykaj chlodnicy i przewod do niej po jakims czasie wyraznie poczyjesz ze termostat sie otwiera i przewdem grubym do chlodnicy zacznie przeplywac goracy plyn chlodnica tez wyraznie zrobi sie goraca wtedy idziesz patrzysz na wskaznik i juz wiesz przy jakiej wskaznikowej tem otwiera sie termostat -przy dobrym skupieniu mozesz wtedy zauwazyc ze wskazowka troche opadnie na wskutek przedostania sie chlodnego plynu z chlodnicy do silnika a czujnik temp jest przy silniku wiec zdarza mu sie ten przeplyw wyczuc! Jak nie zauwarzysz nie przejmuj sie . A wezyk przelewowy ma inne zadanie wiec nim sie nie kierujw w swojej diagnostyce! Jak nie wywala ci plynu nie ubywa go a z nadmuchu daje niezmienne cieplo a przewody gumowe nie puchna i nie sa twarde jak kamien tzn ze nie masz czym sie przejmowac -wskazniki lubia troche klamac

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności