Gość SiwyC20XE Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Sprawdz aby czy chlodnica nie jest zaklejona przez owady i takie tam szczegolnie na dole.Wlacznik termiczny mozna sprawdzic nagrzewajac go opalarka podlaczonego.Tez mozna podejrzewac czujnik ktory odpowiada za wskazanie temperatury -teraz trzeba troche w korku postac zeby wentylator ruszyl .Korek na zbiorniczku tez musisz miec sprawny bo on podnosi tem. wrzenia cieczy i nadcisnienie w ukladzie cos do 130kpa -ale w oplach nie bylo z nim problemu . A w 8 zaworowce zaleca sie odpowietrzac uklad przez czujnik temp.-tym na kolektorze .Nie pamietam jak w 8 zaworowce ale u mnie wentylator dziala tylko 'na stacyjce' wyjmuje kluczyk i koniec chlodzenia! -wiec trzeba bylo by sprawdzic jak z tym jest bo moze kostka stacyjki cos jeszcze moze miec z tym wspolnego -albo poprostu masz pecha i juz dwa razy kupiles szmelc!!! Powodzenia! -z tego co pamietam to 1.6. 8v malo co kiedy zalacza wentylator -trzeba go ostro grzac! Przepraszam za post pod postem-ale uprzedze kolege jesli ma zamiar dluzej posmigac cabrio bo sam teraz taki egzeplaz reanimuje i odkrylem blad konstrukcji progow-to znaczy wewnetrzny prog jest za blisko zewnetrznego progu i gromadzi sie tam duzo wilgoci ktora w dodatku nie splywa bo tam jest doslownie szcelinka i mio ze prog na zewnatrz moze i dobrze wygladac tak od srodka moze byc kiepsko -tak bylo w moim przypadku -na szczescie prog wewnetrzny jest naprawde solidny i dobrze zakonserwowany wiec go tak szybko nie ruszy! -wiec zachecam wlascicieli o mala konserwacje przed sezonem zwlaszcza zimowym -taka puszka do konserwacji profili zamknietyh tak zwane maslo w ''szpreju'' duzo nie kosztuje a przedluzy napewno nam zywota zagrozonego gatunku . -A w zestawie jest dlugi cienki szlaufik takze mozemy to samemu spokojnie wykonac -POLECAM!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-503094 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek_89 Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 (edytowane) O wskazaniach temperatury przeczytalem chyba wszystko co bylo napisane po polsku w internecie. Znalazlem tez jeden temat z tego forum : http://forum.opel24.com/topic/22841-naprawa-domowym-sposobem-uszkodzonego-wskaznika-temperatury/ wydaje mi sie ze wskaznik paliwa rowniez przeklamuje bo jak zejdzie poniezej pierwszej bialej kreski to auto nieodpali (tak jakby brak paliwa - brat mial kiedys taka sytuacje w tym aucie). Winny temu jest stablizator napiecia stylu za zagerami na foli oznaczenie TCA 700Y , w tym temacie jak i na elektrodzie radza zamienic na L7810 i ja rowniez to zrobie w przyszlym tygodniu, ciekawe jakie wtedy beda odczyty z zegarow. Edycja: Jest rowniez wiele opini ze zegary zawyzaja/sa zle wyskalowane. Mozna juz zglupiec niewiadomo co robic w takiej sytuacji. SiwyC20XE - progi byly robione zeszlej zimy. Na ta zime zamierzam solidnie zakonserwowac cala podloge wszedzie gdzie tylko to bedzie mozliwe. Edytowane 12 Października 2013 przez slawek_89   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-503104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SiwyC20XE Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Jak ci nie wysadza plynu to znaczy ze jest ok. -a do bledow wskaznikowych mozna sie przyzwyczaic -cos pamietam ze w f-ce hb z tym silnikiem u mnie wskaznik temp.duzo zanizal wymienialem czujnik ale wlasnie nic nie dalo i tak zostalo. - dodam jeszcze ze 1.6 8v -to silnik stworzony do lpg - doslownie ten motor ''zajezdza'' instalacje lpg- a nie odwrotnie! -i schodzil nawet do 7 l / 100 -mile wspomnienia! Udanej walki ze wskaznikami!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-503161 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek_89 Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 To co pisalem wyzej jeszcze nie sprawidzilem zrobie to dopiero kolo srody. Pzypomnialo mi sie ze, jak auto mialo temp. kolo 100-105 C wedlug zegarow to plyn nie lecial wezykiem przelewowym spowrotem do zbiorniczka wezyk byl w polowie cieply... i teraz mam pytanie czy to oznacza ze termostat nie puszcza duzego obieg? bo z tego co sie orientuje tym wezykiem przy takiej temperaturze powinien tamtedy puszczac plyn, wiatrak w tym momencie zaczal sie krecic.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-503432 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SiwyC20XE Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 To skoro wiatrak poszedl w ruch tzn.ze jest w duzym obiegu bo termo wlacznik do wiatraka jest w chlodnicy na dole wiec skoro termo wlacznik uruchomil wiatrak to w chlodnicy musiala byc temperatura ,a jak termostat ci sie zatnie to bedzie sie gotowac w zbiorniczku i wywali z niego plyn na zewnatrz bo w malym obiegu jest malo plynu ktorego nic nie chlodzi oprocz nagrzewnicy i jak juz dochodzi do tem wrzenia sam maly obieg nie jest w stanie sie wychlodzic i wywali plyn korkiem -lub najslabszym wezykiem w ukladzie :-) a jak termostat sie zawiesi i bedzie ciagle otwarty to znowu dlugo trzeba parkotac zeby wogule go troche nagrzac! -prosty sposub na kontrole ukladu -odpal bryke nadmuch w srodku na 0 niech pyrkocze sobie tak na wolnych obrotach a jak wskazuwka zacznie wskazywac 70 maska do gory i dotykaj chlodnicy i przewod do niej po jakims czasie wyraznie poczyjesz ze termostat sie otwiera i przewdem grubym do chlodnicy zacznie przeplywac goracy plyn chlodnica tez wyraznie zrobi sie goraca wtedy idziesz patrzysz na wskaznik i juz wiesz przy jakiej wskaznikowej tem otwiera sie termostat -przy dobrym skupieniu mozesz wtedy zauwazyc ze wskazowka troche opadnie na wskutek przedostania sie chlodnego plynu z chlodnicy do silnika a czujnik temp jest przy silniku wiec zdarza mu sie ten przeplyw wyczuc! Jak nie zauwarzysz nie przejmuj sie . A wezyk przelewowy ma inne zadanie wiec nim sie nie kierujw w swojej diagnostyce! Jak nie wywala ci plynu nie ubywa go a z nadmuchu daje niezmienne cieplo a przewody gumowe nie puchna i nie sa twarde jak kamien tzn ze nie masz czym sie przejmowac -wskazniki lubia troche klamac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63538-astra-f-zimny-kopci-problemy-z-ch%C5%82odzeniem-temperatur%C4%85/page/3/#findComment-503931 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.