Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Trudno mi ocenić nie widząc tego w realu.

Jak nie masz ośki wewnątrz to wywalisz dużym wkrętakiem .

Jak jest to np, dwa wkręty pomogą

http://autokacik.pl/files/281546450-rozrzad_055.JPG fotka nie od tego ale będziesz wiedział OCB. :-D

 

przy wkładaniu może przyda się ten patent -post 6 ( mi pomógł ) http://forum.opel24.com/topic/51390-uszczelka-walu-korbowego-x22xe/?p=434198

 

ps jak masz 1-2 milimetry to raczej wymień jak powyżej 5 to jeszcze trochę polatasz. Gdzieś na forum są chyba dokładniejsze info.

 

Dla lepszego zobrazowania fotka. Dobrze widać wspomniany pierścień. Czy to ze starości?Dołączona grafika

 

Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

 

post-35004-1379034739,9067_thumb.jpg

 

Linka poskładana. Uszczelniacze kupione. Właśnie miałem zakładać bębny kiedy napotkałem problem.

 

Proszę spojrzeć na dołączony rysunek.

 

Chciałem wymienić uszczelniacze ale za żadne skarby nie wiem jak mam wyjąć stare.

Wyobraźmy sobie bęben do góry nogami (tak jak na rysunku). Na końcu rurki, która nakłada się na oś mam "coś" gumowego. Wygląda to następująco - idąc do środka: gumowy pierścień (brązowy), stalowa obrączka (zielony) i kolejny kawałek gumy, tym razem wchodzący do wnętrza (to wygląda jak uszczelka).

Czy ten metalowy pierścień to jest rdzeń tego uszczelniacza i jest on po prostu tak zjechany, że wylazły bebechy?

Jak mam wymienić tą uszczelkę?

 

Dzięki.

 

P.S. Jaka grubość ma okładzina na nowych szczękach hamulcowych?

Guma zgrzała się z gorącym bębnem. Tą uszczelkę trzeba po prostu wydłubać czymś ostrym. Cała nie wyjdzie, do tego trzeba później oczyścić pozostałości - to trzyma się jak klej.. Z reguły łożyska wymienia się razem z bębnami i nikt tego nie wyjmuje, wywala się wszystko. W mojej Corsie łożysko mniej wytrzymuje niż bęben:), częściej zmieniane, to pierścień wychodzi gładko.

Uszkodzenia pierścienia wewnątrz mogą pochodzić od uszkodzonego łożyska bądź nieprawidłowego jego montażu. Ogólnie od zwiększonego luzu na osi. To są łożyska stożkowe i ważny jest odpowiedni docisk śrubą na osi. Jeżeli ktoś dociągał śrubę "na oko" to po pewnym czasie eksploatacji mógł powstać spory luz na kole a to może wykończyć łożysko, pierścień a czasem bieżnię na ośce. Uszkodzenia pierścienia "na wierzchu" są zapewne od wbijania go młotkiem lub innym metalowym narzędziem. Kołnierz pierścienia jest cienki, bardzo łatwo go uszkodzić.

 

I kółko ładnie założone i aż się miło kręci. Uszczelniacz wymieniłem bez żadnego problemu - duży śrubokręt i dźwignią poszło.

Troszkę zabawy miałem z odpowietrzaniem hamulców. Strasznie topornie mi to szło. Robiłem to chyba 4 razy. Coś się ten płyn pienił...ciągle takie 0,5mm bąbelki widziałem podczas odpowietrzania.

 

Całe szczęście, że już zrobione. :)

 

Dzięki wszystkim za pomoc!

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności