Gość Kacper Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Trudno mi ocenić nie widząc tego w realu. Jak nie masz ośki wewnątrz to wywalisz dużym wkrętakiem . Jak jest to np, dwa wkręty pomogą http://autokacik.pl/files/281546450-rozrzad_055.JPG fotka nie od tego ale będziesz wiedział OCB. przy wkładaniu może przyda się ten patent -post 6 ( mi pomógł ) http://forum.opel24.com/topic/51390-uszczelka-walu-korbowego-x22xe/?p=434198 ps jak masz 1-2 milimetry to raczej wymień jak powyżej 5 to jeszcze trochę polatasz. Gdzieś na forum są chyba dokładniejsze info.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63622-cb-pilnie-potrzebna-pomoc-problem-z-tylnym-ko%C5%82em/page/2/#findComment-499787 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mykail Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Dla lepszego zobrazowania fotka. Dobrze widać wspomniany pierścień. Czy to ze starości? Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63622-cb-pilnie-potrzebna-pomoc-problem-z-tylnym-ko%C5%82em/page/2/#findComment-499890 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 I nie da się tego "wyrwać" ? Przyłóż nowy uszczelniacz to będziesz wiedział co do trzeba wywalić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63622-cb-pilnie-potrzebna-pomoc-problem-z-tylnym-ko%C5%82em/page/2/#findComment-499924 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andk Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Linka poskładana. Uszczelniacze kupione. Właśnie miałem zakładać bębny kiedy napotkałem problem. Proszę spojrzeć na dołączony rysunek. Chciałem wymienić uszczelniacze ale za żadne skarby nie wiem jak mam wyjąć stare. Wyobraźmy sobie bęben do góry nogami (tak jak na rysunku). Na końcu rurki, która nakłada się na oś mam "coś" gumowego. Wygląda to następująco - idąc do środka: gumowy pierścień (brązowy), stalowa obrączka (zielony) i kolejny kawałek gumy, tym razem wchodzący do wnętrza (to wygląda jak uszczelka). Czy ten metalowy pierścień to jest rdzeń tego uszczelniacza i jest on po prostu tak zjechany, że wylazły bebechy? Jak mam wymienić tą uszczelkę? Dzięki. P.S. Jaka grubość ma okładzina na nowych szczękach hamulcowych? Guma zgrzała się z gorącym bębnem. Tą uszczelkę trzeba po prostu wydłubać czymś ostrym. Cała nie wyjdzie, do tego trzeba później oczyścić pozostałości - to trzyma się jak klej.. Z reguły łożyska wymienia się razem z bębnami i nikt tego nie wyjmuje, wywala się wszystko. W mojej Corsie łożysko mniej wytrzymuje niż bęben:), częściej zmieniane, to pierścień wychodzi gładko. Uszkodzenia pierścienia wewnątrz mogą pochodzić od uszkodzonego łożyska bądź nieprawidłowego jego montażu. Ogólnie od zwiększonego luzu na osi. To są łożyska stożkowe i ważny jest odpowiedni docisk śrubą na osi. Jeżeli ktoś dociągał śrubę "na oko" to po pewnym czasie eksploatacji mógł powstać spory luz na kole a to może wykończyć łożysko, pierścień a czasem bieżnię na ośce. Uszkodzenia pierścienia "na wierzchu" są zapewne od wbijania go młotkiem lub innym metalowym narzędziem. Kołnierz pierścienia jest cienki, bardzo łatwo go uszkodzić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63622-cb-pilnie-potrzebna-pomoc-problem-z-tylnym-ko%C5%82em/page/2/#findComment-499929 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mykail Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Czy ten metalowy, zardzewiały pierścień jest krawędzią bębna? Dla mnie tak to wygląda.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63622-cb-pilnie-potrzebna-pomoc-problem-z-tylnym-ko%C5%82em/page/2/#findComment-499987 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Chyba tak. ps Jeszcze nie wywaliłeś tego uszczelniacza ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63622-cb-pilnie-potrzebna-pomoc-problem-z-tylnym-ko%C5%82em/page/2/#findComment-499992 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mykail Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 padało rano a wieczorem praca. Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63622-cb-pilnie-potrzebna-pomoc-problem-z-tylnym-ko%C5%82em/page/2/#findComment-499993 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mykail Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 I kółko ładnie założone i aż się miło kręci. Uszczelniacz wymieniłem bez żadnego problemu - duży śrubokręt i dźwignią poszło. Troszkę zabawy miałem z odpowietrzaniem hamulców. Strasznie topornie mi to szło. Robiłem to chyba 4 razy. Coś się ten płyn pienił...ciągle takie 0,5mm bąbelki widziałem podczas odpowietrzania. Całe szczęście, że już zrobione. Dzięki wszystkim za pomoc!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63622-cb-pilnie-potrzebna-pomoc-problem-z-tylnym-ko%C5%82em/page/2/#findComment-500080 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.